FAGFESTIVAL 2013 Fra tanke til handling – Diplomuddannelse i vejledning MUS samtale i 2004 Studieforberedende kursus i akademisk skrivning – 40 lektioner.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
VEJLEDERUDDANNELSEN // AARHUS UNIVERSITET Modul 1, september 2007 Godmorgen… Velkommen til dag 3 på AUs vejlederuddannelse!
Advertisements

Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Love, bekendtgørelser, og andre generelle retsregler Værdibaseret personalepolitik Værdier og direktionsbeslutninger Fx sygemeldinger, alkoholpolitik Byrådsbeslutninger.
EN FAIR LØSNING FOR DANMARK - sammen ud af krisen.
Dagsorden Oplæg kommunikation Opgave Oplæg aktiv lytning Opgave Inder/ydercirkel – hvad har jeg lært om kommunikation?
Region Syddanmark Udvalg for trafik om miljø Region Syddanmark 22. november 2007.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Hvad skal I huske fra i dag! Viden, erfaringer, råd og redskaber.
Workshop 4 Anerkendelse i praksis Psykolog Susanna de Lima Aarhus Kommune Ungdomscentret Socialforvaltningen.
Arbejdsmiljø i vandløbene Problemer og løsninger v/ Tine Eggertsen, HedeDanmark Natur og Vand.
Systemisk samtaleteknik og håndslag Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen Danmarks Lærerforening Organisationsuddannelsen – modul 11.
Produktivitetsfremme Skulle det nu være noget særligt?
Tværfaglig tænkning i opgaveløsningen Bente Nissen, seniorkonsulent Cabi Korsør d hvordan spiller vi hinanden gode?
DANNELSE DER VIRKER – efterskolens pædagogik
Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Velkomst v/ distriktsskoleleder Gitte Graatang Aftenens emner: En fusioneret skole – første.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Udrulning af digitale redskaber i kontanthjælpsreformen v/ Specialkonsulent Anne Louise Hertz, BRHS.
Inddragelse af børn og unge med særlig fokus på det udviklingsstøttende perspektiv Work shop 2 Socialrådgiver, lektor Birthe Elholm, Institut for Socialt.
”Det lange seje træk” Redskaber i ”håndholdt” virksomhedsrettet indsats. Matchgruppe 4 og 5.
Hvorfor er det vigtigt at have fokus på egne holdninger? Temadag Roskilde Handelsskole 3. Januar 2011 – Maj Eun Herløw og Jette Nyboe.
Hvad er jeres kerneopgaver? Institutionen? Hvordan oplever du, at kerneopgaven i din organisation har ændret sig de sidste 5 år – og hvordan vil den forandres.
Ledelse af forandringer Analysefasen Gennemførelsesfasen Forankringsfasen.
KVIS Anne Danielsen 2003: Speciallæge i dermatovenerologi 2005: Speciallægepraksis, København V sammen med Rune Lindskov og Mads Nielsen.
Krop og bevægelse for de 3-6 årige
Samarbejde med planafdelingen
Løsningsfokuseret Ledelse
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Hotel Nyborg Strand 28. oktober 2016
//Niveau 3-ledere Uge 50-5/Pakke 3 Lederpakke 3.
Faglig udvikling i praksis 2017
- for samarbejdspartnere
THY Business Breakfast.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
DUBU Superbrugerrollen
Produktivitetsfremme
Arbejdsmiljø og ledelse går hånd i hånd
Forandringer i kommunerne
Kommunernes økonomistyring
Vi fletter sammen om hjerterehabilitering
Hvorfor resultatløn?.
(s. 1) De projekterende og udførende sammen med bygherren gennemgår grundigt og udfordrer projektet i overgangen fra projektering til udførelse. Ved projektoptimering.
Et godt samarbejde er en afgørende faktor for at skabe en værdiskabende byggeproces og opnå et vellykket byggeri. Dårligt samarbejde udpeges tit som årsag.
Ønsket fra Byrådet…. Værdierne skal afspejle, hvordan vi gerne vil have, at alle i organisationen skal arbejde/tilgå sine opgaver og mødet med borgerne.
Kvalitet Ansvarlig for kvaliteten af skolens praksis
Tværfagligt samarbejde om udsatte unge
FRA DIAGNOSE TIL DØD Tidlig palliation
Introduktion til kursus for erfarne sygeplejersker
Central kontra decentral
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
Fælles ledelsesgrundlag
PL møde med praksisfeltet
Gør det umulige – samarbejd på tværs
Temadag 2018.
Projekt Nyt syn på fremtiden Anne Bjørkmann, Studievejleder IBOS Nordisk inklusionskonference, Middelfart 6. September 2108.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
"Børnesager - hvor er retsstaten?"
Baba – Modul X.
Skolebestyrelsesmøde
Om faglig ledelse i sundhedssektoren
Unge med angst set fra et vejlederperspektiv
Planerne for uddannelse i STADS
Innovation i Naturfaglige fag
Social- og Sundhedsudvalget 1. april 2019
SErvicepartnerskab Indsamling på tværs
Livskvalitet Hvem ved, hvad der er livskvalitet? Et liv med eller uden smøger, overvægt, inaktivitet….. Hvem ved, hvad der er livskvalitet? Et liv med.
Kulturproces step 1 Før måling Efter måling
Mental sundhed Beskrivelse: Da Socialtilsynet var på tilsyn i august. 2017, blev begrebet ‘mental sundhed’ drøftet. Vi blev optaget af at identificere.
Brydning af lys Introduktion Beskrivelse af aktiviteten
Metakognitiv behandling til børn med generaliseret angst
Sammenhængende borgerforløb i Furesø Styring på tværs
Skole-hjemsamarbejde
Præsentationens transcript:

