Skolepraktikinformationsmøde Mandag d. 12. marts 2018

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Advertisements

LÆSNING på Ahlmann - Skolen
Et teamprojekt Uddannelsesteam C
Vejledende samtale Helhedsvurdering.
Overgangsordninger Praktik- og uddannelsesrådgivningen januar 2013
Mette Andersen SDE Ansættelse af elev. Mette Andersen SDE
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Kursusholdere: Jette Holgaard Kim Bohn Mona Dahms
Vejledende samtale og helhedsvurdering på SOSU Nord
HHX Grundforløbet 2005 Team B Portfolioevaluering
Begrundelse for ændringer i uddannelsen
Uddannelsesvejledningen i 9. klasse
in in-dag for praktikvejledere Pædagogisk assistent Juni 2012
in in-dag for praktikvejledere Pædagogisk assistent April 2014
in in-dag for praktikvejledere Pædagogisk assistent August 2012
SOSU SKILLS.
Underviser: Mette Bommersholdt, ernærings- og husholdningsøkonom
SkoleIntra og klimaforandringerne - om hvordan forskellige værktøjer fra ElevIntra inddrages i undervisningen Jacob Kjær Hansen Lærer og pæd. IT vejleder.
Læringspraktik på SSA Skoleperiode 1 Indhold og opgave
Informationsmøde d. 28/9 Optag august Praktik: 1.
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
Digital skriftlig- og mundtlighed
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
in in-dag for praktikvejledere Pædagogisk assistent November 2012
in in-dag for praktikvejledere Pædagogisk assistent December 2014
Ny nordisk skole Mandag den 2. februar 2015
Pædagogisk assistent in -dag for praktikvejledere in - formation - spiration - novation Februar 2013.
Digitalt understøttede læringsmål Konference den 11. september 2014
Obligatorisk selvvalgt opgave
3.A Dansk: Os fra Blomsterkvarteret EM
Lederevalueringens betydning  Det forberedende arbejde – visioner og værdier – meget spændende proces  Den 17. marts 2003 afleverede jeg 3 spørgeskemaer.
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
Historie Med lukningen af Lindøværftet i 2009, forsvandt et af Danmarks vigtigste uddannelsessteder for dygtige håndværkere. Det årlige indtag lå på
Praktikvejledertræf d. 28/9, 2015 Ny uddannelsesordning (PAU) Påbegyndelse: Januar 2016.
Praktikvejledertræf Realkompetencevurdering og individuelle uddannelsesplaner SOSU og PAU Efteråret 2015.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
Digitaliseringsstyrelsen den 4. december 2012 Netværksmøde.
I mentor ordningen på elevmentor.dk
Velkommen til Social – og Sundhedsassistent uddannelsen
Stærkere kobling mellem skole og praktikvirksomhed
Værdi- og målsætningsproces Espergærde Skole
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
UPV – fra dom til proces Stationens indhold
Hjælpeskema til bedømmelse i praktikken 2017
Besøg i praksis Efterår 17.
Skolepraktikinformationsmøde Tirsdag d. 21. nov. 2017
GUIDE TIL BRUGEN AF FÆLLES MATERIALER (ELEV)
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
Årshjul Dec Jan Nov Feb Okt Mar Sep Apr Aug Maj Juli Juni
Skolen og praktik Overgangen
Hvordan laver man gode aftaler omkring skriftelige opgaver og logbog?
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
Virksomheden og Elevplan
SOSU NORD, praktikken og elevplan
2010 Månedskalender Du kan udskrive denne skabelon og bruge den som vægkalender, eller du kan kopiere de enkelte sider og bruge dem i din egen præsentation.
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Program: Introduktion til projektet Præsentation af opgaven
Pædagogisk- assistent
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Praktikvejleder, PAU- og SOSU-elever – ajourføring
Den daglige vejledning
GUIDE TIL BRUGEN AF MAPPER I MINE DOKUMENTER
Elevledede skole-hjem-samtaler
Din uddannelse – it-baseret November 2018
Tværgående vejledermøder Juni 2019
Ny lokal uddannelsesplan og nyt idealskema pr
Præsentationens transcript:

Skolepraktikinformationsmøde Mandag d. 12. marts 2018 Den digitale uddannelsesmappe på PAU v/ Anette Degn Larsen

Formålet med uddannelsesmappen Et digitalt værktøj, der skaber en rød tråd gennem hele elevens uddannelse, og giver kontaktlærere og praktikvejledere mulighed for at spotte et særligt læringsbehov, og give individuel støtte. Elev Praktik Skole Uddannelses-mappe

Praktisk om uddannelsesmappen Eleven opretter sin egen uddannelsesmappe i OneNote på sit OneDrive på skolens system. Eleven deler sin uddannelsesmappe med sin kontaktlærer, og de praktikvejledere hun har gennem uddannelsen. Eleven er således bærer af mappen. Der er udarbejdet en skabelon som eleven kopierer over i sin egen mappe, så alle har samme struktur i uddannelsesmappen.

Uddannelsesmappens indhold: Skoleperioder: Samarbejde med kontaktlærer om udvikling af personlige og faglige kompetencer, refleksioner over læring mm. Forberedelse til praktik og efterbearbejdning af praktik. Praktikperioder: Samarbejde med praktikvejleder om fx praktikopgaver, vejledningssamtaler, status på mål, refleksioner, praktikerklæring. Kobling mellem skoleperioden og praktikken. Evt. praktik i udlandet dokumenteres i uddannelsesmappen.

Hvilke PAU optag er i gang? PAU holdet fra August 2017 har oprettede uddannelsesmappen efter den første 4 ugers praktik PAU holdet fra Februar 2018 fik oprettet uddannelsesmappen inden den første 4 ugers praktik Alle kommende PAU hold Aug. 2017 Feb. 2018 Kommende hold

Uddannelsesmappen til PAU Se den udarbejdede skabelon her: Udd.mapppe PAU

Fælles drøftelse om udd.mappen Drøftelse i grupper om erfaringer med anvendelse af den digitale uddannelsesmappe (10-15 minutter). Efterfølgende fælles opsamling