CØ / FOKUSERET VÆRDIKÆDE

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

institutionsleder Jette Melin
Energy-Together seminar 9. – 10. juni 2011 Konklusioner på 1.-dagen.
REG LAB EFTERÅRSKONFERENCE En øvelse for livet. REG LAB EFTERÅRSKONFERENCE 2010.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Dialogisk tænketank Gudenådalens friskole. Punkter til afklaring og information  Ingrid Brunebjergs rolle som konsulent for organisationen – commitment.
Af Udbudsjurist Janni Hadulla Nielsen
Marketingplanlægning
Samarbejde med private – tabu eller virkelighed? Ved Byggedirektør Rolf Andersson, KAB.
Introduktion til kriterium 4 Partnerskab og ressourcer Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.
Produktion og Logistik
Med blik for at bruge markedets, virksomhedernes og samfundets bevægelse - Region Midtjyllands initiativ.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Opstart i forretningen • Hvad var det smarteste du så? • Tjene eller spare penge! • 2 måder at starte på: • Lille eller stor forretning • Min. et test.
Hvad er bestyrelsens rolle i foreningen? Struktur
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Innovation Hvordan kan vi skabe et klima og struktur, inden for hvilken innovation bliver opmuntret og belønnet. Ide generering Muligheder Udvikling Markedsføring.
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
IS-Strategi.
Step 6: Evaluering og læring
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
NETVÆRK mere målrettet Hvilke netværk bruger du? Hvad bruger du dem til? Hvilke af dine netværk giver kontakt til topledere? Hvilke rummer nogen, der er.
Forretningsmodel.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Fornyelsesfonden - muligheder for offentlig funding
Disposition Indledning Hvad samarbejdes der om ?
Den anerkendende interviewform
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
Læring i spændingsfeltet mellem det planlagte og det uforudsete Lone Thellesen, adm. direktør i Dacapo Teatret.
Oplæg i Væksthus Hovedstaden 28. November 2007 Jacob Holm
Henning Boddum Mobil tlf Kordegnenes Årsmøde Velkommen til Strategi og Social kapital.
Struktur og processer Faseopdelt innovationsproces.
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
Omrejsende ledere - Svendborg Kommunes interne konsulentkorps.
CRM !? ”CRM handler sådan set bare om at behandle kunderne ordentligt og samtidig kun bruge energi på dem, hvor det kan betale sig.” - Claus Due, 2003.
SÆLG DIG SELV! Du kan støde ind i en kommende arbejdsgiver, når du mindst venter det. Derfor er det en god idé at være forberedt på at sælge dig selv.
Ledelse af forandringer i praksis Peter Engberg Jensen.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Landbrugets Rådgivningscenter Krav til planteavlsrådgivningen -når kravet til landmanden er tilpasning. V. Heidi Hundrup Produktionsøkonomigruppen.
Hospitalsenheden Vest Ledelse i Akutafdelingen Per Østergaard Jensen Cheflæge Hospitalsenheden Vest.
People and solutions – working together værdier for millioner…..  hvis du kan SE dem…. Lau Jakobsen Channel Manager.
SAMlær Hvad gjorde vi og hvad lærte vi?. Konstruktionen - samlet.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Globalisering, side
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Tommy Engedal Kronborg
Sæt medarbejdere, fag og opfindsomhed fri – innovation? LO’s arbejdsmarkeds-, uddannelses- og erhvervspolitiske konference 25. november 2014 Pia Gjellerup.
Etablering og drift af faciliteter – sammen med frivillige Friluftsrådet V/Julia Bjerre Hunt, Ingerfair.
Velkommen tilbage modige opdagelsesrejsende! Troværdige observationer fra xx modige opdagelsesrejsende ved hjemkomsten fra fem dage på [arbejdspladsens.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Netværk for Bæredygtig Erhvervsudvikling NordDanmark
- Med fokus på konkrete eksempler fra arbejdet i FU
Præsentation af Refurb
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Agenda Præsentation af SWOT Afslutning
SUF - gevinstrealisering
Kvalitetsudvikling hvordan
Skabelon til forretningsmodel
Styrk rådgivningen over for eksportkunderne
Strategisk udvikling af landbrugsbedriften Torben Ulf Larsen
Handlingsplan 2015.
20. Strategisk intention.
Fundraising i Propa Inspiration til en fremtid med flere indtægter til projekter og aktiviteter I udgaven af Propa Nyt vil.
Aftale om cirkulær økonomi
VEJEN TIL EN CIRKULÆR FORRETNINGSMODEL!
Velkommen Dette ansøgningsskema er første skridt mod en deltagelse i projektet “Øget Vækst gennem cirkulære forretningsmodeller I SMV’er”, eller “CØ SMV”.
Vi er ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
CØ SMV – Øget vækst gennem cirkulære forretningsmodeller i SMV’er
Præsentationens transcript:

