02-04-2017.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Charter for flere kvinder i ledelse
Advertisements

AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Velkommen til informationsmødet Et par nye adressebegreber
Frivillige it-opgaver i lokalbestyrelsen og i distriktet.
Rungsted Gymnasium.
Hvad skaber det hele menneske? (Fælles mindmap på tavlen)
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Metode i AT Religion.
Dansk og historie i Studieretningsprojektet
AT efteråret 2013 / MG & RO. Overordnet emne Kampen for det gode liv.
Nyt fra I NTERBULL og fremtidige udviklingsopgaver Gert Pedersen Aamand og Anders Fogh.
GSAK Makroer Hvordan får du downloadet, installeret og konfigureret GSAK Af ProsperoDK (aka. René Boe) Teknik-event i det mørke Jylland IV - 16/
Prøveformer og evaluering af kompetencer i biologi
Almen studieforberedelse
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2013 februar 2013 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres IntrolektionVejledning om valg af emne.
Almen studieforberedelse
Almen Studieforberedelse på RG efterår Almen Studieforberedelse Oplæg til AT-forløb med emnet: Sandt-Falsk.
En vigtig eksamen Tidsplan Valg af sag og fag Blanket Synopsis Pjece
Studentereksamen - stx
Morten Vendelø7/2/20141 [Klubbens Bestyrelse] [4. marts 2010] Medlemsmøde i Sejlklubben Sundet om Klubudvikling.
Tele- og dataudbud 6 kommuner i Midt- og Vestjylland
AT Opgaven  Du skal ud fra de overordnede problemstillinger for emnet Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger udforme.
Når felter forandres 2 Fysik – kemi i 9..
Karl Henrik Flyums model
Almen sTudieforberedelse - AT
Velkommen Til Klassemødet i 1x.
Almen sTudieforberedelse AT
Interesse Vilje Hensigt Mål Kommissorium SOSU Netværket øst for Storebælt.
Konference om Almen Studieforberedelse
Fællesskab for kommunen som en attraktiv arbejdsplads Direktør Helle Bro Social og Arbejdsmarked Holstebro Kommune Januar 2012.
Øjeblikkets kunst Facilitering af tværfaglighed
Faglige mål for AT – forskellige metoder til komplekse problemer
Synopsis VIP3/2012.
Almen studieforberedelse Eksamen Tidsplan 28. januar: Offentliggørelse af ressourcerum og temaramme. 30. januar: Idétime for alle 3g’ere 8. februar:
Klik for at redigere titeltypografi i masteren Klik for at redigere undertiteltypografien i masteren Skarven – en succeshistorie med store.
Dødfødte kalve Data fra november |
AT eksamen 2014 Hvordan kan opgaven løses med de humanistiske fag? HS
Katastrofen – årsager og konsekvenser
AT eksamen ”Mad og mennesker”
De naturvidenskabelige fag identificerer sig (også historisk) som
Benchmarking | Benchmarking Virksomheds- analyse 1 Sammen- ligningstal Virksomheds- analyse 1 Sammen- ligningstal Virksomheds- analyse 2 Finans.
Synopsis VIP13 HH3.
Østre Borgerdyd Gymnasium
Gymnasiet (Stx)
7-punktsmodellen Et eksempel på en heuristik
AT-årsprøve 2.g.
9. december Optimering af produktionsprocesser Ledelsessystemer som et nyttigt værktøj i optimeringsprocesserne Konsulent Christian.
Almen studieforberedelse
Tablet med/uden overtræk
Statusrapporter fra de faglige fora Indtryk fra en læsning
Introduktion og behovsafdækning Fokus på problemer med medicin og medicinhåndtering i hverdagen Forslag til løsninger Fastlæggelse af læringsbehov.
STX og idræt. Naturvidenskabelige: Matematik A, Fysik A, Kemi A, Biologi A og Bioteknologi A, Dansk A, Historie A andre kulturfag Samfundsvidenskabelige:
De naturvidenskabelige fag identificerer sig som EKSPERIMENTELLE FAG Eksperimenter.
Videnskabsteori & metode
Almen Studieforberedelse Orientering mandag den 31. januar 2011.
SKABELON.
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2012 februar 2012 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres Introlektion 6Vejledning om valg af.
Ligheder/forskelle på HHX – STX – HTX De har helt den samme struktur, dvs. ½ års grundforløb og 2½ års studieretningsforløb. De tæller lige meget til videregående.
Teori og metode i AT?. AT – læreplan – faglige mål De faglige mål med almen studieforberedelse er, at eleverne skal kunne: – tilegne sig viden om en sag.
AT-eksamen 2017.
STØVRING GYMNASIUM Studieretningsønske 2017.
Den naturvidenskabelige metode
AT-eksamen 2018.
SSO og EP Helle Dreyer Møller, VUC Aarhus
AT-eksamen 2019.
HAVET- livgivende, dødbringende, legendeskabende AT-eksamen 2019
AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl
AT: Havet - livgivende, dødbringende, legendeskabende.
Præsentationens transcript:

