Særligt tilrettelagte forløb STU træf 29. november 2012

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skriftlig progression Italiensk FIP. Disposition Skriftlighed og respons Progression Feedback-former (feed up, feed back og feed forward) Karakterer Værktøjskasse.
Advertisements

Dagplejepædagogens rolle som garant for den pædagogiske kvalitet i dagplejen FOAs bud på at styrke dagpleje- pædagogernes fagområde og arbejdsvilkår Nyborg.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
Metodebeskrivelse Den Røde Tråd 1 Udgangspunktet for sagsbehandleren: Sagsbehandleren skal hjælpe sygemeldte borgere tilbage i arbejde, a-kasse eller uddannelse.
EUD & EUX Herningsholm Erhvervsskole. EUD - Erhvervsuddannelse  106 uddannelser med over 300 trin/specialer  Svendebrev  Varighed mellem 1½ og 5½ år.
Henvendelse om bekymring -evt. som underretning Iværksættelse Afslutning Afklaring Undersøgelse § 50 el. psykologfaglig Handleplan udarbejdes Afgørelse.
NOGLE SUPPLERENDE OPSAMLINGER FRA KURSUS FOR NYE FORSTANDERE HJEMMESIDEKRAV OG LIDT OM INKLUSIONSTILSKUD OG SPS OBJ Oktober 2014Baggrundsinformation1.
Måske for bredt? UURS konference 2016 EGU vejleder Søren Krabbe UU Roskilde/Lejre.
UPV i Horsens Kommune Naturlig forlængelse af ny lovgivning for UPV Ønske om – ensartet praksis i kommunen – italesættelse af vurderingsparametrene – bedre.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 2 – Danmarks økonomi.
Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Velkomst v/ distriktsskoleleder Gitte Graatang Aftenens emner: En fusioneret skole – første.
Generelle udfordringer og perspektiver i vores arbejde med kvalitet, effektivitet og styring KL, Middelfart 4. december 2007 Klaus Majgaard.
Ungeindsats i jobcenter Middelfart Middelfart. Ungeindsats i jobcenter Middelfart 2008 politisk fokus på ungeindsatsen, herunder deltagelse i UTA Januar.
Kommunalstyrelsesvedtægt og økonomisk styring. KANUKOKA Kalaallit Nunaanni Kommunit Kattuffiat Stiftet 24. juli 1972 ” Foreningens formål er at varetage.
Indgangen til kommunen 2 2 Borger 1 1 Borger erhverver hjerneskade Deltagelse i koordinerende udskrivningmøde Er.
Diplomuddannelse for dagplejepædagoger Rikke Sværke Madsen Videncenter for Institutionsforskning Professionshøjskolen UCC
Projektpræsentation Filmprojekt Stil skarpt – og se dig selv tydeligere Jørgen Dan Pedersen.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Rationel farmakoterapi Speciallægeuddannelsen i almen medicin.
Principper for skole-hjem samarbejdet. Synlig læring -mindsæt/teoretisk afsæt (James Nottingham) -tydelig.
Et samarbejde mellem: BAT Kartellet | Bygherreforeningen | Dansk Byggeri | Danske Arkitektvirksomheder | DI Byggematerialer | Foreningen af Rådgivende.
Evaluering i dansk - begreber og eksempler
Handleplansarbejde Opstart af udarbejdelse af handleplan 2 2 Borger 1 1 henvender sig til kommunen Deltagelse i handleplansmøde
Titel på mødet kan skrives i dette felt side 1 Fælles visitationsudvalg til STU, KUU, Forskolen og EGU Baggrunden Fælles visitationsskema Mødedeltagere.
Folkeskolereformen en god skole skal gøres endnu bedre Velkommen til et nyt spændende skoleår på Vibenshus Skole Forældreinformation om FSR – lærernes.
Skolebestyrelsens rolle  Kontinuerligt arbejde med skolekultur under paraplyen ’Forpligtende fællesskaber’ med afsæt i Værdigrundlag og Målsætning Uddrag:
Afdelingsleder Susanne Gyldenhof Sundhedsfremme og forebyggelse, Sønderborg kommune Seminar den 26. november 2008.
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Persondata – kortlægning af skolens behandling
Samarbejde for trivsel i skolen i Danmark
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Program for Netværksdage onsdag d. 23.november 2016
Forældre som en ressource i sprogarbejdet:
Ny lokalaftale om arbejdstid for lærere og børnehaveklasseledere i BUF
Tænketankens vision i en skolekontekst
Læring gennem registrering og indberetning
Uddannelsesplanen.
Hvornår er en uddannelsesplan god? Bliver den brugt?
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Portfolio IT B.
Indførelse af model for formativ/summativ evaluering
Ekspertudvalgets anbefalinger - et forsøg på overblik set med UU øjne
Tro på dig selv - det gør vi
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
Rammer for bedre hverdagsrehabilitering
Velkommen til Engen &Poplen 
«Men drives I af Ånden, er I ikke under loven» (Gal 5,18).
Inklusion i Folkeskolen
Særligt tilrettelagt ungdomsuddannelse
Informationsmøde om § 18-midler til frivilligt socialt arbejde
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Netværksmøder - Drejebog
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Undervisningspligten
Geografi Geografi omhandler samspillet mellem mennesker og natur og konsekvenserne heraf, som det kommer til udtryk gennem naturgrundlagets udnyttelse,
Skolebestyrelsesmøde
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Formålet med kommunikationsstrategien
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
LAG Odder-Hedensted.
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Workshop 2 worksheet.
Hvordan anvendes data på skoleniveau?
Forældremøde 2019/2020 Specialtilbud.
Præsentationens transcript:

