Introduktion til kurset

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Advertisements

EVALUERING AF LÆREPLANER SNULLERNE Krop og bevægelse.
Hvad laver en skolebestyrelse? Skolebestyrelsen har indflydelse på alle områder, der vedrører skolens virksomhed inden for rammerne af folkeskoleloven.
Titel og undertitel skal stå med store bogstaver (Versaler) og skal holdes indenfor de to vandrette grå linjer. Titlen kan stå i farve, eller der kan vælges.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
Mor og barn hos lægen. Hvordan vi har arbejdet med at forbedre kommunikationen – og hvad vi har fået ud af det Poul-Erik Kofoed og Jette Ammentorp.
Dagsorden for forældremøde og valg i Klynge A5 okt Diana byder velkommen 2. Bestyrelsens beretning. 3. Spørgsmål til bestyrelsens og lederens.
Aulum-foredrag 4. okt. 2015: at være pårørende til psykisk sårbare
Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
Skole- og praktiksamarbejdets betydning for elevens læring - i skolen og i praktikken SUSANNE KAJBERG – TEAMLEDER SOSU FYN REILA FROST – UDDANNELSESKOORDINATOR.
Guidet egen-beslutning Usikre unge: -Der er rigtig mange muligheder -Personlig usikkerhed - lavt selvværd -Høje forventninger til sig selv - præstation.
Forebyggelse og tidlig opsporing af overgreb mod børn og unge i dagtilbud, på skoler og anbringelsessteder NFBO konferencen, Nuuk, august 2014 Merete Bonde.
Inddragelse af børn og unge med særlig fokus på det udviklingsstøttende perspektiv Work shop 2 Socialrådgiver, lektor Birthe Elholm, Institut for Socialt.
Børns Beredskab mod vold og overgreb Kuno Sørensen | Psykolog Gitte Jakobsen | Socialrådgiver, cand.scient.soc. Stærke sammen i resiliente læringsmiljøer.
Integreret vejledning i efterskolen Vingsted, september 2012 Rie Thomsen (DPU) Lars Mouritzen (SKALs Efterskole)
Forældremøde om motorik og sprog. PROGRAM Velkommen Sammenhængen mellem motorik og sprog Cafésamtaler Fælles afrunding.
Hvad er jeres kerneopgaver? Institutionen? Hvordan oplever du, at kerneopgaven i din organisation har ændret sig de sidste 5 år – og hvordan vil den forandres.
Oplæg om indre og ydre motivation Selvreflektionsopgave Torben Keller opgave E-laerning program omhandlende Maslows behovspyramide Foredrag Torben Keller.
Velkommen Social kritik – og faglighed, der forpligter. Børns og unges invitationer til ny- orientering.
Et børneliv i tryghed og trivsel Konference Rådet for Bedre Hygiejne 2016 Center for Børneliv.
Fakta om skilsmisse Ca. 1/3 af alle danske børn oplever, at deres mor og far går fra hinanden, inden de bliver 18 år Der er pt. ca delebørn i.
”Hvordan undgår jeg som professionel at tage parti?” ”Jeg mangler redskaber til samtaler med forældre der har det svært” ”Kan vi forlange at både mor og.
Respekt for Grænser Fakta
Masseeksperiment Masseeksperiment 2017 Program Velkommen Masseeksperimentet skoletoiletter Hvorfor er det vigtigt at sætte fokus på skoletoiletter?
Hvor gør du af din bekymring for dit barns skolegang?
Video Club – med fokus på kommunikation og samspil
Et fælles grundlag for forældresamarbejde Et godt samspil mellem forældrene og de ansatte i dagtilbud og på skolerne er en styrke i den lokale indsats.
Dansk-historie opgaven i 1.g 2017
Verdens bedste badminton-forældre – og lidt psykologisk teori på dette
Ordenes betydning Alkoholiker
INTENSIV GRUPPEVEJLEDNING - et kursus på 8 dage
Det er nemmere end du tror
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Spændingsfelter i vejledningsloven
Demokrati og involvering
Damhusengens Skole v. Kaj
Udarbejdet af Susanne Jul Petersen og Annette E. Gabrielsen
Robusthed på Lillebæltskolen
Hvor meget hjælper familier i dag?
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
VELKOMMEN Informationsmøde Skole & Fritid
Bevægelse i skolen Fysisk aktivitet med høj intensitet øger BDNF i hjernen. Læring fremmes bedst, hvis aktiviteten er udfordrende, varieret og indebærer.
Rammer for bedre hverdagsrehabilitering
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Informationsmøde om § 18-midler til frivilligt socialt arbejde
Skolen og praktik Overgangen
1. dag - Modul 1A Velkomst og præsentation Indflydelse og interessevaretagelse Frokost (kl ) Områdeopdeling kommunal / privat Overraskelse (kl )
En god start på lægelivet
Tendenser i forældresamarbejdet
WORKSHOP 5A – KURSER FOR FAGLÆRERE I LÆSEVEJLEDNING
Implementering af den styrkede pædagogiske læreplan på PAU
Dialog mod Vold som business-case
Kurset er gratis og foregår i Herning.
Planerne for uddannelse i STADS
Børn som vores vigtigste ressource – fra dokumentation til relation
Dagsorden Udviklingspsykologiske vilkår
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Jonna Jepsen Specialkonsulent, underviser og forfatter
Kursus for personer med demens og pårørende
Demografisk udfordring – Hele landet størstedelen er i kommunerne
Journal Club Introduktion: Hvorfor er det et vigtigt emne?
STEMMEHØRING Samsø ved stemmehører Lisbeth og Chris
Søskendekurser Handicapcentret for Børn, Aarhus Kommune
Velkommen Pårørendekursus Den sidste tid – og tiden efter
Tilbage til Andedammen Team 18-19
Ambassadør for udsatte børn og unge
Hvordan opnår vi bedre kommunikation og dermed trivsel?
for sociale tilbud på psykiatri- og misbrugsområdet 13. maj 2019
Skole-hjemsamarbejde
Præsentationens transcript:

