DANRÅD & REGNSKAB Status for forretningsområdet Ivan Damgaard

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Virtuel medarbejder eller konsulent
Advertisements

Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
22. juni 2014 Status på projektet ’Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært’
Analyse af eksterne og interne forhold
Marketingplanlægning
Rådgivning af vækstlandbrug
Fundraising Jakob Ugelvig Christiansen
Dansk Landbrugsrådgivning Ø90 frem mod
Statistik om serviceerhverv -viden og samarbejde Maja Fromseier Mortensen.
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Handleplaner Repræsentantskabsmøde den 8. juni 2012.
Velkommen til workshoppen Blindgyde eller karrierevej - kundecentret som en integreret del af koncernen Drivsel – drift og trivsel i call centre konference.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Dansk Landbrugsrådgivning Deltidslandmænd Rådgivning & Landmand.dk Årsmøde for Danske Deltidslandmænd Lørdag den 27. oktober 2007 Dorte Marcussen Markedschef.
Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Forretningsudvikling med IT
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009 Markedschef Ivan Damgaard.
Baggrund Mål Fremtidsperspektiver Lidt historie ApEx – Center for anvendt oplevelsesøkonomi – Dansk videncenter for oplevelsesøkonomi.
Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009 Markedschef Ivan Damgaard.
Morten Langgaard ØkonomiIT
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Sept Ny Årsrapport Status Implementeringsdag 27. jan
Ny Årsrapport Temadag Forretning, potentiale og midtvejsevaluering 4. november 2009 Merete Jensen, projektleder Dorte Marcussen, projektleder implementering.
Workshop den 4. november 2009 Jørgen Kroer og Thomas A. Rasmussen
Ny Årsrapport Potentialet for din rådgivning. Hvad sker der Ny Årsrapport gør regnskabet til kunden mere personligt, individuelt og målrettet Årsrapporten.
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Økonomi og organisation
Konceptualisering af forretningsmodellen
VEU-Centrenes rolle i løsning på voksen- og efteruddannelsesområde
Introduktion af Danmarks største jobmarked på Godkendt rådgiver for Selskabet.
Statsautoriseret revisor Ove Frederiksen
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Implementeringsplan Ny årsrapport Orienteringsmøder september 2008.
Randers Kommune 22. april Fremtidens drift af idrætsanlæg.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Rekruttering til organisationsbestyrelsen Weekendkonference for 6. og 10. kreds Lørdag den 28. september 2013 v/Dorte Hjerrild, BL – Danmarks Almene Boliger.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Udfordringer på kompetenceområdet v/ Bente Nielsen 1. Næstformand, Region Midtjylland.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Kick-off Navn Afdeling Nygaard| Årsrapport – LandboCenter X Hans Jensen Markvejen Landboby - en del af Dansk Landbrugsrådgivning.
DLBR Selskabskoncept Markedschef Ivan Damgaard Udvikling, Salg & Marketing.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Byggeri og Teknik Projekt Kvægbyg Projektleder Thomas Andersen og landskonsulent Jan Brøgger Rasmussen, Landscentret.
Status for forretningsområdet DANRÅD & REGNSKAB Forum for DanRåd & Regnskab 23. september 2008 Ivan Damgaard Markedschef DanRåd & Regnskab.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
VækstDrive-projektet er velegnet til at:
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Udviklingssamarbejde tæt og effektivt samarbejde mellem Landmand – Rådgivningscenter - Landscenter Landmanden Landscenter.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Udviklingsmuligheder for forretningsområdet DANRÅD & REGNSKAB Forum for DanRåd & Regnskab 23. september 2008 Ivan Damgaard Markedschef DanRåd & Regnskab.
Dansk Landbrugsrådgivning Undervisernes indlæg Navn, afdeling Nygaard| Årsrapport – LandboCenter X Hans Jensen Markvejen 15.
INDLEVELSE SKABER UDVIKLING Januar, 2010 INDLEVELSE SKABER UDVIKLING.
NY ORGANISATIONSSTRATEGI Generalforsamling 23. marts.
Vilje til vækst Winni Grosbøll. Vilje til vækst Ruster samfundet til morgendagens udfordringer gennem udvikling af kompetencer og resurser, der øger konkurrenceevnen,
InnoBooster. Vi investerer i innovative og flyvedygtige ideer …
Udviklingen i bygge- og anlægsbranchen og strategi for indsatsen på området V. Palle Christiansen Beskæftigelsesregion Midtjylland.
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
September 2007 | IBM © 2005 IBM Corporation ITIL – hvad, hvem og hvorfor? Nina Berthou Process Delivery Manager for the Configuration Management Process.
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Der startes mange nye danske virksomheder hvert år
markedsføringsplaner
Præsentation af forretningsplan
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Vi er ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Præsentationens transcript:

DANRÅD & REGNSKAB Status for forretningsområdet Ivan Damgaard Forum for DanRåd & Regnskab 23. september 2008 Ivan Damgaard Markedschef DanRåd & Regnskab

Status for DanRåd & Regnskab Organisatorisk Udvikling / Salg & Marketing Idegrundlag og Mål Tidsforbrug og Finansiering 2008 – estimeret Tidsforbrug realiseret Aktivitet Brancher Fagkontorer Rådgivningscentre

Organisation af Udvikling Udvikling og drift af DLBR (Sekretariatet) Jakob Lave Kompetenceudvikling (Akademiet) Gustaf Bock Strat. og forr.udvikling (Management) Malene Høj Jabcke Salg og Marketing Lene B. Rasmussen Forlaget

Salg & Marketing Malene H. Jabcke, Marketingchef Markedsføring af funktion intern/ekstern Bidrage til en større kommerciel tilgang til forretningen (tidlig involvering) Øge kendskabet til DLBRs produkter via aktiv markedsføring Ivan Damgaard, Markedschef Danråd Bindeled ml. brancheorganisation, end-user, rådgivningscenter og landscentret Identificere, indsamle og systematisere kundebehov Medvirke til succesfuld produktudvikling via koordineret og målrettet salg og markedsføring Birgitte W. Mikaelsen , Marketingkonsulent Agromek ansvarlig Markedsføringsplaner og – aktiviteter Udarbejdelse af kampagner samt andre markedsføringstiltag internt & eksternt Dorte Marcussen, Markedschef Deltidslandmænd Bindeled mellem politisk system, kunde, centre og landscentret. Forretningsudvikling af deltidsområdet Medvirke til succesfuld produktudvikling via koordineret og målrettet salg og markedsføring Maria Mazzarella, Markedssekretær Administration og support for afdelingen Ansvarlig for opdatering af www.danraad.dk samt deltidsfanen på Landmand.dk. Agromek koordination Karsten Bove, Markedschef Vækstlandbrug Afdækning af vækstlandbrugs behov . Vejledning vedrørende udførelse af interview, fokusgrupper og markedsanalyser med rådgivere og vækstlandmænd. Medvirke til succesfuld produktudvikling vha. markeds-input specielt i projektets første faser

Salg & Marketing - Kundefokus Landbrug Andre erhverv Deltidslandbrug Omkring 23.000 DanRåd & Regnskab Omkring 5.000 Vækstlandbrug Små Store

DanRåd & Regnskab - Idegrundlag DANRÅD & REGNSKAB SKAL FREMME: DEN ERHVERVSDRIVENDES INDTJENING, LIVSGRUNDLAG, HANDLEKRAFT OG FORNYELSE, HERUNDER SPECIELT RÅDGIVNING TIL DET HELE MENNESKE MARKEDSFØRE DE FOR KUNDESEGMENTET RELEVANTE PRODUKTER BRUG AF NØGLETAL OG BENCHMARKING I BESTRÆBELSERNE PÅ OPNÅELSE AF EFFEKTIVISERING OG VÆKST FOR KUNDEN AT PRIS OG KVALITET PÅ TILBUDTE PRODUKTER TIL KUNDESEGMENT ER MARKEDSMÆSSIGT KONKURRENCEDYGTIGT HØJ FAGLIG KOMPETENCE OG MAKSIMALT KENDSKAB TIL KUNDESEGMENT VISION: VI UDVIKLER OG LEVERER MARKEDETS BEDSTE RÅDGIVNING OG SERVICE VI ARBEJDER MED HELHEDSLØSNINGER FOR DEN ERHVERVSDRIVENDE VÆRDIGRUNDLAG: INNOVATIV – og engageret PRÆCIS – og rettidig SYNERGI – og loyal   KUNDESEGMENT: SMÅ OG MELLEMSTORE VIRKSOMHEDER, INTERNT OFTE BENÆVNT BYERHVERV Ledestjerne: - Vi gør det lettere at være erhvervsdrivende

