Øvrige idrætter - vejen frem til i dag

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dialogmøde på skoleområdet – Planche 1 Tidsfrister  Første kvalitetsrapport omfatter skoleåret  Inden den 15. oktober 2007 skal Byrådet drøfte.
Advertisements

Implementering af folkeskolereform
direktør for Ældre- og Handicapforvaltningen, Aalborg kommune
De københavnske Ældreråd Organisationen. § 30. Kommunalbestyrelsen nedsætter et ældreråd. Ældrerådet rådgiver kommunalbestyrelsen i ældrepolitiske spørgsmål.
Udviklingsplaner Sønderborg
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
Styringskrav for jobcentre
Status for Økonomisk Balance og Økonomistyirng17. december 2006 Status for Økonomisk Balance og Økonomistyring Regnskab 2006 Redegørelse for årsagerne.
1 PRINCIPPER Organisationsstrukturen bygger på en klar adskillelse af Vision, strategi, udvikling, politik og den daglige drift Der foreligger beskrivelser.
Forslag til planlægning af årets opgaver for kontaktpersonen
Ny Organisation pr. 1. januar 2012 Præsentation
Velkommen til Grundkursus Tema 1
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014 v. Conni Christiansen Sundhedsaftale 2015 – 2018.
Temamøde Thyholm og Struer 14. december Temamøde – Thyholm og Struer 1. Svarskrivelse til Indenrigs- og Sundhedsmin. 2. Projekt- og procesorganisation.
Trafikselskab i Region Midtjylland Udvalg for regional kollektiv trafik og infrastruktur 15. Marts 2006.
FOPS arrangement den 18. maj 2011: ”Den gode proces for medarbejderne ved virksomhedsoverdragelse” Sådan har vi gjort.
Skolestruktur på dagsordenen
Samskabelse Den 19. februar 2014 blev der afholdt Visionsseminar for Kommunalbestyrelsen i Lemvig Kommune, hvor der på politisk niveau blev drøftet og.
Dagsorden Introduktion til hinanden og opgaven
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Sundhedsaftaler og sundhedskoordinationsudvalg Specialkonsulent Andreas Jull Sørensen Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Den røde tråd fra vision til handling
Bæredygtige indkøb i Region Midtjylland v. Bjarne Schmidt Nielsen (formand for det midlertidige udvalg om indkøbspolitikken)
Sundhedsaftale III status
Regionsmøder marts 2015 v/adm. direktør Kim Høgh.
National handicapkonference, Nyborg Strand maj 2010 Peter Sørensen Glostrup Kommunalbestyrelse. Socialdemokraterne. Medlem af Socialudvalget. Medlem.
Handicapråd i Ballerup Kommune - af Servicedirektør Ole Nielsen
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
Workshop 4 Hjerteforeningens politiske arbejde
Navn (Sidehoved/fod)Bispebjerg og Frederiksberg Hospitaler FAS’ Års- og medlemsmøde, 3. oktober 2014 Ane Friis Bendix Vicedirektør, dr.med. Sammenhæng.
KAN ØGET INDSIGT I ENHEDSPRISER KVALIFICICERE ØKONOMISTYRINGEN PÅ SYGEHUSNE ?
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
IDEBESKRIVELSER a)Udviklingskraft i lokalområderne B) Inspirationsseminar om lokal udvikling - tilbud til lokalområderne om procesbistand til ‘hvidbøger’
Informationsmøde NSF HELHEDSPLANEN. Agenda Forløbet frem til NSF involvering i helhedsplanen Repræsentantskabets overvejelser i forhold til økonomien.
Muligheder og perspektiver1 Indledning. Muligheder og perspektiver2 Processen – formål # 1 Den forestående 2-årige proces har som mål: 1. At brancheskolerne.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Frivilligkampagnen Styrker dig og fællesskabet DGI Ø ledelsesforum 30. november 2013 DGI Ø bestyrelsesmøde 10. december 2013.
Region Nordjyllands anbefalinger og tiltag på baggrund af STM lægesagen Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse 17. september 2015.
DGI Midtjylland som organisation Bestyrelsesmøde – 27. maj Maj 2014.
Samarbejdsaftale Badminton
Oplæg om PLO-K Om PLO-K’s organisering, økonomi, opgaver og roller, kontaktperson i PLO-R, samt om PLO’s kommuneudvalg.
Opmærksomhedspunkter
Status på Badminton ift. visionsarbejdet
Valgkredsmøder 2016 IT-udvalget.
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Ved Arnfred Bjerg og Søren Knudsen
Medlemsudvikling Skydning Tommy Haun.
Årshjul for vintertjeneste Vej- og trafikteknisk ordbog
Værdi- og målsætningsproces Espergærde Skole
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Landsledelses møde marts 2017
04. JANUAR 2017 Trafik- og Byplan for Algade og Stationsområdet i Vordingborg Den videre proces Plan og By / Peter Haugan Vergo.
Konference der bobler af liv og inspiration
Velkommen til: Seminar for medarbejdere der gennemfører Realkompetencevurderinger (RKV) Torsdag den 6. november 2014.
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
Dialogmøde med Rådet for Socialt Udsatte
Opmærksomhedspunkter
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014
Dialog om opgave- og arbejdstilrettelæggelse for skolepædagoger
Tids- og procesplan 8.okt 15: Drøftelse på Lederforum i forhold til modeller og proces Nedsættelse af arbejdsgruppe, der skal udfolde modeller 29.okt.
Fremtidig driftsorganisation for psykiatrien i Region Syddanmark
Afdelingsmøde den Der kan ikke træffes beslutninger under eventuelt! 1
Årshjul Baggrund Indholdet i Årshjulet tager udgangspunkt i Folkeskolelovens § 44, stk. 1 som siger, at skolebestyrelsen har pligt til at føre tilsyn.
Målopfølgning - Social- og Sundhedsudvalget
§ 18-teamet Socialforvaltningen Center for Socialpolitik og Udvikling
Foreløbig tidsplan for implementering af EUD-aftalen
Høring af forslag til Budget
Præsentationens transcript:

