Særligt tilrettelagte forløb STU træf 29. november 2012
Limfjordsskolen, Løgstør
Limfjordsskolen, Løgstør Skole og bodel i ét 43 elever – fra 10 nordjyske kommuner 10 lærere 25 pædagoger Lov 564 om STU Serviceloven §66 og 107 – midlertidig boform Serviceloven §103 – beskyttet værksted
Skole og bodel i et, derfor kalder vi planerne elevplaner Skole og bodel i et, derfor kalder vi planerne elevplaner. Planerne skal kunne bruges af : * Eleven * Forældre * UU vejleder * Sagsbehandler
Skolens intranet
Elevplan Teknik- og miljøforvaltning Frederik IX Plads 1 9640 Farsø
Rammer for planen Èn elev – én plan Teamarbejde - lærere og pædagoger i fællesskab Lærere - undervisningsplanen Pædagoger - den pædagogisk handleplan Afsætte tid til at skrive
Hvilke overvejelser gør vi inden vi går i gang ? Hvem skriver vi til? Rapport eller redskab? Årlig eller fortløbende
Udfordringer Status eller fremadrettet og målsættende Faglige udfordringer til skribenter: Ens faglighed bliver synlig (afsløres) Samme sprog 10 kommuner - 10 modeller for planer og opfølgning Én skole - én model
Fra uddannelsesplan til individuel elevplan Konkret opgave og brede mål Brede mål – godt eller skidt Fordele Ulemper UU vejleder Let at opfylde mål Usikkerhed om udbyder leverer Lærer/pædagog Frihed Usikkerhed om målet. Elev Læreren kan redde fejlagtig vurdering Famlende lærere
Mål og midler Målene i uddannelsesplanen må ikke være for fastlåste. Målene skal udarbejdes i fællesskab mellem elev, UU og uddannelsesinstitution Der skal være plads til justering i processen. Opfølgningsmødet har bestemt sin berettigelse.
Hvem sætter dagsordenen? UU vejleder – bestiller Skolen – udfører Eleven - modtager B U M
Granlyvej 11-13 9670 Løgstør www. limfjordsskolen Granlyvej 11-13 9670 Løgstør www.limfjordsskolen.dk Klaus Munch, forstander klm@vesthimmerland.dk