DanRåd & Regnskab - Mål 2007 2008 2009 2010 2011 2015 Kundetilgang netto i året 600 700 800 900 1000/år Kunder i alt 4600 5300 6000 6800 7700 11700 Heraf selskaber 650 750 1000 1100 1500 Antal regnskaber i Ø90 plan 5 3413 4000 4500 5500 6500 10000 Branchespecifikke aftaler 1 2 3 6 7 10 Omsætning på DanRåd & Regnskab i alt 35 mill 40 mill 60 mill 85 mill 100 mill 200 mill Omkostninger til salg, marketing og netværk 0,8 mill 1,3 mill 1,8 mill 2,3 mill 2,4 mill 2,8 mill Centre med DanRåd & Regnskab Team 4 8 11 16 At sikre udvikling af medarbejdere inden for tankesættet DanRåd & Regnskab, gennem proaktiv forretningsudvikling i markedet At sikre optimal udvikling og anvendelse af vores regnskabssystem Ø90, samt udnytte alternative regnskabssystemer At sikre kendskabet til specielle selskabs-, skatte- og afgiftsmæssige problemstillinger relateret til byerhverv, herunder specielle problemstillinger for hver branche

Markedschef DanRåd & Regnskab -tidsforbrug og finansiering Estimeret tidsforbrug for 2008 1100 timer på fagområder 756 timer på generelt Finansiering 2008 700 timer fra Økonomi IT – Ø90 200 timer fra projekt Revision under Masterplanen 200 timer fra eksterne konsulentopgaver

Interesse andre kunder Markeds Kunde Salgs Salg af Styring af Brug af Antal   Interesse andre kunder Markeds Kunde Salgs Salg af Styring af Brug af Anden Revision Samlet Pers Selskab kort sigt langt sigt føring tilgang arbejde produkter kunder plan 5 software Selskaber score 240 24 10 8 7 5 6 74 85 71 40 3 2 1 28 25 44 31 4 23 65 170 9 48 130 20 51 195 55 70 30 26 400 57 80 ? 29 36 35 150 64 200 49 32 50 100 34 15 37 125 43 47 27 60 67 39 106,2 45,3 5,3 6,3 2,2 2,6 4,7 4,4 6,8 5,2 45,9

Rådgivningscentre - status 30 ud af 31 rådgivningscentre arbejder med DanRåd & Regnskab kunder 12 centre har et DanRåd & Regnskabs Team Der er p.t. 6 lokale revisionsselskaber under DanRåd & Regnskab I Ø90 plan 5 + alternativ software er der primo 2008: ca. 3200 kunder – personligt ejet ca. 650 kunder – selskabs ejet + DanRåd & Regnskab kunder, der kører i Ø90 plan 1, under konto 82XX skønnet ca. 800-1000 kunder Kunderne er fordelt på ca. 300 brancher

DanRåd & Regnskab udfordringer Manglende klar strategi for kundesegment lokalt DLBR ukendt i relation til kundesegment Udviklingen af Ø90 plan 5 følger ikke de øvrige programtilbud på markedet Manglende kompetencer og fokus på selskaber Produktudviklingen mangler fokus på markedsværdi – kan produktet sælges Berøringsangst med salg og kundesegmentering Holdningen: ”Lukket på grund af velfærd” Nye medarbejdere mangler indføring i DLBR´s produkter og arbejder ofte i egen retning Den meget store arbejdsbyrde 1. halvår begrænser refleksion og innovation Vi er som arbejdsplads ikke attraktive nok for ”de unge” Svage sider