Introduktion til kurset

Introduktion til kurset

Introduktion til kurset

Formålet med temaet At give viden, inspiration og redskaber til et bedre forældresamarbejde efter en skilsmisse Tema 00 | Introduktion til kurset

At skabe tryghed for børn gennem samarbejdet Tema 00 | Introduktion til kurset

Kursets 3 fokus områder Tema 00 | Introduktion til kurset

Kursets indhold Første kursusdag Anden kursusdag Tredje kursusdag 01 Skilsmissen som livsomvæltning 02 Den vigtige kommunikation 03 Samarbejdsformer efter skilsmisse Anden kursusdag 04 Børns reaktioner 05 Vores forældresamarbejde 06 Når kommunikationen bliver svær Tredje kursusdag 07 At støtte børn i skilsmissen 08 At deles om tiden med ens børn 09 Vejen videre sammen og hver for sig Tema 00 | Introduktion til kurset

Kurset bygger på .. Forskning og viden om skilsmisser og børn (bl.a. VIVE Viden til Velfærd) Inspiration fra programmer udviklet til skilte forældre (Fortsat Foreldre fra Norge) og kommunikationskurser (PREP) Tema 00 | Introduktion til kurset

Rammerne for kurset Vi veksler mellem oplæg, refleksion og samtale Pædagogisk kursus, ikke rådgivning eller gruppeterapi Spørgsmål er velkomne Udbyttet afhænger af egen indstilling og indsats Tema 00 | Introduktion til kurset

Tænkepause Hvad håber du at få med dig fra dette kursus? Hvad tror du, at jeres barn/børn ville ønske, at du fik med fra dette kursus? Tems 00 | Introduktion til kurset