Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1 forår 2017 Pillon - KU
Argumentér for og bliv enige om de tre vigtigste trends for 2017 der kan berøre jeres branche. Hvordan angår disse trends jeres eksamensprojekt? Program: Forventnings-afklaring Definitioner Aspekter af TmK Studieordninger Eksamen Kommunikations planen Digitale tendenser Gruppeopgave 2. januar 2019 17 Tmk 8 opsamling
Skitsér de tre kommunikationsbyggesten for jeres jeres eksamensprojekt Kan den brugercentreret 4 C model anvendes på jeres eksamensprojekt? Forklar. Er mikrosegmentering relevant for jeres eksamensprojekt? Hvis ja, hvordan? Skitsér de tre kommunikationsbyggesten for jeres jeres eksamensprojekt Marketingmikset Promotion Kommunikations- modeller De 4 C’er Opgave Canvasmodellen Politiske faktorer Økonomiske Sociokulturelle Teknologiske Digitaliseringen Digitale arketyper Virale videoer Gruppeopgaver 2. januar 2019 17 Tmk 8 opsamling
Gruppeopgave kapitel 3 Lav en prioriteret liste over jeres eksamensprojekts betalte, ejede og fortjente medier. Findes der blogs virksomheden samarbejder eller bør samarbejde med? Hvordan? Bør virksomheden selv iværksætte en blog, og i så fald indenfor hvilke rammer? Opsamling Social kapital Sociale medier Virksomhedens medier Gruppeopgave Designaspekter Webdesign 2. januar 2019 17 Tmk 8 opsamling
Sammenlign jeres eksamensprojekts og en konkurrents website. Gruppeopgaver kap 6 Analysér designaspekterne for nogle af jeres eksamensprojekts vigtigste produkter/ydelser Hvor konsistent er æstetikken og symbolværdien indenfor sortimentet/ydelserne? Analysér jeres website, herunder webdesignaspekter, usability og hub-funktion Sammenlign jeres eksamensprojekts og en konkurrents website. Skitsér et webdesignbrief til en ekstern webdesigner. Opsamling Social kapital Sociale medier Virksomhedens medier Gruppeopgave Designaspekter Webdesign 2. januar 2019 17 Tmk 8 opsamling
Med udgangspunkt i jeres eksamensprojekt: Gruppeopgave kapitel 4 Med udgangspunkt i jeres eksamensprojekt: Undersøg sammenhængen mellem identitet, image og nuværende markedskommunikation Definér præcise markeds- og kommunikationsmål der lever op til SMART-modellen for en ny kampagne Skitsér en promotion mix til ovenståemde kampagne, der skal mindste kløften mellem virksomhedens identitet og image Sammenkæd om muligt AIDAE-modellen med promotion mix’en Forklar på hvilke interessefelter de nye kommunikationsobjekter skal møde målgruppen Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 2. januar 2019 17 Tmk 8 opsamling
Gruppeopgaver kap 5 Er virksomhedens online og offline marketing konsistent? Kan sammenspillet forbedres? I så fald hvordan? Er virksomhedens marketingsmiks tilpasset digitaliseringens krav? Hvis ikke, hvordan bør det forbedres? Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 2. januar 2019 17 Tmk 8 opsamling
Formulér ét eller flere forretningskritiske spørgsmål hvor Big Data ville kunne give jeres eksamensprojekt konkurrencemæssige fordele Skitsér en PR kampagne for jeres virksomhed Placér jeres eksamensprojekt i et ‘perfekte storm’ koordinatsystemet og diskutér fremtidige scenarier som digitaliseringen kan medføre Opfølgning SoMe-matrix Pluscontent Gruppeopgaver 2. januar 2019 17 Tmk 8 opsamling
Med udgangspunkt i jeres projektvirksomhed: Argumentér for valget af henholdsvis de 4 P’er, de 7 P’er eller de 4 C’er til jeres analyse Skitsér virksomhedens marketingmiks Analysér virksomhedens promotionmiks Analysér virksomhedens SoMe-miks Argumentér for ændringer i virksomhedens SoMe-matrix Skitsér mulig pluscontent for virksomheden Design en ny SoMe kampagne for virksomheden Opfølgning SoMe-matrix Pluscontent Gruppeopgaver 2. januar 2019 17 Tmk 8 opsamling