FAGFESTIVAL 2013 Fra tanke til handling – Diplomuddannelse i vejledning MUS samtale i 2004 Studieforberedende kursus i akademisk skrivning – 40 lektioner Blev optaget på modul 1. i vejlederuddannelsen i foråret 2006 Blev færdiguddannet januar 2011 University College Syddanmark, 2. januar 2019

FAGFESTIVAL 2013 Faglig udbytte Har fået et andet og større perspektiv at arbejde ud fra Har fået metoder og redskaber til at arbejde mere professionel Har fået en større viden (faglighed) Har fået mere ansvar og større udfordringer Har fået mere i løn Personlig udbytte Har været igennem en personlig udvikling Har fået større selvtillid Har fået større tilfredsstillelse i mit arbejde Har fået større anerkendelse for mit arbejde University College Syddanmark, 2. januar 2019

FAGFESTIVAL 2013 Personlige omkostninger Hårdt arbejdsmæssigt, da du skal nå det samme arbejde At du møder forståelse fra arbejdsgiver/kolleger Familiemæssigt svært Kræver overskud MEN DET HAR VÆRET DET HELE VÆRD! University College Syddanmark, 2. januar 2019

Videreuddannelse – en appelsin i turbanen for arbejdsstedet Organisatoriske ændringer over en årrække i uddannelsessektoren Nye og anderledes opgaver som udfordrer vanetænkning Dilemma at skulle bruge de samme medarbejdere til nye opgaver, hvis ikke kvalifikationerne suppleres Traditionel opgaveløsning af enkelt opgaver / helhedsorienteret opgaveløsning Professionalisering som krav til alle University College Syddanmark, 2. januar 2019

Hvordan kan opgaver løses i uddannelsesperioden? Punkter til overvejelser Hvordan kan opgaver løses i uddannelsesperioden? Hvordan kan de øvrige medarbejdere få glæde af kollegas nye viden? Økonomi på kort sigt - udgiften til uddannelsen Økonomi på langt sigt – de sparede lønkroner når opgaverne kan løses af medarbejdere med lavere timeløn University College Syddanmark, 2. januar 2019