Besøg fra Norge 12.oktober 2012

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
E-læremiddeler til brug for differentiering Undervisnings-
Advertisements

Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Kunnskapsløftet i et internasjonalt perspektiv
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
5 IT-didaktiske principper
Fastholdelsesstrategier på EUC Syd Udfordringen  95 % af en ungdomsårgang skal gennemføre en ungdomsuddannelse.  Det er nødvendigt at vi alle i fællesskab.
Skolebiblioteket indgår som en central del af skolens læringsmiljø og fungerer som skolens innovative, formidlende og pædagogiske læringscenter. Skolebiblioteket.
Elevernes faglige resultater • Et spørgsmål om social baggrund • Samt individuelle forskelle i evner, motivation mv. • Og et beskedent, men signifikant,
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
1. HF Introduktionsforløb Langkær Gymnasium og HF
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Digital produktion - leg og læring på begyndertrinnet
Lærersamarbejde i Aarhus september 2011 Aarhus Social- og Sundhedsskole.
Spiludvikling som didaktisk metode d. 16/ på OTG
De store underviser de små ved hjælp af it.
Introduktion 7/9-11 Højstrupgård
LENA LINDENSKOV LEKTOR AARHUS UNIVERSITET INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK (DPU) 5. FEBRUAR 2014 UNDERVISNINGSFORSØGETS RESULTATER LENA LINDENSKOV.
iBøger og didaktisk design
Handelsgymnasiet JTP Idrætslinjen
Evaluering af forsøgsskoleprojektet Læreruddannelsen i Aarhus
Aabenraa Friskole Tilsyn i ord og billeder April 2008 Birgitte Boelt
Velkommen! Strøtanker vedr. pædagogisk IT som et indsatsområde.
Dagsorden 1) Hvad er et netlæringselement 2) Analyse 3) Design 4) Det praktiske arbejde.
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
IT i undervisningen.
Inspiration til reformarbejdet
6 år med JPCK og hvad så nu? Annette Eickhardt marts 2011.
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Taksonomisk mindmap i religion
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Danmarks Læringsfestival 2014 Projektet etableres Interventioner Løbende implementering Interventioner.
Projekt e-læring & KVUC flex Oplæg VUC Storstrøm
Projekt e-læring E-fokus konference Stig Pedersen (KVUC)
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Hvorfor dette initiativ?
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Gymnasiet (Stx)
God læring God undervisning
Sunds skole Evaluering
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
Samarbejdet mellem medarbejderne i skolen. Petersmindeskolen
It i den innovative skole – nye kompetencer, nye organiseringsformer i det 21. århundrede Formål: Bidrage til udvikling af en skoles kultur gennem inddragelse.
24. april 2012 INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK (DPU) AARHUS UNIVERSITET Nye veje i folkeskolens overbygning – kommuner er i fuld gang Hotel Pejsegården.
Stilladsering af det skriftlige arbejde i samfundsfag
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Hanne Voldborg Andersen Ididakt En god dag for Peter.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Konference – Odense d. 11 sept Demonstrationsskoleprojekt Elevernes egenproduktion og elevinddragelse.
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT I ucl.dk I UNIVERSITY COLLEGE LILLEBAELT Arbejdsmøde den 8. november 2011.
Læring og digitalt billedarbejde
Anden information Delprojekt III: IT-fagdidaktik og lærerkompetencer i et organisatorisk perspektiv Alice Nissen, VIA Birgitte Lund Nielsen, VIA & AU.
Lærerens opfattelse af skolefaget Lærerens opfattelse af Læring og undervisning Skoleforhold og praktiske muligheder Elevernes op- fattelse af skolefaget.
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Videndelingsystemer – hvad skal vi med dem?
Billedanalyse 7. årgang, dansk – Vi, LN, AH, LP Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Glogster Nu er det muligt at udskifte plancher og andre præsentationer i undervisningen med en digital præsentation, der kan kombinere tekst, lyd, billeder.
Vod/pod/pencast Holstebro hhx Eng – e-ret – matematik - tysk 1., 2. og 3. g´ere Kollegial sparring.
EN NYTÆNKNING AF HVERDAGEN PÅ HG - TANKER OM SKEMAET Præsentation af rammeforsøg.
Elevers Rolle I Inklusion ERIS workshop Afprøvning af metoderne: Aktiv på tværs/Lege- og Læringsmakkere 12. maj 2015 Workshopvært: Karsten Juul-Olsen,
LP på CPH WEST Læringsmiljø – og pædagogisk analyse Symposium for forskere og fagfolk Fastholdelseskaravanen Der er blandt undervisere på erhvervsskoler.
Digital didaktik i praksis Lise Marie Steinmüller kompetencecenter for e-læring.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Præsentationens transcript:

Besøg fra Norge 12.oktober 2012 e-læring Besøg fra Norge 12.oktober 2012

Hvad kan vi nu, som vi ikke kunne før? Og hvordan gør vi så det? Udfordring Hvad kan vi nu, som vi ikke kunne før? Og hvordan gør vi så det? 02-04-2017

e-læring: hvad er det? Læring foregår digitalt med brug af tekst, lyd, billede, video og animationer ud fra et strukturelt koncept 02-04-2017

Projekt e-læring (Udviklingsprojekt) Projektvisionen Mindske frafald og øge gennemførsel Fokus på Drop-outs Projektets mål Udvikle et bredere e-læringskoncept Udbrede e-læring til flere skoler Udvikle en e-lærings pædagogik Indarbejde undervisningsdifferentiering med specielt fokus på sprog, faglig læsning, læringsstile mv. Kompetenceudvikling af lærere 02-04-2017

e-læring (i fremtiden) fra digitale objekter til digitale koncepter

e-læring og differentiering Individuel tilpasning (stærke og svage elever) Fokus på den enkelte elev: Hvad er udfordringen for dig? Hvordan kan vi hjælpe dig? 02-04-2017

Lærerkompetencer Nye klasserumskompetencer (ny autoritet?) Nye It-kompetencer Nye samarbejdsformer Nye læreprocesser Nye relationer på arbejdspladsen

Her gør e-læring en forskel! Stilladserende læring lærings-strukturer Forklarende og opklarende læring m-læring samhørighed og læring aktiverende læring 02-04-2017

Eksempler DSA http://publ.e-undervisning.net/DSA_G-D/Grammatik_(4_niveauer)/13/Sider/kap0.aspx Samfundsfag http://publ.e-undervisning.net/Samfundsfag_C/Det_politiske_system_i_Danmark/17/Sider/Introside.aspx Religion http://adm.e-undervisning.net/alledeltagere/team6/gruppe6b/forloeb1/islam/Sider/Introduktion_forside.aspx Matematik avu http://publ.e-undervisning.net/Matematik_G-D/Funktioner_(GFED)/7/Sider/Velkommst.aspx