Øvrige idrætter - vejen frem til i dag Årsmødebeslutning i 2013 om øvrige idrætter Kompetence- og koordineringsgrupper Pulje til udviklingsprojekter (uddelt kr. 870.264 d.d.) Værtslandsdel Evaluering efter 3 år Ingen væsentlige ændringer i perioden 2014-2016. Mindre økonomiske tilretninger. Årligt fællesmøde med HB Arbejdsgruppe til evaluering nedsættes august 2016 Stormøde 31. januar 2017 Øvrige idrætter - Landsledelsesmøde marts 2017 Navn Navnesen

Evalueringens faser Fase 1 – indhentning og bearbejdelse af data: Spørgeskemaundersøgelse til alle frivillige og medarbejdere Medlems- og aktivitetsanalyse inkl. resurser Fase 2 – proces med kompetence-, og koordineringsgrupper, HB kontaktpersoner og værtslandsdel Møde 13. oktober 2016 om potentiale og ønsker til organisering Efterfølgende behandling i hver idræt – involvering af bagland Stormøde 31. januar 2017 Fase 3 – vejen frem til beslutning om modellen Model drøftes på møde i chefforum den 28. februar og 25. april. Model drøftes på landsledelsesmøde den 10.-11. marts Hovedbestyrelsen træffer beslutning om model på møde 16. maj. Øvrige idrætter - Landsledelsesmøde marts 2017 Navn Navnesen

Processen efter beslutning af model Fase 4 – implementering af model Proces hvor værtslandsdele og idrætsledelser (nuværende kompetence- og koordineringsgrupper) finder hinanden. Proces i hver idræt og værtslandsdel om udarbejdelse af kommissorium ud fra skabelon. Klar 1. januar 2018. Øvrige idrætter - Landsledelsesmøde marts 2017 Navn Navnesen

