Dorthe Olsen, Risikomanager, Socialforvaltningen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvordan arbejdes der med utilsigtede hændelser i Svendborg Kommune?
Advertisements

Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
SPØRGESKEMA HARDSYSSEL DISTRIKT Oktober Der afholdes årligt Sysselfejde for bæverne, hvad synes du om konceptet for dette arrangement?
Sådan kommer I i gang med digital signatur
Intro til brug af Carla til adresser og andet for ledere i FDF Virum
1 Vil du godkende eller afvise en forespørgsel om en fuldmagt på vegne af en borger?                 Som betroet medarbejder.
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
1 Vil du give en fuldmagt?       Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital.
Trin 1: Find kvitteringer
1 Download af musik fra netmusik.dk Sådan downloader og overfører man musikken til computer og MP3-afspiller.
Udlægning af en ny cache
Glædelig Jul Du behøver ikke vente til Jul…
Nybyggeri og arbejdsmiljø
Hændelsesanalyse - kort beskrivelse af metoden
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Skal du digitalisere en fuldmagt, du har fået på papir fra en borger?
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Vejlederens kommunikation
Sociale Medier og Jobsøgning - Facebook. Intro  Så blev det Facebooks tur.  Nogen af jer har måske en Facebook profil?  Facebook er endnu et socialt.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge. Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på Virksomhedsservice sidder.
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
Overskrift her Tilføj presentations titel i Sidehoved / sidefod. Vis > Sidehoved / sidefod Underoverskrift her Quickguide: Viderestilling på SP-portalen.
Vælg et flaskepost tema. Flaskepost nr.: Tema :________________________________________ Skriv 3 ord: ______________________ ________________________ ____________________.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Introduktion og behovsafdækning Fokus på problemer med medicin og medicinhåndtering i hverdagen Forslag til løsninger Fastlæggelse af læringsbehov.
Patientsikkerhed, kvalitet og akkreditering
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
Hvilke erfaringer, udfordringer og dilemmaer har vi i kommunen? Lisbeth Holm Risikomanager.
Borgerservice Undersøgelse af brugertilfredsheden med Borgerservice Marts
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Læringssæt om temarapporten: Dosisdispensering - identifikation af utilsigtede hændelser og forslag til forebyggende tiltag D0sisdispensering December.
Sidste nyt ved Patientombuddet 20. september 2016 slide 1 Netværk for Forebyggelse af Medicineringsfejl torsdag d. 15. november 2012 Pia Knudsen, Patientombuddets.
Hvordan inddrages praksissektoren, og hvorfor er det vigtigt? Afdelingschef, cheflæge Hans Peder Graversen Kvalitet og Sundhedsdata.
Ledende overlæge Bjarne Rønde Kristensen Gynækologisk-Obstetrisk Afdeling Y Århus Universitetshospital, Skejby Mail:
Kompetenceudvikling Kjeld Bo spurgte i efteråret 2012 Claus om der blandt medarbejderne var interesse for noget dansk undervisning. Hvorfor kom spørgsmålet,
Lidt hjælp til hjemmesiden Log ind Første gang du skal logge ind på siden skal du kigge nederst til højre og finde…. Log ind med det brugernavn og det.
Synliggør dit lederskab med et nyhedsbrev. Dette er værktøjet for dig, der vil Sikre at dine medarbejdere har fokus på de vigtigste emner eller udfordringer.
Læringssæt om temarapporten: Behandling med insulin - identifikation af utilsigtede hændelser og forslag til forebyggende tiltag Behandling med insulin.
UTH i almen praksis Baggrund: Loven om patientsikkerhed 2010 Formål: Lære af fejl og risikosituationer og mindske risikoen for at de sker igen Rapporteres.
Frivillignettet Adgang via Hjerteforeningens hjemmeside Klik på menu.
Educational Battle seminar. Vejledning til PP Alle blå PP er skjult for deltagere. Anvendes som huskesedler af facilitator.
Introduktion til øvelsen ”Bidrag til kerneopgaven” Formål med øvelsen Forberedelse Indledning Runde 1 Runde 2 Runde 3 Afslutning på øvelsen 2.
Kursus i Wordpress Lær at lave indlæg og kalenderbegivenheder v/ Hjerteforeningens webredaktør Mads Louis Orry.
Det tværsektorielle netværk for utilsigtede hændelser i sektorovergange (TSN) Møde den 10. november 2011, Viborg.
