Rammer og formål med defusing

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem synger? "Kom i gang igen - arbejd arbejd.".
Advertisements

FORÆLDREGRUPPE - som en del af behandlingen
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Virtuel medarbejder eller konsulent
Dialogmøde på skoleområdet – Planche 1 Tidsfrister  Første kvalitetsrapport omfatter skoleåret  Inden den 15. oktober 2007 skal Byrådet drøfte.
Roskilde Handelsskoles APV-procedure
Elevplaner på Skolen på Herredsåsen
Projektleder: Klavs Serup Rasmussen Oplæg ved Kirsten Elise Hove
Udsendelse til international tjeneste
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Arbejdspladsudvikling
Kerneårsagsanalyse - kort beskrivelse af metoden
Vi gennemførte en række interview ifm
Bytte   PowerPoint  .
Praktisk vej til uddannelse. Udfordringer • 95 % målsætningen er ambitiøs • Alt kan ikke lige fikses • Mange veje til målet • Øget fokus på praktisk vej.
Projektet støttes økonomisk af EU Go’Energi|Høje-Taastrup - telefon Ja, og jeg er interesseret i at høre mere Navn Adresse.
Det autentiske menneske
Kvantitative metoder
Årsaftale projekt Tidslinie © due & partners
Præstationsangst!.
Konference 1. december ’09 på Fredericia Gymnasium Konference om opfølgningsarbejdet på kvalitetsundersøgelser Den 1. december 2009 kl – på.
Psykoedukation til patienter med skizofreni
En køn pige inviterede en ung mand med hjem, -tog ham med ind i soveværelset, og foreslog straks at de skulle prøve at gøre det i stilling 69…...
Mundtlig prøve i engelsk og tysk.
Mestring af ADHD som voksen.
Praksisopgave 1 Intro til praksisopgave 1 2. Dag 1.
Mestring af symptomer Tema i psykoedukation til unge i OPUS behandling
Omgangstone og kollegialitet
D E T G O D E V Æ R T S K A B F O R D A N S K E C A M P I N G P L A D S E R B I L L U N D 1 6 – 1 7 J A N U A R R E F L E KT I O N E R O G A R.
Det uhensigtsmæssige uddannelsesforløb Mellem 3-10 %, ny undersøgelse i Århus 6,8 % Ikke forskel på køn Ikke forskel på alder Ikke forskel på speciale.
Børn og unge som er pårørende til selvmordsadfærd eller som er efterladte efter selvmord. Hvordan hjælper vi dem? Ved Elene Fleischer, PhD
Ny privatmodel - Risikoanalyse 1 Brainstorm Brainstormingen gennemføres ved at spørge: ”Hvad kan gå galt? Hvad kan gå galt.
Støttetiltag til politifolk ved voldsomme hændelser - præsenteret af personalechef Preben Henriksen, Odense Politi.
Tilgivelse.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder.
Det Folkelige Forum Brugerundersøgelse. Hvem er jeg? Studerende på Syddansk Universitet i Odense Studentermedhjælper i Horsens Sund By fra september 2009.
Transitioner.
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Århus Kommune Magistratens 3. Afdeling Sundhedsaftaler Økonomi og Myndighed Sundhedsaftaler mellem Århus Amt og Århus Kommune – inspiration til de fremtidige.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
15 min. coaching One-liner 1.Dit Mindset 2.Modtagers forventning 3.One-liner konceptet 4.Din One-liner 5.Reaktioner 6.Afslutning.
Ti bud på det gode menighedsrådsmøde Inspirationsdag for menighedsrådsmedlemmer, præster og medarbejdere ved kirkerne i Fyens Stift Odense 18. april 2015.
Del 2:Rammer for en professionel samtale med en patient ETABLERE EN RELATION, ANERKEND E OG SKABE TRYGHED 2 LEDE OG SKABE STRUKTUR 1 Indlede samtalen,
Psykoedukation skizofreni Session 6 – Ikke medikamentelbehandling Undervisere:
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
IndsatsområdeMålHvad skal der tilAnsvarlig/tidEvaluering Journal- dokumentation At alle medarbejdere udfylder medicinskema korrekt ud fra givne retningslinjer.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Isbjergmodellen. Isbjergmodellen Sociale og følelsesmæssige kompetencer: at anerkende sig selv og andre at kende følelser og forstå egne reaktioner at.
Input til retningslinje om håndtering af mobning.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Koordinator på børneområdet Henvendelse til handi- caprådgiver på baggrund af bekymring 2 2 Øvrige afdelinger/ forvaltninger el. eksterne samarbejds- partnere.
Video i Undervisningen Hvorfor anbefales dette supplement til undervisningen / uddannelsen ??
Sansning, sprog, mening Talens sanselige medium er lyden (…) allerede med det bliver den til tone, der stemmer sindet.
Sprog og kultur PROJEKT hg2
UDVIKLINGSKATALOG - A Lavt “D” kan udvikle sig ved at:
Voksenansvar for anbragte børn og unge Registrering og indberetning
HUSKEKORT 1 Ansvarshavende sygeplejerske / psykiatrifaglig rådgiver
Trivselsmålingens resultater
Trivsel og mental sundhed
Så tag da mine hænder og før mig frem, indtil jeg salig ender
Risikovurdering Livet Forstås Baglæns - men må leves forlæns.
Undervisningsmateriale til introduktionskurset den 6. september 2018
Stresshåndteringsgruppe
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Morale og dannelse i uddannelse
Opsamling og evaluering
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Den Økologiske Produktionsskole
Præsentationens transcript:

Rammer og formål med defusing Varighed ca. 5 minutter, ALTID inden alarmholdet skilles Teamleder sikrer at hændelsen kort gennemgås, og at alle kommer til orde Sikre at alle er okay’ dvs. lige efter episoden Ved behov for yderligere klarlæggelse af situationen aftales at mødes igen ved vagtens slut til defusing 2 Defusing 2 Varighed ca. 30-60 minutter, inden alarmholdet går hjem fra vagten At ‘give plads til umiddelbare reaktioner’ på en belastende/uafklaret hændelse At validere, aflaste, støtte og forstå hinanden, sætte ord på hændelsen At tage stilling til behov for yderligere opfølgning mhp. debriefing 2

Hvad indeholder defusing/ Huskekort Forslag til spørgsmål: Hvordan reagerede du under hændelsen? Hvilke følelser mærkede du, hvad sidder du med nu? Hvad er dine umiddelbare tanker om hændelsen? Er du i stand til at arbejde videre/ gå hjem nu? AFSLUTNING Teamleder afrunder, og vurderer behovet for yderligere tiltag for gruppen som helhed, f.eks. ‘Psykologisk debriefing’ mhp. yderligere bearbejdning af hændelsen og de følelser/ reaktioner der duggede op. Eventuelle praktiske foranstaltninger, eller andet. Udarbejdet af Debrieferteam/ Udviklingskoordinator, December 2016 3