Børns indflydelse på familiens købsbeslutninger

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HUNDE SPEED km h 34,4 HUNDE SPEED km h 34,1 HUNDE SPEED km h 32,8 HUNDE SPEED km h 31,9 HUNDE SPEED km h 31,8 HUNDE SPEED km h 30,9.
Advertisements

Præsentation af resultater for projekt ”Analyse af samarbejdet mellem kommunerne og Region Midtjylland, Jord og Råstoffer” Jord-ERFA-Midt,
KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Analyse af rejsekortet for
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
SMUT PAKKE 2 VIDEN OM SUKKERSYGE.
VMS data Geografisk og tidsmæssig udvikling af indsatsen i tobisfiskeriet v/ dataspecialist Josefine Egekvist Sekretariat for myndighedsbetjening.
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
Produktionsøkonomi Planteavl 2013
Tal på familieområdet.
Funktioner Grundbegreber.
Prospekt. Ideen •Casa della filosofia er navnet på en forening, der giver almin- delige mennesker mulighed for at have brugsret til et hus i Italien på.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
1 Vollsmose - Imageundersøgelse Mediehus Vollsmose November 2009.
Kap. 2 Fiskeri med trawl 2.1 · En smakke med trawlet ude.
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Velkommen hos Juvel A/S
1. Åbenhed og gennemsigtighed 18 initiativer 3 ?
Elevernes digitale dannelse
Analyse for Ældre Sagen:
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Tidlig skriftsprog i dagtilbud
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Serviceloven Serviceloven er en rammelov
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
FOA © TNS Dato: April 2013 Projekt: FOA Evaluering af kommunalreformen April 2013.
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
Statistik.
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.

Representations for Path Finding in Planar Environments.
Grundlæggende regnskabsforståelse
Kvalitetstest af Palles Gavebod Spørgeskemaundersøgelse November 2010 – januar 2011 Center for Playware DPU.
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Gennemført af YouGov for Bolius Omnibus – mandag uge 31.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
Østjysk rapport om udligning og tilskud Seminar om udligning den 26. April 2010 Job og Økonomidirektør Asbjørn Friis Jensen, Favrskov.
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
Resultater fra 50 skoler knækker mobbekurven – 1. Undersøgelsesrunde (2009) Mere mobning i 4.kl. end i 6.kl.,og 9.kl. (flest piger, 19,2 %) På alle klassetrin.
Oplæg til Nofa4 i Trondheim d maj 2013 Ved Lektor Rune Christiansen
UTA- Årshjul. Optag på ungdomsuddannelserne 11. September 2013.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
1 Powerpointserie om In-line færdiggørelse ved Heatsettrykning Avisrotation Magasindybtryk Den Grafiske Højskole.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Egedalsvænge Egedalsvænge.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Camping Temaanalyse 11. oktober 2005 Gennemført af Jysk Analyse i maj 2005 Opkald til 3012 personer, 2310 gik videre Gennemført telefon interview med 608.
Vinterman seminar 2. Maj SIDE 2 Vinterman seminar 2. maj Ca. 85 personer: 34 kommuner (30 Vinterman, 2-Light og 2-Melding) Færøerne Vintercentralen.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Affaldsordninger Lemvig Kommune. Dagrenovation Ændringer pr. 1. januar 2011 Frivægt pr. tømning er 5 kg. Herudover er kg. prisen 1 kr. Fra 1. januar 2011.
 Kommunalreformen, alle regioner og kommuner skal være medlem af et trafikselskab  Gl. Århus Amt og Gl. Ringkjøbing Amt havde ikke noget trafikselskab.
Matematik B 1.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
Mød Aalborg Universitet
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Grunde til at jeg elsker dig
Januar 2009 MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagSøndag Uge 2. Anette Ø. Kl Tina H. Lone M. 6 Kl Britt H. 7 Kl Vinnie G. Gerda.
Fundamentale datastrukturer

10.mar. 15 Udvikling i løn, priser og konkurrenceevne Dansk Industri.
1 Fundamentale datastrukturer. 2 Definitioner: abstrakt datatype, datastruktur Elementære datastrukturer og abstrakte datatyper : arrays, stakke, køer,
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Svarprocent: 27% (414 besvarelser ud af mulige)
Præsentationens transcript:

Børns indflydelse på familiens købsbeslutninger Odense, juni 2010

Om den gennemførte markedsundersøgelse Undersøgelsens målgruppe Forældre / samlevere / papforældre med hjemmeboende børn i alderen 5-13 år Efterfølgende er data vejet Køn, alder, geografi og familiesammensætning Feltarbejdet er gennemført i maj/juni 2010 ved hjælp af Epinions Danmarks- panel. Panelet indeholder mere end 55.000 aktive medlemmer og har en høj grad af repræsentativitet. 2010: I alt 765 gennemførte interview 2007: I alt 794 gennemførte interviews 2004: I alt 785 gennemførte interviews Det betyder, at den statistiske usikkerhedsmargen (konfidensinterval) ved de fleste spørgsmål er 3-5%, hvilket svarer til gængse valgundersøgelser

