Instruktion s. 1/3 : Introduktion CAMPUS+ forberedelse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Åbent bord Den Kreative Platform
Game Maker 7. Sådan ser Game Maker ud når det startes op.
Struktur: ”Quiz og byt”
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
©Jenny Bohr – Til underviserne At arbejde med mål kan være udfordrende for voksne med ADHD, og selvom du tilrettelægger arbejdet med vægt.
Arbejdspladsudvikling
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Bytte   PowerPoint  .
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 4. undervisningsgang
’opfundet’ af Dr. Spencer Kagan
Kvantitative metoder
Relationer – børn og voksne
Karl Henrik Flyums model
Relationer – Omgangstone
Relationer – børn imellem
Vejlederens kommunikation
Vejledning i testfunktionen på Absalon Testfunktionen er et værktøj som kan bruges til eksamen, status af de studerendes standspunkt eller som de studerende.
Drejebog Program Café-debat metode Praktiske forhold Intro Cafedebat
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
Delphi-evaluering og Green Field Evaluering af event Som start på Green Field.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
1 Efter Karl Henrik Flyums modeller At formulere spørgsmål - led 1- 7.
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 1: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Stress Billedkilde: stress/?lang=da.
AT 3.1 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til AT3.1.
Den Sociale Højskole/ Introduktionsdag ©Visionpool Aps Spilleregler i en god gruppe Workshop, Den Sociale Højskole, 9. juni 2008.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
TEMA 1 Kortlægning: Mobilitet i hverdagen
3-timersmødet 2017.
Modul 3.3 – At arbejde med læring
Den gældbundne tjener med Lego-figur
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.

Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
Instruktion til mødeledere
VELKOMMEN TIL B-BOX! Power Point Slides.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
DEN GODE STIL.
Hvorfor dansk på GF1?.
DEN GODE STIL.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
3-timersmødet 2018.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
FÅ MEST UD AF DAGEN: UNDERVISNINGSMATERIALE (9. -10
FORBERED KLASSEN TIL DAGEN GØR JER KLAR TIL CAMPUS+
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Præsentationens transcript:

Instruktion s. 1/3 : Introduktion CAMPUS+ forberedelse

Introduktion til dagen Instruktion s. 2/3 : Introduktion Introduktion til dagen Aktivitetspassene kommer i 5 forskellige farver, der henviser til de 5 forskellige farvekodede zoner, CAMPUS+ foregår i. I skal finde jeres første aktivitet i passets farvezone og bevæge jer rundt i zonerne i retning med pilen i stjernen. Eksempel: Et rødt aktivitetspas betyder, at gruppen skal starte i RØD ZONE og følge pilen videre til BLÅ ZONE, hvor de kan finde deres anden aktivitet Hver endt aktivitet udløser et klistermærke på stjernen Eksempel: Endt aktivitet i rød zone giver et rødt klistermærke på den røde del af stjerne osv. OBS! I må kun lave én aktivitet i hver zone ad gangen. Derefter SKAL I gå videre til næste zone for at lave næste aktivitet. Når I har været rundt til alle zoner to gange, må I vælge frit, hvilke aktiviteter I ønsker at vende tilbage til samt om I vil lave flere aktiviteter samme sted.

Instruktion s. 3/3 : Introduktion Program for CAMPUS+

- Regler til 3 spil-versioner Instruktion s. 1/4 : CAMPUS+ Quiz CAMPUS+ Quiz - Regler til 3 spil-versioner

Kahoot versionen Instruktion: Instruktion s. 2/4 : CAMPUS+ Quiz Kahoot versionen Instruktion: Quizzen laves evt. efter en kort introduktion til eventet (gennemgang af praktiske oplysninger, aktivitetspas, planchekortet og det interaktive kort). Quizzen udføres enten, hvor I kæmper individuelt mod hinanden eller, hvor klassen deles op i to hold, som dyster mod hinanden. NB! Quizdeltagere skal have en Smartphone, eller et andet device der kan gå på internettet.