Særligt tilrettelagte forløb STU træf 29. november 2012

Limfjordsskolen, Løgstør

Limfjordsskolen, Løgstør Skole og bodel i ét 43 elever – fra 10 nordjyske kommuner 10 lærere 25 pædagoger Lov 564 om STU Serviceloven §66 og 107 – midlertidig boform Serviceloven §103 – beskyttet værksted

Skole og bodel i et, derfor kalder vi planerne elevplaner Skole og bodel i et, derfor kalder vi planerne elevplaner. Planerne skal kunne bruges af : * Eleven * Forældre * UU vejleder * Sagsbehandler

Skolens intranet

Elevplan Teknik- og miljøforvaltning Frederik IX Plads 1 9640 Farsø

Rammer for planen Èn elev – én plan Teamarbejde - lærere og pædagoger i fællesskab Lærere - undervisningsplanen Pædagoger - den pædagogisk handleplan Afsætte tid til at skrive

Hvilke overvejelser gør vi inden vi går i gang ? Hvem skriver vi til? Rapport eller redskab? Årlig eller fortløbende

Udfordringer Status eller fremadrettet og målsættende Faglige udfordringer til skribenter: Ens faglighed bliver synlig (afsløres) Samme sprog 10 kommuner - 10 modeller for planer og opfølgning Én skole - én model

Fra uddannelsesplan til individuel elevplan Konkret opgave og brede mål Brede mål – godt eller skidt Fordele Ulemper UU vejleder Let at opfylde mål Usikkerhed om udbyder leverer Lærer/pædagog Frihed Usikkerhed om målet. Elev Læreren kan redde fejlagtig vurdering Famlende lærere

Mål og midler Målene i uddannelsesplanen må ikke være for fastlåste. Målene skal udarbejdes i fællesskab mellem elev, UU og uddannelsesinstitution Der skal være plads til justering i processen. Opfølgningsmødet har bestemt sin berettigelse.

Hvem sætter dagsordenen? UU vejleder – bestiller Skolen – udfører Eleven - modtager B U M

Granlyvej 11-13 9670 Løgstør www. limfjordsskolen Granlyvej 11-13 9670 Løgstør www.limfjordsskolen.dk Klaus Munch, forstander klm@vesthimmerland.dk