Fastholde de studerendes læringskadence og nsygerrighed for ny læring

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lidt om vejleder rollen
Advertisements

Når uddannelse, udvikling og god sygepleje går hånd i hånd.
Se en eller flere af de sjove supervisionsvideoer her:
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Bedre faglig læsning med aktionslæring
Firma / virksomheds-klasse Elever lærer af nødvendighed
De store underviser de små ved hjælp af it.
LENA LINDENSKOV LEKTOR AARHUS UNIVERSITET INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK (DPU) 5. FEBRUAR 2014 UNDERVISNINGSFORSØGETS RESULTATER LENA LINDENSKOV.
BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL CENTER FOR COMPUTER GAMES RESEARCH COPENHAGEN JONAS HEIDE SMITH FORSKNINGEN I BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL Ved.
Værkstedet En del af inklusions- og trivselsindsatsen på Kærbyskolen og
Tilsyn Aabenraa Friskole 2012
At udforske sin egen praksis
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Otg.dk – CSL Drenge: It redskaber som motivationsfaktor Metoder: ”Det elektroniske klasseværelse” ”One-on-one coaching”/vejledning Design af digitale.
Hanne-Pernille Stax, ph.d
Formidlingsprocesser, identitetsdannelse og hverdagsliv
ANVENDELSE AF DIGITALE UNDERVISNINGSMATERIALER I AVU, HF OG GYMNASIET – en forskningsrapport om Projekt e-læring Af: Helle Mathiasen Christian Dalsgaard.
Notatteknik Hvorfor Hvornår Hvordan.
Læring og viden Pædagogik og pædagogisk innovation (1)
OBS – gør som det passer dig!  Denne skabelon er med vilje ikke særlig stramt designet. Det er for at du selv kan lægge det indhold og detaljeniveau i.
N YE ELEVTYPER – FOKUS PÅ TYDELIGHED, ANERKENDELSE OG STUDIEKOMPETENCE.
Midtvejskonference på Campus Roskilde UCSJ Onsdag d. 20. marts 2013 Lisbeth Kjæreby Pedersen Susanne Petersen Mogens Ellebæk.
Hva' kan vi bruge vores uddannelse til i:
Kvalitetssikring af lærerpræstationer - Hvordan?
Læsevejlederen som kamæleon FOU projekt under UV
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
FULGNI Research & Innovation ritid ærmiljø derumegeplads rønne arealer nnovation.
Constructive Alignment
Transfer mellem uddannelse og arbejde Temadag om transfer Center for Strategi og Innovation 5. maj 201 Bjarne Wahlgren.
PI-modellen: fra Projektidé til Innovation
Learning Museum Linjefaget historie, UCL, Møntergården og Den Fynske Landsby.
Forskningsprojekt om fysisk aktivitet og læring LCoMotion – Learning, Cognition and Motion - en del af projekt ”Læring i Bevægelse” Finansieret af Undervisningsministeriet.
BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL CENTER FOR COMPUTER GAMES RESEARCH COPENHAGEN JONAS HEIDE SMITH FORSKNINGEN I BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL Ved.
Thoughtful design. Divergens Forberedelsesfasen.
Vod/pod/pencast Holstebro hhx Eng – e-ret – matematik - tysk 1., 2. og 3. g´ere Kollegial sparring.
Otg.dk Læring gennem spiludvikling kan fastholde flere Frank Villa og Claus Scheuer-Larsen, Odense Tekniske Gymnasium, SDE Design af digitale medier:
Om indsatsteori.
LP-MODELLEN ● FORSKNINGSBASERET VIDEN, DER VIRKER
UP 2U UP2U-forløb for frafaldstruede unge
Delprøver, eksamensforsøg i fagene matematik og oldtidskundskab, 2012/2013 Borupgaard og Ørestad Gymnasium. Andreas Lange, Oldtidskundskab, Borupgaard.
Systemet til Synlig KompetenceVurdering 0. Hvad er en produktionsskole for noget 1.Det samlede system til Synlig KompetenceVurdering 2.Det mest synlige,
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING Vores næste skridt Hvad tager vi med videre?
Yngre Lægers arbejdsmiljø - det handler om trivsel.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
 Siden sidst – gennemgang af erfaringer fra første møder med lærerne, de første observationer,  Opgave: drøftelse og afprøvning af gruppevejledning med.
© Co-teaching – Samarbejde om undervisning. Andy Højholdt
Feltopgave 1 Julie-Marie Terkildsen
Evaluering af valgfag I NOrd
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
Mit passionerede projekt
- Kom tættere på dit barns skolegang
© Co-teaching – Samarbejde om undervisning. Andy Højholdt
Almen didaktik Niels Grønbæk Nielsen.
Helene Græsdal Thomsen & Lise Wich Marselisborg Gymasium
©Evaluering. Af læring, undervisning og uddannelse
Interessentanalyse Gennemfør en interessentanalyse Analysen afdækker
Pædagogik og pædagogisk innovation (1)
Hvad går det hele ud på?.
Kompetenceudvikling af pædagoger i skolen
- Kom tættere på dit barns skolegang
Evaluering af Billund Builds Nature Karin M. Villumsen, CoC Office
Videregående kvalitative metoder
Karakterer og læring.
Oplæg om pædagogisk forvaltning af fjernundervisning.
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Præsentationens transcript:

Fastholde de studerendes læringskadence og nsygerrighed for ny læring Mere PULL learning Digitale læringsmedtoder Mere coaching, Mindre Teaching RESEARCH Etnografiske observationer & interviews Slut UGE 40 Interview stude-rende: Hvad motiverer dem ved projektarbejde ctr. Undervisning? +Interviews med kolleger – hvad oplever de? Forsøg 1 Pull læringsinitiativ * Lav egen læringsportfolio: fyld i undervejs • Del viden med peers: Facebook Feedback Interviews: undersøge hvordan dette påvirker motivation Forsøg 2 Digitale læringsmedier * Videoforbe-redelse isf. Tekstlæsning/webinar Feedback Interviews: undersøge hvordan dette påvirker motivation Forsøg 3 Mere coaching mere teaching Hel uge hvor undervisning erstattes af coaching Feedback Interviews: undersøge hvordan dette påvirker motivation Evaluering Forsøg Hvordan pårvirker de enkelte forsøg motivationen for læring både i projekter og klasseværelse Validering: •Spørgeskema alle •Individuelle interview •Gruppeinterview At motivere Innovations- og entrepreneurship-studerende til at være lige så aktive omkring deltagelse i undervisning som i deres projekter Kolleger m. samme udfordring F&U afd. Fastholde fokus parallelt med andre opg.! PKON & mine skemaer - TID Innovatiopnsfaget på PBIE EAAA Klasse 16C – Int. Skepsis fra kolleger: Sådan er det bare Manglende motivation eksterne faktorer