Introsidernes betydning

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Peder Ohrt  Start på Dagens Klik her Start på Dagens Klik her  5 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her 5 grundlæggende funktioner på Fronter Klik.
Advertisements

1 Vil du give en fuldmagt?       Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital.
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Web 2.0 Teoretisk viden.
Det Internationale Område Studieområde 3/
Introduktion til CMS. Indhold ● Forberedelse af indhold til hjemmeside ● Opsætning af hjemmeside (CMS)
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Hvad er CURIS? CURIS er et IT-system til registrering af forskning og formidling på KU CURIS er navnet for Copenhagen University Research Information System.
Deltag i konkurrencen om at blive regionens mest succesfulde eller modigste initiativ på Center for Telemedicins konference den 11/ Beskriv jeres.
Blogger.com - lav din egen hjemmeside
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Faglig læsning 2.
Design og arkitektur for borger.dk
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Deltag i konkurrencen om det mest succesfulde telemedicinske initiativ på Center for Telemedicins konference den 9. oktober Brug evt. skabelonen.
– Om formidlingen af afgørelser i offentlige breve
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
FC HUSET - et konferencesystem som First Class er li’som et hus, der arbejdes og samarbejdes i. Denne lille Power Point forsøger at beskrive First Class.
Beskrivelsesværktøj Implementering af bips beskrivelsesværktøj i din virksomhed bips konference 26. september 2011.
Pinpoint.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Problemløsning på D!ng og fælles kommunikation Ewan Andreasen
Synopsis VIP3/2012.
Avanceret søgning i Google
Læs med blyant Sæt streg under de vigtigste
Samarbejde eksternt/Netværk Et inspirationsværktøj Det er ikke, hvad du ved, men hvem du kender, der tæller!
En kogebog Synopseprøven i dansk.
Vejlederens kommunikation
Videregående pc-vejledning
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Læs og skriv webtekster Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr
Kildekritik Niveau 3 for MVU. Om nødvendigheden af kildekritik.
Synopsis VIP13 HH3.
Vejledning til oprettelse af CV
ANSØGNINGEN At søge job handler blandt andet om at skrive ansøgninger
Klik på et af kapitlerne nedenfor for at få flere oplysninger eller klik på knappen Næste side for at starte Selvstudie. 1.Navigation på hjemmesidenNavigation.
Vælg et flaskepost tema. Flaskepost nr.: Tema :________________________________________ Skriv 3 ord: ______________________ ________________________ ____________________.
Tekstens byggeklodser
SKABELON.
1 Efter Karl Henrik Flyums modeller At formulere spørgsmål - led 1- 7.
Sanktioner – manglende medvirken LAS §§ 69 a-69I Fradrag i, nedsættelse af, eller ophør af ressourceforløbsydelsen er betinget af, at kommunen samtidig.
Øvelse. Den gode artikel Øvelsen går ud på at skrive en fiktiv nyhed til jeres lokale hjemmeside. Nyheden handler om årets juletræsfest i afdelingen Lejerhaven.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Ka´du klare det? Dialogredskab - Krav i arbejdet HR Arbejdsmiljø, O&P 2015.
Synliggør dit lederskab med et nyhedsbrev. Dette er værktøjet for dig, der vil Sikre at dine medarbejdere har fokus på de vigtigste emner eller udfordringer.
Netværksmøde for teamledere 11. september 2013, Roskilde Erfaringer med akutindsatsen i Jobcenter Lyngby-Taarbæk.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 2: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Vejledning til efterskoler om EFI I denne præsentation har vi samlet lidt information om EFI og hvordan skolen kan blive oprettet i systemet. Først fortæller.
- En hurtig guide til at lave et godt CV og en mål rettet ansøgning
Få mest ud af opgaveskrivningen: For-arbejdet Opgaveformuleringen
SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017
Aftale format – Use cases
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
1.09 Dokumentation.
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Efter Karl Henrik Flyums modeller
- En hurtig guide til at lave et godt CV og en mål rettet ansøgning
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Det kan ramme os alle Alle kan blive ramt af hacking, også dig.
Nye digitale løsninger
Medlemsmøde om GDPR Bestyrelsesreferater mv. og fotos
Myndigheden på Virk Introsider og løsninger
Torsdag den Oplæg ansøgning og cv Start med at lave et cv
Myndigheden på Virk Introsider og løsninger
Velkommen til PowerPoint
Sekretær på studiet Lovgivning
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
Information om Aula til forældre
Præsentationens transcript:

Introsidernes betydning Introsiderne er brugernes indgang til erhvervsrettede løsninger Gennem introsiden får brugerne adgang til den tilhørende løsning Løsninger, der både findes på dansk og engelsk, skal have hver sin introside på det relevante sprog

Introsidernes elementer Fanebladet ”Sådan gør du” indeholder en række elementer, som du kan bruge til at skabe overblik for brugerne og vejlede dem bedst muligt: Titel: Skal være kort og med fokus på det faglige indhold. Undgå ord som ”ansøgning”, ”indberetning”, etc. og brug i stedet de faglige ord til at fortælle hvad løsningen handler om Kort tekst: Bliver brugt til at søge løsninger frem på og vurdere om løsningen er relevant for brugeren. Teksten skal derfor tænkes ”udefra og ind”, være handlingsrettet og fagligt relevant. Hav følgende parat: Punktformet oversigt over information dokumenter, som brugeren skal have klar til indtastning/ upload i løsningen Mere information: Uddybende vejledning om centrale informationer, f.eks. frister, krav til betaling for at ansøge eller information om, at man med fordel kan se på andre løsninger på Virk Trin for trin: Oversigt over de centrale trin i løsningen, som brugerne skal være særligt opmærksomme på og hvor de f.eks. Kan møde udfordringer ift. underskrift, betalingsform etc.

Introsidernes elementer Fanebladet ”Vejledning” kan bruges til uddybe specifik brugervejledning: Link til lovgivning: Du kan lægge links ind til relevant lovgivning. Husk at links til retsinfo.dk skal opdateres manuelt, når lovgivningen opdateres. Link til anden vejledning: Brug altid dybe links, når du guider brugerne til konkret vejledning FAQ: Det kan være en fordel at lægge vejledning ind som FAQ (Spørgsmål/Svar), f.eks. hvis det kan spare Kundeservice/Helpdesk for henvendelser eller gøre det nemmere for brugeren at anvende løsningen. Kontakt Virk Myndighedsteam, hvis du ønsker at anvende FAQ-funktionen. Fanebladet ”Kontakt” kan bruges til specifik kontaktinformation: Specifik kontaktinformation: Du kan her angive specifik kontaktinformation, f.eks. til en afdeling eller navngiven person og et direkte telefonnummer. Åbningstider: Det er muligt at angive konkrete åbningstider for den angivne kundeservice m.v.

Aktivér og involvér brugerne Vejledningen på introsiderne og i løsningerne skal være brugervenlig samtidig med, at den indeholder den relevante faglige viden Brug introsidens elementer til at skabe en overskuelig vejledning; skriv korte sætninger, der inviterer brugeren til at handle brug aktivt og involverende sprog, f.eks. du-form og nutidsform brug punktform til at skabe overblik, f.eks. over krav til brugerne forklar begreber, hvor det er relevant for brugerne Overvej om dine brugere er så rutinerede, at vejledningen kan være meget enkel – reducér i givet fald til at forklare de centrale ting

Snitfladen mellem Virk og web Snitfladen mellem Virk og myndighedens hjemmeside (web) er: Introside på Virk skal føre til løsning på Virk Løsningen må ikke ligge direkte på hjemmesiden Evt. henvisning fra hjemmesiden sker gennem introsiden Viden, der både ligger på Virk og web, skal vedligeholdes to steder. Det kræver flere ressourcer og skaber risiko for forældet viden. Myndigheden kan vælge at ”flytte helt ind på Virk” og vedligeholde sine vejledende tekster for erhvervslivet dér. Det sparer ressourcer på at vedligeholde vejledning og sikrer, at viden altid er aktuel.