02-04-2017

AT-eksamen 2013: Krav til opgaven Formulering fra Stx-studentereksamen: ”Opgaven: Du skal vælge en sag, hvor en kamp for det gode liv står i centrum. Du skal undersøge og diskutere både den opfattelse af det gode liv, der ligger bag, og kampens midler i forhold til målet. Du skal udarbejde en problemformulering og en synopsis, hvor den valgte kamp for det gode liv belyses gennem anvendelse af viden og metoder fra to fag. Metoderne skal være forskellige og det ene fag skal være på mindst B-niveau.” 02-04-2017

AT-eksamen 2013: Krav til opgaven Formulering fra Stx-AT-eksamen: ”Opgaven: Du skal vælge en sag, hvor en kamp for det gode liv står i centrum. Du skal undersøge og diskutere både den opfattelse af det gode liv, der ligger bag, og kampens midler i forhold til målet. […] .” 02-04-2017

AT-eksamen 2013: Krav til opgaven Formulering fra Stx-AT-eksamen: Kommentarer til kravet: ’Undersøge & diskutere’: -Almindeligt for alle opgaver: Taksonomisk struktur. ”Opgaven: Du skal vælge en sag, hvor en kamp for det gode liv står i centrum. Du skal undersøge og diskutere både den opfattelse af det gode liv, der ligger bag, og kampens midler i forhold til målet. […] .” 02-04-2017

AT-eksamen 2013: Krav til opgaven Formulering fra Stx-AT-eksamen: Kommentarer til kravet: ’Undersøge & diskutere’: -Almindeligt for alle opgaver: Taksonomisk struktur. -Men på trods af, at man selvfølgelig skal diskutere emnet på et fagligt grundlag, så kan det for de naturvidenskabelige fag, særligt fysik og kemi, blive en udfordring at diskussionen af emnet hovedsageligt vil anvende begrundelser og overvejelser om ’det gode liv’ fra fag der hører under det samfundsvidenskabelige og/ eller det humanistiske hovedområde. ”Opgaven: Du skal vælge en sag, hvor en kamp for det gode liv står i centrum. Du skal undersøge og diskutere både den opfattelse af det gode liv, der ligger bag, og kampens midler i forhold til målet. […] .” 02-04-2017

AT-eksamen 2013: Krav til opgaven Formulering fra Stx-AT-eksamen: ”Opgaven: Du skal vælge en sag, hvor en kamp for det gode liv står i centrum. Du skal undersøge og diskutere både den opfattelse af det gode liv, der ligger bag, og kampens midler i forhold til målet. […] .” 02-04-2017

AT-eksamen 2013: Krav til opgaven Formulering fra Stx-AT-eksamen: Kommentarer til kravet: ’Midler ift. målet’: -Kamp for at nå mål vil indebære nogle anvendte midler. Disse midler bør (hvis de bidrager til en smerte/ ulykke/ negativ livskvalitet for andre eller én selv i fortid og fremtid) opveje målets konsekvenser: ”Opgaven: Du skal vælge en sag, hvor en kamp for det gode liv står i centrum. Du skal undersøge og diskutere både den opfattelse af det gode liv, der ligger bag, og kampens midler i forhold til målet. […] .” 02-04-2017