Point-dyst versionen Instruktion Regler for point: Instruktion s. 3/4 : CAMPUS+ Quiz Instruktion I kan enten dyste individuelt mod hinanden eller dele klassen op i to hold. Udfyld quizzen på udprint. Sæt cirkler rundt om jeres valgte svar Regler for point: Rigtige svar +1 Point Forkerte svar - 1 Point Vælg selv hvor mange svarmuligheder I ønsker at krydse af under hvert spørgsmål. Efter quizzen er udfyldt gennemgås de rigtige svar på klassen og pointene tælles op.

Gruppequiz versionen Instruktion Regler for point: Del jer i 4 hold Instruktion s. 4/4 : CAMPUS+ Quiz Instruktion Del jer i 4 hold I får udleveret 1 side af quizzen og 4 minutter til at diskutere og besvare de 4 spørgsmål på den. Efter de 4 minutter får I en ny side af quizzen og 4 minutter igen. Dette gøres fire gange således alle grupper kommer igennem alle 4 sider af quizzen (i alt 16 spørgsmål). Regler for point: Rigtige svar +1 Point Forkerte svar - 1 Point Vælg selv hvor mange svarmuligheder I ønsker at krydse af under hvert spørgsmål. Efter quizzen er udfyldt gennemgås de rigtige svar på klassen og pointene tælles op.

CAMPUS+ Mød din fremtid Instruktion s. 1/5 : Mød Din Fremtid CAMPUS+ Mød din fremtid - Hvilken karrierer får du?

Test dig selv Individuelt: Instruktion s. 2/5 : Mød Din Fremtid Test dig selv Individuelt: Test dig selv inde på: https://www.fremtidenerdin.dk/unge/test-dig-selv Vælg tre erhverv indenfor de to kategorier testen tildelte dig. Forbered dig på at forklare andre, hvorfor de har valgt netop disse tre erhverv.

Få tildelt en mulig karrierer Instruktion s. 3/5 : Mød Din Fremtid I 4-mands-grupper: Hver gruppemedlem har 3 minutter til at fortælle om sine valg. Præsenter de tre erhverv du har valgt Begrund dine valg Resten af gruppen: Personen til venstre for taler, skriver talerens interesser ned Personen til højre stiller taleren uddybende spørgsmål omkring drømme og interesser (når taleren er færdig og hvis der er mere tid). Efter de 3 minutter: Resten af gruppen får 2 minutter til at vælge ét ud af de tre erhverv, som de mener passe bedst til taleren og hans/hendes interesser. Taleren må i disse to minutter ikke blande sig i beslutningen og kun lytte til gruppens argumenter.

Find din tildelte karriere til CAMPUS+ Instruktion s. 4/5 : Mød Din Fremtid Find din tildelte karriere til CAMPUS+ I 4-mands-grupper: Når alle i gruppen har fået tildelt ét erhverv af de andre i gruppen går I videre: A3 print af Uddannelseshjulet tages frem. Tegn mulige uddannelsesveje ind, som kan føre frem til de valgte erhverv. Læg mærke til hvilken uddannelse og faglighed der ligger bag de konkrete jobtitler. Gå ind på det Interaktive kort og find mindst en aktivitet i hver farvezone, som er relevant at besøge i forhold til jeres tildelte erhverv. (I må gerne sparre og hjælpe hinanden i gruppen med at finde de relevante aktiviteter og stande)

Færdige før tid? Grupperne deles: Instruktion s. 5/5 : Mød Din Fremtid Grupperne deles: Når alle i gruppen har valgt én aktivitet i hver farvezone til CAMPUS+ og I er færdige før tid. Del gruppen i 2 og gå sammen med en 4-mands-grupper, der endnu ikke er færdige (der bliver nu 6 mand i hver gruppe). Afbryd kortvarigt den igangværende snak og fortæl gruppens medlemmer om jeres erhverv og aktivitetsvalg i hver af de fem farvezoner. Hjælp herefter gruppemedlemmer i den nye gruppe med at finde aktiviteter og stande. Hvis to fra den oprindelige gruppe bliver færdige, deler I jer ud til en anden 4-mands-gruppe og gør overstående. (Det er ikke alle der kommer til at besøge en ny gruppe, men de oprindelige 4-mands-grupper skal have haft mindst et visit og fået fortalt hinanden om deres valg og overvejelser.)

