Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen 1. Velkommen Jeg hedder Ulf Oscarson. I 1998 blev jeg præsenteret for virksomheden Forever Living Products, hvis hjemmeside du netop nu er på.
Advertisements

Introduktion til eBusiness
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Erhvervsøkonomi projekt nr. 1
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Hvorfor er det offentlige marked interessant?
Jarnes A/S Ud af krisen Hvem er Jarnes A/S? • Start: Palle Jarne Clausen 1961 • Nu: 50% Morten Jarne Clausen & 50% Gitte Clausen Bruun Jarnes A/S.
Få styr på leverandørerne
Forventninger til markedet for brændselsflis Markedsmuligheder for pil
Borgernes barrierer for brug af IT
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Statusrapport Statens Arkiver Danmark Nordisk ekspertseminar, Reykjavik den 2. december 2008.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
Unge & IT. Kampagne og rekruttering af rollemodeller.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Det rådgivende salg Tanke-eksperiment del 1 De tre sælger arketyper
Synlig ledelse i krisetid
Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen
Den glade CEO og iværksætter!
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead - eCommerce.
Salg og service Dag 3.
Dansk Supermarked IT-afdelingen: Jens Christensen
Markedsvurdering.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Vækstfondens medfinansiering af virksomheder
DAF Charlotte Lindholm WOW WOMEN ON THEIR WAY 1. april 2009 Århus _________________________________________________________________________________________________.
Interessenter og interessentanalyse
Velkommen Kommunikationschef Henrik Theil, FDIH Food Online Danmark på nettet i en global verden 8. oktober 2009.
Hans Peter Wolsing iværksætterkoordinator SKYD IKKE DIG SELV I FODEN Nordjyske Medier 17. nov
IS-Strategi.
Coop Bank.
Præsentation af e-takeaway.dk
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Salg og service Dag 1.
Kundeanalyse Produktion 2014.
Program for valg af platform Præsentation af os selv/IdeFA Gruppen Tjeklisten Valg af platform – Godt det ikke er os! – GENERELT Gruppearbejde 1. Pause.
Forretningsmodel.
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Martin Thorborg – Webshop Af Bjarke og Frederik DU SKAL IKKE TÆNKE, DU SKAL GØRE!
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL
Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia.
Copyright NetBooster 2013 Detailhandlens digitale muligheder.
Leder-seminar d november 2014 Hornstrup Kursuscenter.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
CRM !? ”CRM handler sådan set bare om at behandle kunderne ordentligt og samtidig kun bruge energi på dem, hvor det kan betale sig.” - Claus Due, 2003.
E-handel og FM Program: Kl Introduktion
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker
Senior Festival Hvor ord svigter, ”taler musikken” Udarbejdet af: Peter, Younas, Katarina og Nina.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Cross Channel - Tidens største trend.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn. 2 Overblik.
VELKOMMEN TIL START WEBSHOP RIGTIGT! En workshop om at starte webshop 3. maj
Brug dataen I din virksomhed. Agenda Opstilling af mål for hjemmesiden Google Analytics -Måleparametre -Opsætning af målsporing -Mikro og makro-konvertering.
Produktudvikling og innovation i samarbejde med andre virksomheder – Thomas Bøtker Mortensen – s. 1 Produktudvikling og innovation i samarbejde med andre.
E-handel ER DET VEJEN TIL RIGDOM …. ELLER VORES UNDERGANG ?
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
E-handel og online service
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
Et digitalt løft af dansk erhvervslivs produktivitet
SUCCES MED SALG 1.
Intern tidsmæssig omkostning
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
Præsentationens transcript:

Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce

4 spørgsmål til publikum 1.Hvor mange er teknikere/teknisk interesse? 2.Hvor mange har en webshop? 3.Hvor mange overvejer en webshop 4.Hvor mange ved hvordan de skal gribe projektet an? / side 2

Hvorfor gå i gang med e-handel •Ekstra salgskanal •Ramme kunder vi ikke taler med til dagligt •Være et skridt foran konkurrenten •Effektivisere ordrebehandling •Optimere krydssalg/mersalg •Yde en ekstra service for sine kunder •24/7/365

Tal & tendenser - baggrunden  Første samlede undersøgelse af e-handel i Norden (DK, SE, NO, FI)  Interviews med forbrugere (15-65 år) og 872 e-butikker  Gennemført som Internet undersøgelse af Zapera, 3. version i november 2008

Omsætning – Norden (minus Færøerne)

E-handel fordelt på køn

E-handel fordelt på brancher

Hvad køber mænd & hvad køber kvinder

Hvorfor handler folk på nettet?

Konklusion •E-handlen vokser – trods økonomisk krise - stærk tiltro hos både forbrugere og butikker - vækst-tempo markant højere end andre salgskanaler - bekvemmelighed – ikke pris - er forbrugernes vigtigste motiv for e-handel E-handlens ”heavy spenders” - er midaldrende mænd ! - de helt unge har stor teknologi-erfaring – men små budgetter - forbrugs- og indkøbsmønstre ændrer sig markant med alderen E-handel er international - forbrugerne handler på tværs af landegrænser - betydning af lokale betalingsformer •Læs mere på

Hvad mener vi I bør forholde jer til… Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce Dynamicweb Software A/S

Før projektet •Afdæk jeres behov grundigt – evt. med partner •Analysen/workshoppen •Invester i en projektplan = fremtid •Har I styr på logistikken? •Reklamationer •Har I styr på lovgivningen? •Forhold jer til integration fra dag 1.

Kunderne… •Kend dine modtagere •Snak med de interne sælgere •Overvej pilotkunder

Målgrupper, brugeradfærd, kundeanalyser – er det relevant? •JA!!!! •Analyser udfra kundens udgangspunkt •Skyd ikke over målet

Efterrationaliser •Få respons fra alle kundetyper •Overvej en kundetilfredshedsanalyse •Evaluér med din leverandør af løsning

Tænkt alternativt – tænk branding

Opsummering… •Lær af andres erfaringer •Kunderne handler på baggrund af følelser! •Tilgodese alle typer af kunder •Vær kritisk indadtil – åbne overfor forandringer •Forventningerne og ambitionerne med projektet SKAL være afstemt •Vælg en teknologisk platform som følger væksten •Minimer specialudvikling •Automatiser manuelle forretningsgange gennem integration •Markedsføring på nettet •Vælg din leverandør med omhu – det er et ægteskab

DEMO Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce Dynamicweb Software A/S

1/4 - Demo- Integreret e-handel i CMS

2/4 - Demo- Integreret e-handel i CMS

3/4 - Demo- Integreret e-handel i CMS / side 21

4/4 - Demo- Integreret e-handel i CMS Skab overblikket!!

3 eksempler på eCommerce løsninger Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce Dynamicweb Software A/S

Den lille løsning –Projektøkonomi kr ,-

Den mellemstore løsning – Projektøkonomi: kr ,-

Den store løsning – Projektøkonomi: kr ,- +

/ side 27 Forvirret? eCommerce Startpakke! Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce Dynamicweb Software A/S

Jura på dynamicweb.dk - baggrund •Mange virksomheder og webpartnere kender ikke til juraen i ehandel •Dynamicweb ønsker at give et indblik i denne verden – GRATIS •Dette findes ikke på nettet! •

/ side 30 Spørgsmål?? Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce Dynamicweb Software A/S