Der er ingen programmer Det tager alt for lang tid at blive logget på

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Danmark 3.0.
DEN GODE SKOLE Visionsmøde for forældre
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Skolen år 2016 * Mark Prensky Digitale indfødte * Digitale indvandrere
Deltagere Cirkelledere Cirkel I – målgruppe: normalklasser
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Møde for bygdeskoleledere i Qaasuitsup Kommunea Ilulissat den november 2011 Midtvejsevalueringen.
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Ny folkeskolelov Ikrafttrædelse August Overordnede rammer En længere og varieret skoledag • 30 timer for børnehaveklassen til 3. klasse, • 33 timer.
Dialogmøde 16. maj 2013 Skolebestyrelser og Familie- og Kulturudvalget.
Læringscentret og nye vejledningsformer
Introduktion til kriterium 4 Partnerskab og ressourcer Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.
IM-Strategi.
Agenda Hvad rører der sig nationalt? Hvad rører der sig tværregionalt?
Orienterende møde 7. november Agenda Velkomst Præsentation af bestyrelsen 0.Bestyrelsens opgaver og ansvar 1.Britts fratrædelse 2.Byggeriet 3.Den.
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Fuld digital kommunikation i 2015 – hvordan hjælper vi bedst dem, der ikke kan? Kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen.
Undervisningsforløb i Marte meo metoden.
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Oplysningsforbund og folkebiblioteker må sammen finde nye veje Jens Thorhauge
DDB Hindsgavl den 26. maj 2011 René Birkemark Olesen
Velkommen! Strøtanker vedr. pædagogisk IT som et indsatsområde.
Skemamøde 2014 den på Katrinebjergskolen.
Forandringsprocessens risici og den indre sammenhæng i processen
VISION Det bedste til vore børn! Oplæg til Pædagogisk Råd.
IT i undervisningen.
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
NYBORG KOMMUNE POTENTIALEVEVURDERING - DIGITALISERING, KANALSTRATEGI MV.
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Tinderhøj Skole Den digitale skole i Rødovre
#1 Christian Wang, IT-Chef IT DIGITALISERING OG INNOVATION Marts 2011.
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
Michael Hald Konsulent, KL
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
HVAD BETYDER SKOLEREFORMEN FOR MIG SOM FORÆLDER PÅ NORDBYSKOLEN? Som forælder på Nordbyskolen vil du til næste skoleår møde nye ting, men det meste vil.
Team4a1 IT-Udvikling Team 4a Modulopgave H, stor..
Hvilke lærere vil jeg have på mit lærerværelse i morgen ?
Fritidstilbuddene pr. 1/ Det betalte modul ( morgen, afslutning samt ferie) på alle ”ikke skoledage” v/ institutionsleder Erik Vadsager Det gratis.
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
1 Folkebibliotekernes it-læringsaktiviteter set fra staten Internat 29. november 2012 for Digitale kontaktpersoner i Roskildes CB område Jonna Holmgaard.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. kl. Type Navn
Obligatorisk digital selvbetjening
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
APV Lindved Skole Januar Rengøring SFO Undervisning.
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
Hvad betyder skolereformen for mig som elev på nordbyskolen?
Kvalitetssikring af lærerpræstationer - Hvordan?
Rejseholdets anbefalinger - overblik Tema 1 Kompetenceløft til lærere og ledere Anbefaling 1: Lærernes kompetencer skal styrkes Anbefaling 2: Hæv kompetencen.
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
Udvikling på IT-området
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Ny regering, nye tider – dag 1
Visionerne for matrikulær infrastruktur KMSs oplæg til processen med at skabe en fælles vision for matrikulær infrastruktur 16. september 2003.
Pædagogiske rammer for fjernundervisning. Workshop I om fjernundervisning 10. – 11. januar 2012 Deltagere: KANUKOKA Kommunerne Namminersorlutik Oqartussat.
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Mørdrupskolens ønsker til ”de 122 millioner” Udredning vedr. folkeskolen (forbedring af læringsmiljøet på folkeskoleområdet). I forbindelse med vedtagelsen.
Program for dagen Intro ved Eva og Mette 5 min Den didaktisk ramme og erfaring fra Canada Nikolaj Schnurre. 15 min Den didaktiske model og rundtur på EMU.
Personalet Aktuel status Strategi - fremtid
Dialog om opgave- og arbejdstilrettelæggelse for skolepædagoger
Indsæt note og kildehenvisning via Header and Footer
Velfærdsteknologisk netværksmøde
Præsentationens transcript:

Der er ingen programmer Det tager alt for lang tid at blive logget på Nettet virker ikke Der er ingen programmer Det tager alt for lang tid at blive logget på Der er ikke tilstrækkeligt mange PC’er Der er ingen smartboard Lærere bruger det ikke Lærere ved ikke nok om det Vi må gøre noget!

