Kundebetjening Opgave med salgstrappen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Måske er I gode venner i et år,
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Arbejdsløs.
TPG handleplans-skema
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
LinkedIn Intro.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Energi- & Vandværkstedet
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
•Et ord der bruges for at afslutte en samtale, når de har ret og du skal klappe kajen.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Coaching - det handler om at stille de rigtige spørgsmål…
Det her talent foregår i nærheden af mig…
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
Måske er I bedste venner i et år,
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
TERM modellen Introduktion til øvelse
Darum skole 4. november 2013.
Alder Navn Dato SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jeg bruger ét høreapparat (venstre øre) Jeg bruger ét høreapparat (højre øre) Jeg bruger to høreapparater (begge.
MUNDTLIG FREMSTILLING
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Engelbert H – og den sidste chance
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Forældre- og fødselsforberedelse
stilhed Hvorfor er stilhed så svært at have med at gøre?
Omgangstone og kollegialitet
Planlægning - TD.  Over 3 meterOffentlig zone  Ca. 1,2 – 3 meterSocial zone  Ca. 40 cm – 1,2 meterPersonlig zone  Mindre end 40.
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Spørg først dig selv: Hvad koster varen andre steder?
Vejlederens kommunikation
Snak med din sidemand om dette et par min.
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
HVAD ER EN PROBLEMFORMULERING ?
Uafhængige LifeWave Distributører
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
Aktiv lytning - Lyt nu godt efter.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
God kommunikation gi’r arbejdsglæde
Problemløsningsheuristik I.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Problemløsningsheuristik A.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Dagens program – ugens program
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
EN TJENESTE FOR SJÆLEVINDING
Slagterbutikken - teori
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Salgstrappen Jan Christiansen KUU
MUNDTLIG FREMSTILLING
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Den gode tone Lse.
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Fra anledning til udvikling
Præsentationens transcript:

Kundebetjening Opgave med salgstrappen

Salgstrappens seks trin Overskrift siger 6 men du viser kun de 5 ??

Første 20 cm Første 20 skridt Første 20 ord Første 20 sekunder Her er det vigtigt at sælgeren husker 4X20 reglen Første 20 cm Første 20 skridt Første 20 ord Første 20 sekunder Derudover skal tænkes på sælgerens udseende: Hygiejne, makeup, hår og tøj. Alt sammen skal passe til den butik og de varer man er ansat til at sælge

Åbningen er et meget vigtigt trin – det er her i disse få sekunder, at kunden afgør, om der skal købes varer i butikken eller ej. Iagttag kunden Spørg kunden Lyt til kunden Vis du har bemærket kunden og gerne vil byde velkommen i forretningen. Derefter skal sælger have fundet ud af hvad kunden er interesseret i – altså have fundet en åbningsreplik, det kunne fx være: Hvad kan jeg hjælpe dig med? Kender du nogle gode åbningsreplikker?

Du skal lytte dobbelt så meget, som du taler! Købemotiv? Gennem spørgeteknik og aktiv lytning kan du få pejlet dig ind på, hvad der kundens behov og ved at være bevidst om aktiv lytning sikre du dig, at du også får læser de øvrige signaler kunden sender. Undgå at tale om dig selv Undgå at tale for meget Husk! Det er ikke uden grund vi er født med to ører og en mund Du skal lytte dobbelt så meget, som du taler! Købemotiv? LÆST i stedet for læser…..

Sørg for at give kunden en overskuelig varepræsentation: Begynd aldrig at fremvise varen på en disk eller bord, hvor der i forvejen ligger varer fremme Behandl varen med respekt Præsenter kun et produkt af gangen Tag højst tre modeller frem af pågældende produkt Fjern de modeller kunden afviser Hvis kunden ikke kan beslutte sig, fremhæves den vare du mener bedst kan dække kundens behov Hvis kunden spørger efter din mening, skal du være ærlig

Jeg har set den hos X til 100 kr. mindre… Jeg tror ikke den passer til noget, jeg har derhjemme… Jeg er nødt til at spørge min kæreste… Her ville jeg koble et spørgsmål på omkring købemotiver – evt bare til klasse-diskussion men inspiration til videoen (hvilke sælger-spørgsmål passer til de sociale købemotiver – eks ”denne har vi solgt utrolig mange af” til Band Wagon osv) – synes denne er vigtig, da det tit er denne kobling de mangler til eksamen/temaprojekt – altså HVAD skal købemotiver bruges til i praksis… Jeg vil lige tænke over det…

Salgstrappen i praksis Kundebetjening kan ikke læres ved blot at læse og høre om emnet. Den bedste måde at lære det på er i praksis. I skal altså øve jer i de forskellige salgsteknikker. Se hvad der gik godt, og hvad der gik mindre godt. Og så øve igen og måske igen. Det er grunden til, at I, i denne opgave skal gennemføre rollespil, som I selv planlægger. Rollespillet skal optages på video. Fordelen ved det er, at I kan slette det igen hvis det gik galt og blive ved til optagelsen er perfekt. Fremgangsmåde: 1. Planlægge situationen i butikken (eller andet sted) 2. Gennemføre og video-optage rollespillet 3. Se videooptagelsen og drøfte hvad der var godt, og hvad der var mindre godt Gennemføre og video-optage rollespillet igen indtil I opnår et tilfredsstillende resultat Uploade på YouTube – og vises på klassen