D0sisdispensering Læringssæt om temarapporten: Dosisdispensering - identifikation af utilsigtede hændelser og forslag til forebyggende tiltag Velkommen.
Socialtilsyn årsmøde Faglig session: Autisme
Sælg mere, og finansier din virksomhed. Med statsgaranti.
DET KOMMUNALE SAMARBEJDE
Modul 3.3 – At arbejde med læring
Trin-for-trin guide til s1 autorisation
Modul 3.2 – Forberedelse til læringsteams
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
AMU-kursus, VUC og FVU - Forberedende Voksen Undervisning
Undgå falske beskeder Hackerne beder om dine personlige oplysninger i en mail eller sms. Det ville pengeinstitutter, virksomheder eller myndigheder aldrig.
Bestilling og ordrebekræftelse
Instruktion s. 1/3 : Introduktion CAMPUS+ forberedelse.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Møder i Samordningsudvalgene, planområdemøder
Møder i Samordningsudvalgene, planområdemøder
Nyhedsbrev December 2012 Nyt fra området Kære alle! OBS
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Klinisk Biokemisk Afdeling Juni 2016
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
- og hvordan du undgår dem…
Arbejdstidsopgørelse 2018: Tjek tiden
Arbejdstidsopgørelse 2018: Tjek tiden
Præsentationens transcript:

Dorthe Olsen, Risikomanager, Socialforvaltningen. Nyhedsbrev om utilsigtede hændelse Denne måned er den første, hvor vi er gået i gang med at ind rapportere utilsigtede hændelser elektronisk her i Socialforvaltningen. Det er kommet rigtig godt fra start, og næsten alle tovholdere i Socialforvaltningen kan modtage de ind rapporterede hændelser i DPSD- databasen. For hele tiden at udvikle arbejdet, vil jeg udsende et nyhedsbrev til alle jer tovholdere og uth- ansvarlige, så I ved, hvad der sker lige nu, og hvad vi skal arbejde på. Jeg har nu fået et godt indblik i, hvad og hvordan der bliver indrapporteret. Derfor vil jeg lige knytte et par ord til dette: Sektorovergange: Det sted = læge, apotek, hospital eller andet, der er årsag til den utilsigtede hændelse, skal fremgå som ”Hændelses sted” . Det sted, der opdager den utilsigtede hændelse skal være ”Opdagelses sted”. KK-org. Nummer: Der mangler numre på de utilsigtede hændelser , under ”stednavn”. Hvis der ikke er dette bliver de enten afvist af studentermedhjælpen eller sendt til mig, og så skal jeg lave det helt store detektivarbejde med at slå medarbejderen, der har indrapporteret op, ringe rundt osv. Så dette er en stor bøn til jer, om at informere alle steder om deres KK-org nr. , så jeg får tid til lidt andet . Desuden vil jeg også bede jer om, at informere tilbuddene om, at de KUN skal skrive ”306” under stednavn og ikke ”kk-org. Nr. 306” eller ”botilbuddet storkenæb 306”, altså KUN nummeret ellers er det umuligt at opgøre det statistisk efterfølgende… Print funktionen: Er her ikke endnu, og jeg har spurgt patientombuddet, hvornår den kommer. Jeg afventer svar. I mellemtiden kan I jo, når I modtager en konkret utilsigtet hændelse i jeres indbakke, gå ind på hændelsen og gå over i den højre menu, aller nederst i højre hjørne er der en funktion, der hedder ”Resumé”, vælg ”Originalt resumé”, så kan I herefter let maile den til den lokale leder eller udprinte den. Så det må være en midlertidig løsning. DPSD kursus: Jeg er i gang med at arrangere et DPSD kursus, hvor vi vil blive klogere på systemet, så I alle bedre kan bruge alle de mange forskellige muligheder der er inde i systemet. Vi regner med at det bliver i september, men der er ikke noget, der er faldet helt på plads endnu. Opfølgnings- temadag om UTH d. 30/8 2012 kl.9-15: Alle de nøglepersoner, tovholdere og ledere, der ikke har været på temadag kan tilmelde sig via kk-net-> personale-> kompetence & udvikling-> Én temadag om utilsigtede hændelser. Så I må endelig gerne opfordre jeres kollegaer til at tage med, så alle får den samme basisviden. Det tror jeg gør arbejdet noget lettere, at vi alle taler samme sprog  Rigtig god sommer- hilsener Dorthe Olsen, Risikomanager, Socialforvaltningen. Juli 2012