Powerpauser Workshop d. 21. oktober 2015 Benjamin Hesselager (TEC)

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Workshop Cooperative learning
Advertisements

En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Åbent bord Den Kreative Platform
De næste 3 timer skal I Til gavn for jeres mission - beboerne
Readymades / genbrugskunst
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Camp. Energizer: Hvornår fik du sidst en god ide? 10 min.
1 … med guiderne Thomas Kjær og Hanne Westerkam.
Transport på landet Konference 5.november Transport på landet • Kompliceret • Ingen nemme løsninger • Mangler nytænkning Tendens: Find selv på løsninger.
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
Innovation og iværksætteri
Supervision og faglig feedback
Opfølgningsdag for rygestoprådgivere
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
?.
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Projektlederens rolle(r)
1 Med guiderne Thomas Kjær og Karen Rask Mortensen.
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Anerkendelse af kompetencer - motivation til kompetenceudvikling
1 Brainstorm Ali Ghotbi. 2 Dagsorden  Oversigt  Målsætninger for brainstorm  Regler  Brainstorm  Opsummering.
Relationer – børn imellem
Fællesfaglig og faglig skrivning Ideer til sammenhæng Odense, oktober 2011 Birgitte Darger Det frie Gymnasium (i projekt med Ørestad Gymnasium)
SSID Årskonference 28. april 2009 Sikkerhedsledelse i virksomhedsledelse - brikker til en ny sikkerhedsorganisation.
MM Projektopgave, vejledning mm.
Vejlederens kommunikation
5. lektion: Ulrich Beck og risikosamfundet
Projekt Motorik i 0 Klasse. Frederiksberg Kommune
Velkommen til: Workshop A01 Nye olympiske discipliner.
1.Lektion: Identitet i forandring
SSID Årskonference 28. april 2009 Sikkerhedsledelse i virksomhedsledelse - brikker til en ny sikkerhedsorganisation.
Projekt It for alle Projektets deltagere: Hanne Bjørn, Roskilde Bibliotekerne Susanne Kierkegaard, Roskilde Bibliotekerne Kirsten Syska, Roskilde Bibliotekerne.
Workshop Sund By Netværket
3.lektion: Magt og indflydelse
1.lektion: Samfund og individ
2. lektion: Anthony Giddens og det senmoderne samfund
Interaktionsdesign E2007 Lektion 14 Om delrapport.
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
De schönske termer Workshop d|bubbles. Naming, framing og reframing Udgangspunkt: vi har gennemgået en worldmaking-proces Naming Framing Workshop: test.
Modul 5A Idéerne anbringes på væg eller bord og en idé vælges.
3. lektion: Anthony Giddens og det senmoderne samfund - II
Bevægelse i naturfagene
Word 2007 F-Niveau Lektion 1 Keld Hinsch.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Modul 1 Rød løber (D). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Lærerpræsentation.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
Turismen i Faxe Kommune Hvad kan vi bruge hinanden til?
TVÆRPROFESSIONELLE LÆRINGSFÆLLESSKABER Oktoberkursus
TEMA 1 Kortlægning: Mobilitet i hverdagen
Introduktion til ”Sæt kerneopgaven i spil”
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Studenter drevne aktiviteter og E-læringsteknikker
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Bevægelse og læring Jeg hører det – jeg glemmer det
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
Personalemøde – opfølgning på MTU
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
Øvelse: Handlemuligheder
Dialog om samarbejdet mellem jeres grupper/funktioner
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Fortæl din makker hvad dine vigtigste arbejdsopgaver er.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
Præsentationens transcript:

Powerpauser Workshop d. 21. oktober 2015 Benjamin Hesselager (TEC) Jesper Geisler Hansen (TEC)

Brain breaks – Powerpauser

K

Koncentration

M

Motivation

F

Forstærkning

Koncentration Motivation Forstærkning Brainbreaks tid til refleksion kognitiv markører hjælp til hukommelsen

Den visuelle hukommelse

Den visuelle hukommelse Del 1: Brainstorm: Skriv dine ideer til at understøtte den visuelle hukommelse. (2 min)

Den visuelle hukommelse Del 1: Brainstorm: Skriv dine ideer til at understøtte den visuelle hukommelse. (2 min) Del 2: Skriv dine ideer op på den store planche på væggen.

Den visuelle hukommelse Del 1: Brainstorm: Skriv dine ideer til at understøtte den visuelle hukommelse. (2 min) Del 2: Skriv dine ideer op på den store planche på væggen. (1 min.) Del 3: Vælg 3 ideer fra planchen til visuel hukommelse som du kunne tænke dig at arbejde videre med. (1 min.)

Den auditive hukommelse

Den auditive hukommelse Del 1: Brainstorm: Skriv dine ideer til at understøtte den auditive hukommelse. (2 min)

Den auditive hukommelse Del 1: Brainstorm: Skriv dine ideer til at understøtte den auditive hukommelse. (2 min) Del 2: Find en sidemand og fortæl hinanden om jeres ideer til auditive brain breaks. (2 min)

Den auditive hukommelse Del 1: Brainstorm: Skriv dine ideer til at understøtte auditive hukommelse. (2 min) Del 2: Find en sidemand og fortæl hinanden om jeres ideer til auditive brain breaks. (1 min) Del 3: Lynsparring i plenum (3 min)

Den motoriske hukommelse

Den motoriske hukommelse Del 1: Brainstorm: Skriv dine ideer til understøtte den motoriske hukommelse. (2 min)

Den motoriske hukommelse Del 1: Brainstorm: Skriv dine ideer til understøtte den motoriske hukommelse Del 2: Videndeling: Find så mange ideer som muligt, du ikke selv har, hos dine meddeltagere. (1 min og 12 sek.)

Opsummering KMF

Opsummering KMF Visuel, auditiv og motorisk

Opsummering KMF Visuel, auditiv og motorisk 3-2-1 øvelse

Opsummering KMF Visuel, auditiv og motorisk 3-2-1 øvelse Samarbejder - www.facebook.com/BOM.EUD

Tak for i dag