AT-eksamen 2013: Krav til opgaven Formulering fra Stx-AT-eksamen: Kommentarer til kravet: ’Midler ift. målet’: -Kamp for at nå mål vil indebære nogle anvendte midler. Disse midler bør (hvis de bidrager til en smerte/ ulykke/ negativ livskvalitet for andre eller én selv i fortid og fremtid) opveje målets konsekvenser: Konsekvens-etik/ nytte-etik modsat pligt-etik såvel som betragtninger omkring usikkerheder og risici, kunne inddrages. ”Opgaven: Du skal vælge en sag, hvor en kamp for det gode liv står i centrum. Du skal undersøge og diskutere både den opfattelse af det gode liv, der ligger bag, og kampens midler i forhold til målet. […] .” 02-04-2017

AT-eksamen 2013: Krav til opgaven Formulering fra Stx-AT-eksamen: ”Opgaven: […] Du skal udarbejde en problemformulering og en synopsis, hvor den valgte kamp for det gode liv belyses gennem anvendelse af viden og metoder fra to fag. Metoderne skal være forskellige og det ene fag skal være på mindst B-niveau.” 02-04-2017

AT-eksamen 2013: Krav til opgaven Formulering fra Stx-AT-eksamen: Kommentarer til kravet: ’…metoderne skal være forskellige, …’: ”Opgaven: […] Du skal udarbejde en problemformulering og en synopsis, hvor den valgte kamp for det gode liv belyses gennem anvendelse af viden og metoder fra to fag. Metoderne skal være forskellige og det ene fag skal være på mindst B-niveau.” 02-04-2017

AT-eksamen 2013: Krav til opgaven Formulering fra Stx-AT-eksamen: Kommentarer til kravet: ’…metoderne skal være forskellige, …’: -NB: Nærtbeslægtede fag frarådes ”Opgaven: […] Du skal udarbejde en problemformulering og en synopsis, hvor den valgte kamp for det gode liv belyses gennem anvendelse af viden og metoder fra to fag. Metoderne skal være forskellige og det ene fag skal være på mindst B-niveau.” 02-04-2017

AT-eksamen 2013: Krav til opgaven Formulering fra Stx-AT-eksamen: Kommentarer til kravet: ’…metoderne skal være forskellige, …’: -NB: Nærtbeslægtede fag frarådes -To sprogfag kan det som udgangspunkt ikke tilrådes at kombinere: Eks. Dansk og spansk frarådes det at kombinere. ”Opgaven: […] Du skal udarbejde en problemformulering og en synopsis, hvor den valgte kamp for det gode liv belyses gennem anvendelse af viden og metoder fra to fag. Metoderne skal være forskellige og det ene fag skal være på mindst B-niveau.” 02-04-2017

AT-eksamen 2013: Krav til opgaven Formulering fra Stx-AT-eksamen: Kommentarer til kravet: ’…metoderne skal være forskellige, …’: -NB: Nærtbeslægtede fag frarådes -To sprogfag kan det som udgangspunkt ikke tilrådes at kombinere: Eks. Dansk og spansk frarådes det at kombinere. -To naturvidenskabelige fag kan det som udgangspunkt ikke tilrådes at kombinere: Eks. Fysik og biologi frarådes det at kombinere. ”Opgaven: […] Du skal udarbejde en problemformulering og en synopsis, hvor den valgte kamp for det gode liv belyses gennem anvendelse af viden og metoder fra to fag. Metoderne skal være forskellige og det ene fag skal være på mindst B-niveau.” 02-04-2017

AT-eksamen 2013: Krav til opgaven Generelt -Det frarådes at inddrage et c-niveau fag som man ikke har haft siden 1g. 02-04-2017