Planlæg jeres CAMPUS+ rute Instruktion s. 1/4 : Planlæg jeres rute Planlæg jeres CAMPUS+ rute - Hvor SKAL jeres gruppe vil hen?

Find aktiviteter i zonerne Instruktion s. 2/4 : Planlæg jeres rute Find aktiviteter i zonerne I jeres CAMPUS+-grupper: Sæt jer sammen i de 3-4-mands-grupper, som I skal gå sammen med til CAMPUS+ eventet. Hver gruppe deler et Aktivitetspas. Udfyld forsiden. (Husk aktivitetspasset på dagen – det er en stor del af eventet!) Begynd med passets farve. Brug 5 minutter på at researche aktiviteter og standholdere i zonen ved hjælp af det tilsendte Planchekort samt det Interaktive kort. Kig efter aktiviteter, der enten repræsenterer en uddannelse eller et erhverv. Sæt et ur på 2 minutter og sørg for at alle har et stykke papir og en pen (når tiden starter, må I ikke tale sammen). Start tiden: Nedskriv hver især to aktiviteter eller stande I gerne vil besøge (uddannelse eller erhverv).

Vælg aktiviteten i zonen Instruktion s. 3/4 : Planlæg jeres rute Vælg aktiviteten i zonen Afstemning: Når de to minutter er gået, sammenligner I jeres forslag. Fortæl de andre om jeres valg og hvilken uddannelse eller erhvervsretning det ligger under. Hjælp hinanden med at placere den i Uddannelseshjulet. Hvis én aktivitet går igen flere gange, vælges den som første aktivitet i zonen. Hvis flere aktiviteter går igen, debatterer gruppen (evt. via afstemning), hvilken aktivitet der vælges. Hvis ingen aktiviteter går igen. Vent med at beslutte aktivitet i den zone, til I har været igennem alle farvezonerne. (Gem jeres nedskrevne aktivitetsforslag) Gentag processen for at finde aktiviteter i alle 5 farvezoner der enten repræsenterer en uddannelse eller et erhverv.

Runde 2 Manglende valg i farvezone: Instruktion s. 4/4 : Planlæg jeres rute Runde 2 Manglende valg i farvezone: Hvis I ikke fik valgt en aktivitet i nogle af farvezonerne, vender I tilbage til dem nu. Sammenlign de valgte aktiviteter i de resterende farvezoner, med de aktivitetsforslag I skrev ned fra de enkelte zoner, I var uenige om. Vælg en aktivitet, som er anderledes end den type aktiviteter, I allerede har valgt i de andre farvezoner. Når I har valgt 1. aktivitet i alle farvezoner: Gentag hele processen for at finde de næste 5 aktiviteter, til jeres 2. runde i stjernen. Vælg aktiviteterne frit efter interesse. Når alle aktiviteter er valgt, placeres de alle i Uddannelseshjulet

Instruktion s. 1/2 : Evaluering CAMPUS+ evaluering

Survey Feedback til CAMPUS+ teamet: Instruktion s. 2/2 : Evaluering Survey Feedback til CAMPUS+ teamet: Før I samler op på CAMPUS+ dagen, håber vi, at I (underviser samt hele klassen) vil besvare et spørgeskema omkring eventet. Det tager ca. 10 minutter. LINK til spørgeskemaet sendes ud til skolerne efter eventet Laver I nogen form for opsamling på anden vis, er I meget velkomne til at sende feedback til os. Send til: campus@koege.dk

Gruppeopsamling - Hvem var I rundt ved? Instruktion s. 1/5 :

Opsamling på stand-besøgene Instruktion s. 2/5 : Gruppeopsamling Opsamling på stand-besøgene Genkald dagens oplevelser: Sæt jer sammen i jeres CAMPUS+ grupper. Brug jeres Aktivitetspas og evt. Planchekortet og det Interaktive kort, til at huske hvilke stande I besøgte til CAMPUS+ dagen. Skriv ned hvilke aktiviteter eller stande i besøgte samt korte stikord om oplevelsen ved hver af disse stande CAMPUS+ teamet tager gerne imod disse noter i evalueringsøjemed. Mail: campus@koege.dk.