CØ / FOKUSERET VÆRDIKÆDE Komproment ApS Mads Røge / Logistikchef & div.

TEMAER Hvordan startede rejsen? Hvilke erfaringer har vi som virksomhed gjort os siden vi blev introduceret til CØ og bæredygtighed? Forretningsmodel CØ og bæredygtighed? Er der kommet noget konkret ud af vores fokus på CØ og det at tænke i bæredygtige baner? (Hvad har virket?)

HVORDAN STARTEDE REJSEN https://vuggetilvugge.dk/cases-og-referencer/komproment/

ERFARINGER Valg skal give mening blandt beslutningstagerne i virksomheden – SCM – skaber det værdi for totalforretningen? Økonomi og vision om CØ går hånd i hånd. En anden måde at tænke forretning og muligheder på – Værdien kan være svær at måle på. Meget teori og tale - kunne ønske sig mere ”Walk don’t talk” Bureaukratisk arbejdsgang (Certificeringsordninger eksempelvis DGNB, LEED) De ansatte kobler sig til værdierne – vi ønsker alle noget godt. En løbende proces som hele tiden skal vedligeholdes og udvikles. Vi har investeret en del penge og rigtig meget tid. Bidrager positivt til den samlede forretning Komproment – omtale, henvendelser etc.

FORRETNINGSMODELLEN Hvad tilbyder vi? (Support, oplevelsen, partnerskaber – vi er ikke klogere end kunden) Hvordan sælger vi? (De rigtige kunder, partnerskaber, relationer) Organisationen (Ressourcer, behov for ekstern hjælp, fart) Økonomi – at tjene penge (Walk don’t talk, partnerskaber, skab noget unikt) Strategisk valg at CØ og bæredygtighed fremad er en del af vores DNA. Strategisk valg at priser og awards tænkes ind i vores gameplan. Vidensdeling i netværk, udvikling eksempelvis Circle House. (Walk don’t talk)

HVAD HAR VIRKET? Kort bane = ændrede tankestrukturer internt – Motivation. Kort bane = ”Vi samler 100 kr. sedler op mens vi gør noget godt” Kort bane = Markedsføringsmæssigt en fordel – vi får mere taletid. Kort bane = Vi bliver taget med på råd da vi har viden og viden er magt. Kort bane = Dokumenteret bæredygtighed tænkes ind fra start i nye produkter. Lang bane = Stærke partnerskaber og samarbejdsaftaler. Lang bane = Et nyt salgsben og kanal. Mens vi tjener penge agerer vi etisk korrekt i forhold til den omverden vi er en del af.

NOMINERINGER http://www.byggerimessen.dk/Miljoeprisen.aspx http://www.byggeplads.dk/nyhed/2017/06/designpris/komproment- indstillet-europaeisk-pris

FREMTIDENS MULIGHEDER SET FRA VORES STOL. Et stort fokusområde og kommercielt område som vi SKAL være en del af. Fokus bliver Take back, genanvendelse i praksis, ideer til afprøvelse, udvidelse af produktområder. Omstilling og tilpasning fra lineær tankegang til cirkulær tankegang kan være nøglen til succes. (Ressourcerne bliver knappe så en bedre udnyttelse er nøglen)

AFSLUTNING – TAK FOR ORDET! Dukker der spørgsmål op omkring den rejse vi har været på er I meget velkomne til at kontakte mig på mads@komproment.dk eller 25229081.