Dybbøl-Skolen: IT-handleplan Det skal sikres, at alle elever får de faglige it kvalifikationer, de har krav på ifølge ministeriet Alle skal have kendskab Faghæfte 48 Skolens intranet er fuldt udbygget og kan håndtere opbevaring og databehandling af alle nødvendige data til brug i undervisningen og den interne kommunikation mellem lærere, pædagoger, teknisk/administrativt personale og ledelsen. Der skal på skolen udarbejdes en plan for IT-aktiviteter og vidensdeling IT-Vejledere skal være tydelige omdrejningspunkter i planlægningen af digitale undervisningsforløb og IT-cafeer på skolen. Der skal sikres ordentlig støtte til planlægning og udførelse af undervisningen med digitalt indhold. Kurser til lærerne. Alle skal bruge web 2.0 Lærerne skal bruge Smartboardet som noget andet end bare en tavle der kan vise film Eleverne skal kunne håndtere deres pc’ere effektivt på skolen. Der skal på et tidspunkt indføres et stop for indkøb af gammeldags taskebøger. Skolen skal være klar til digital folkeskole sommeren 2014

Digitalisering af undervisningen Sønderborg Kommune IT i skolerne Digitale læremidler Trådløst netværk PC’er/ Devices Lærer-kompe-tencer

Digitale læremidler Digitale lærermidler anskaffes for midler der finansieres med 50% støtte fra staten og 50% fra skolerne  Trådløst netværk Trådløst netværk betyder accesspoints i alle lokaler på alle skoler. Sky-baserede programmer og opbevaringsmuligheder.  PC’er/ Devices Elevernes egne PC’er/devices. Med mulighed for støtte/udlån til elever med behov for det. Opbevaringsskabe til PC’er evt. med strøm.  Lærer-kompe-tencer Lærerne kompetenceudvikles ved hjælp af tid fra skolernes kursuspuljer og kroner fra kommunens kursusbudget. 

Aftale mellem regering og KL 2. juli 2012 ”It-infrastruktur i folkeskolen Det er en del af økonomiaftalen for 2012 mellem KL og regeringen, at kommunerne frem mod 2014 inden for de nuværende investeringsrammer vil sikre, at alle elever har adgang til den nødvendige it-infrastruktur i folkeskolen, blandt andet i form af stabile trådløse og sikre netværk med tilstrækkelig kapacitet, sikker opbevaring, strømføring mv. Udbygningen af it-infrastrukturen blev aftalt i sammenhæng med, at regeringen afsatte 500 mio. kr., som primært anvendes til støtte af kommunernes indkøb af digitale læremidler i perioden 2012-2015. ” ”Udover digitale læremidler og tilstrækkelig it-infrastruktur i form af trådløse netværk, så kræver digitaliseringen af folkeskolen også, at eleverne kan arbejde på hver deres digitale enhed (pc’ere, tablets m.v.). Den ambitiøse satsning på digitalisering af folkeskolen, som er aftalt med regeringen, bygger på den forståelse, at hovedparten af eleverne selv medbringer deres egne digitale enheder, men at kommunerne stiller den digitale enhed til rådighed for de elever, som ikke medbringer egen enhed. Det er her tale om vigtige forventningsafstemningsprocesser i forhold til forældrene til eleverne i folkeskolen, som KL anbefaler, at kommunerne fastlægger en strategi for og påbegynder i god tid.”

Eleverne tager ikke deres PC’er med, fordi lærerne ikke anvender IT i undervisningen i tilstrækkelig grad. Lærerne anvender ikke IT i undervisningen i tilstrækkelig grad, fordi eleverne ikke har tilstrækkeligt antal PC’er til rådighed. BYOD Hvad skal der til? I afdelinger drøftes hvilke tiltag, der kan iværksættes af Den enkelte medarbejder Skolen