Opsamling på stand-besøgene Instruktion s. 3/5 : Gruppeopsamling Opsamling på stand-besøgene Bag om standen: Hver gruppe får 5 print af Uddannelseshjulet -et til hver stand. Start med den første stand I besøgte. Besvar: Hvilken profession eller erhverv havde de ved standen? Skriv ned hvilke 5 typiske opgaver man ville lave indenfor professionen eller erhvervet Brug jeres refleksioner til at placere profession og/eller erhverv alle de mulige steder i Uddannelseshjulet Gentag opgaven med den første stand i besøgte i hver af de resterende zoner

Udfyld hjulet med jeres erfaringer Instruktion s. 3/4 : Gruppeopsamling Udfyld hjulet med jeres erfaringer Overblik: Når I har udfyldt et Uddannelseshjul for hver stand. Læg de 5 udfyldte hjul op på bordet –er nogle områder af hjulet endnu ikke markeret? Besøgte I andre stande (end de 5 i har haft), som omfatter nogle af de områder I endnu ikke har markeret, må I markere hjulet i forhold til den stand og skrive 5 typiske opgaver man ville lave indenfor professionen eller erhvervet. Overvej om nogle af de stande I besøgte også rummer nogle af de ikke markerede områder Hvis I stadigvæk har områder, der ikke er markeret, snakker I jer frem til hvilke jobs de rummer og skriver 5 typiske opgaver ned.

Favoritter og fællesopsamling Instruktion s. 4/4 : Gruppeopsamling Favoritter og fællesopsamling Individuelt: Vælg din favoritstand for hele dagen Skriv dit valg op på tavlen. På klassen: Lav eventuelt en opsamling omkring CAMPUS+ eventet, og det I mener I har fået ud af det. Hvad var godt? Hvad kunne have fungeret bedre –og evt. hvordan? (Send gerne jeres opsamling til CAMPUS+ teamet samt et billede af tavlen. Mail: campus@koege.dk)

- Hvilke jobs har dine familiemedlemmer? Instruktion s. 1/4 : Familienetværk Familienetværk - Hvilke jobs har dine familiemedlemmer?

Lektier før undervisningen Instruktion s. 2/4 : Familienetværk Lektier før undervisningen Jobtitler i familien: Snak med din familie: Find 10 forskellige jobtitler som nogen i din familie aktuelt har. Skriv jobtitlerne ned og tag dem med i skole.

Jobtitler og uddannelser bag Instruktion s. 3/4 : Familienetværk Jobtitler og uddannelser bag Placer jobtitlen: I 3-4-mands-grupper: Hver gruppe får udleveret et Uddannelseshjul i A3 og papir, som de laver til sedler. Fortæl hinanden en efter en om de 10 jobtitler I har fundet i jeres familie. Skriv titlerne på hver deres papirseddel. Læg alle papirsedlerne i en bunke med skriften nedad eller i en hat/pose Gruppens medlemmer skiftes til at trække en seddel. Placere sedlen i Uddannelseshjulet og debatter hvilken uddannelsesvej, der kunne ligge bag (Kom gerne med eksempler fra jeres egen familie og sammenlign forskellige veje til samme jobtitel).

Kan I udfylde hjulet De sidste sedler: Afrunding: Instruktion s. 4/4 : Familienetværk Kan I udfylde hjulet De sidste sedler: Når gruppen har brugt ca. 20 minutter på at placere jobtitler i Uddannelseshjulet: De resterende sedler tages frem: Se om I kan placere nogle af sedlerne i de områder af Uddannelseshjulet, som I endnu ikke har haft i spil. Debatter uddannelsesvejen bag. Afrunding: Alle skriver hver især: 3 forskellige spørgsmål om uddannelse til tre forskellige familiemedlemmer som omhandler vedkomnes egen uddannelsesvej.