Analysens generelle frame Der findes mange produktniveauer at have indflydelse på … Kategorivalg Mængde af produkt Mærkevalg inden for kategori Variantvalg inden for mærke Der findes flere grader/typer af indflydelse … Barnet tager initiativ og/eller plager Barnet får lov at bestemme Barnet influerer valget Den voksne tager hensyn til barnet Produktkategorier Sodavand, Saftevand, Morgenmad, Brød, Ketchup, Marmelade, Vitaminpiller og Shampoo Mobiltelefon, Computerudstyr, Bil, Fjernsyn, Sommerferierejsemål og Endagsudflugter

Analysens generelle frame Valg af produkt-variant inden for mærke/kategori Valg af mærke inden for kategori Den anvendte mængde af produktet At man over-hovedet anvender produktkategori Ingen indflydelse Hensyntagen Influent Bestemmelse Initiativ

Initiativ fra barnet

Initiativ fra barnet

Barnets indflydelse ved køb af mobiltelefon

Barnets indflydelse ved køb af sommerferie

Barnet indflydelse ved endagsudflugter

Initiativ og indflydelse på om man overhovedet køber - 2010

Initiativ og indflydelse på om man overhovedet køber - 2004, 2007 og 2010

Initiativ og indflydelse på typen - 2010

Initiativ og indflydelse på typen - 2004, 2007 og 2010

Sommerferie

Initiativ fra barnet

Initiativ fra barnet

Barnets indflydelse i forhold til om man overhovedet køber en sommerferie

Barnets indflydelse i forhold til om man overhovedet køber en sommerferie

Barnets indflydelse i forbindelse med valg af ferietype (bilferie, charterferie, solferie etc.)

Barnets indflydelse i forbindelse med valg af ferietype (bilferie, charterferie, solferie etc.)

Barnets indflydelse i forbindelse med valg mellem forskellige destinationer

Barnets indflydelse i forbindelse med valg mellem forskellige destinationer

Sommerferie Initiativ Meget begrænset initiativ fra barnets side i forhold til overhovedet at købe en ferie. Initiativ i forhold til ferietype og destination ligger lidt højere Stigende med barnets alder, med forældrenes alder og med forældrenes indkomst Indflydelse på om man tager afsted på sommerferie Det er kun ganske få børn der bestemmer om man tager afsted på sommerferie. Det er dog stigende i takt med børnenes alder Barnets rolle i forbindelse med valg af ferietype og destination Barnet har generelt mere indflydelse på valg af ferietype end de havde på selve beslutningen om at tage afsted

Endagsudflugter

Initiativ fra barnet

Initiativ fra barnet

Barnets indflydelse i forhold til om man overhovedet tager på en endagsudflugt

Barnets indflydelse i forhold til om man overhovedet tager på en endagsudflugt

Barnets indflydelse i forbindelse med valg af aktivitetstype

Barnets indflydelse i forbindelse med valg af aktivitetstype

Barnets indflydelse i forbindelse med valg mellem forskellige destinationsmuligheder

Barnets indflydelse i forbindelse med valg mellem forskellige destinationsmuligheder

Endagsudflugter Initiativ Indflydelse på om man tager afsted Dette område er kendetegnet ved høj grad af initiativ fra barnets side. 40% opfordrer ligefrem til at man tager afsted og endnu flere byder ind på valg af type og destination Indflydelse på om man tager afsted Det er kun ganske få børn, der bestemmer om man tager afsted. Der er imidlertid rigtig mange, der influerer beslutningen. Niveauet er langt over det, man kan se for sommerferie Barnets rolle i forbindelse med valg af aktivitetstype og forskellige destina- tionsmuligheder Det er ikke særligt mange børn, der decideret bestemmer, hvad der skal ske, men der er ganske mange, som influerer beslutningen Næsten alle børn har således en form for indflydelse eller bliver taget hensyn til

Livsstilsegmentering af børn 8-12 år

- / + + / + - / - + / - Det trygge flokdyr Indflydelse Initiativ Kilde: TNS Gallup 2009

- / + + / + - / - + / - Den travle rebel Indflydelse Initiativ Kilde: TNS Gallup 2009

- / + + / + - / - + / - Den modebevidste Indflydelse Initiativ Kilde: TNS Gallup 2009

Den selvsikre enspænder Indflydelse - / + + / + - / - + / - Initiativ Kilde: TNS Gallup 2009

Opsummering Børn har faldende indflydelse gennem de sidste 6 år inde for en række produktområder/services, herunder sommerferierejsemål Der tages dog stadig i vid udstrækning hensyn til børnene … Børn tager ofte initiativ og får indflydelse på beslutninger omkring endags- udflugter Der er ikke markante forskelle ud fra demografiske variable Derfor kan det være relevant at anvende andre segmenteringsvariable Hvis man vil arbejde med børn som kommerciel målgruppe, er der mange hensyn at tage omkring kommunikationsplatforme, mediavalg, indhold etc.