Modellen – idrætsledelser og værtslandsdelsforeninger Idrætsledelse - tilknyttet én værtslandsdelsforening. Nuværende kompetence- eller koordineringsgruppe starter som idrætsledelse. Idrætsledelse og værtslandsdel ansvarlig for proces der fører frem til model for idrætten. Idrætterne kan have forskellige modeller for valg/udpegning til idrætsledelserne. Politisk ansvar ligger i værtslandsdel Idrætsledelsen hovedopgave at lede idrætten i DGI sammen med den værtslandsdelsforening, man er tilknyttet. At søge politisk indflydelse i bestræbelsen på at opnå en ønsket fremtid for idrætten. At sikre udførelse af de opgaver, man har i idrættens handlingsplan Øvrige idrætter - Landsledelsesmøde marts 2017 Navn Navnesen

Idrætsledelsens ansvar Idrætten i hele DGI – på tværs af landsdelsforeninger Møder – dialog og involvering Fælles handlingsplan for idrætten Potentiale og muligheder Organisering af arbejdet Landsdækkende arrangementer Opfølgning på handlingsplan   Øvrige idrætter - Landsledelsesmøde marts 2017 Navn Navnesen

Værtslandsdelens ansvarsområder Samarbejde med idrætsledelsen Administration af idrætten. Budget og regnskab for hele idrætten Kommunikation til alle andre landsdelsforeninger om status på idrætten. Dialog med andre landsdelsforeninger Ansættelsesforhold og ledelse af medarbejder(e) tilknyttet idrætten i værtslandsdelsforeningen. Godkende kommissorium Øvrige idrætter - Landsledelsesmøde marts 2017 Navn Navnesen

Ressourcer En samlet økonomi til idrætten tiltænkt udgifter til medarbejderressourcer og betjening af idrætsledelsen Værtslandsdelen får tildelt 20.000 kr. til drift af idrætsledelsen. Herudover tildeles økonomi til medarbejderressourcer svarende til xx årsværk. Alle udgifter til fx aktivitet og lokale udvalg skal finansieres af idrættens eget budget   Øvrige idrætter - Landsledelsesmøde marts 2017 Navn Navnesen

Spørgsmål til landsledelsen Summemøde 2 og 2: Modellen bygger på den forudsætning, at en idrætsledelse og en landsdelsforening sammen påtager sig ansvaret for en idræt - både administrativt og politisk i hele DGI. Dette betyder bl.a. at: I praksis understøttes idrætten administrativt af en eller meget få landsdelsforeninger Landsdelsbestyrelsen har det politiske ansvar for den pågældende idræt i hele DGI og dermed skal tage politiske aktuelle emner op til drøftelse med andre landsdelsforeninger Al økonomi vedrørende en idræt indgår i et lukket kredsløb Er landsledelsen enig i denne forudsætning? Hvilke kommentarer har landsledelsen herudover til modellens politiske del, herunder skabelonen til kommissorium? Øvrige idrætter - Landsledelsesmøde marts 2017 Navn Navnesen

Yderlig kommentarer? Hvilke kommentarer har landsledelsen herudover til modellens administrative del? Er der synspunkter på de uafklarede spørgsmål i oplægget – hvilke? Øvrige idrætter - Landsledelsesmøde marts 2017 Navn Navnesen

Forslag til økonomisk fordeling Idræt Budget svarende til årsværk Idrætsledelse Basketball        1.000.000 2 20.000 Kampidræt            625.000 1,25 Volleyball            750.000 1,5 Bordtennis            600.000 1,2 Hundesport            375.000 0,75 Dans og Musik 375.000 Petanque 800.000 1,6 Kroket 50.000 0,1   Krolf Bowls Atletik 125.000 0,25 20.000  Samlet ressource        4.700.000   9,4 160.000 Note: 500.000 kr. for et årsværk er den gennemsnitlige takst DGI internt arbejder med inkl. feriepenge, pension, kørsel, arbejdsplads mv. Øvrige idrætter - Landsledelsesmøde marts 2017 Navn Navnesen