Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

DGI Midtjylland som organisation Bestyrelsesmøde – 27. maj Maj 2014.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "DGI Midtjylland som organisation Bestyrelsesmøde – 27. maj Maj 2014."— Præsentationens transcript:

1 DGI Midtjylland som organisation Bestyrelsesmøde – 27. maj 2014 27. Maj 2014

2 Navn Navnesen 1.Struktur og organisation 2.Idrætter og satsningsområder 3.Frivillige og medarbejdere 4.Økonomi 5.Relationer

3 Navn Navnesen Struktur og organisering DGI – 14 juridisk selvstændige landsdelsforeninger - sammenhængende organisation – fælles IT, regnskab, HR, salg-kommunikation og markedsføring, bogføring/regnskab og BRAND/Logo DGI Midtjylland - 528 medlemsforeninger - 127.000 medlemmer - i Skive, Viborg, Herning, Ikast-Brande og Silkeborg Kommuner Medlemsforeninger fra 20 til 2000 medlemmer

4 Navn Navnesen Idrætter og satsningsområder Prioriterede idrætter - badminton, cykling (landevej og MTB), fodbold, gymnastik og fitness, håndbold, løb, skydning, svømning og tennis - fælles indsatsområder, stærke frivillige ledelser og fagfaglige konsulentkompetencer Øvrige idrætter - dans/musik, petanque, agility, bordtennis, volleyball, atletik og kroket - administrativ servicering – frivillige som initiativtagere

5 Navn Navnesen Idrætter og satsningsområder Satsningsområder - Certificeringer dagplejere, børnehaver, SFO - DGI profilskoler - Idræt om Dagen - Vorespuls.dk - Streetaktiviteter - Inklusion Projekter og partnerskaber (integreret del af satsningsområder) - Hærvejsløbet - Idræt+ - Foreningskvinderne - Aktiv fritid - Sommerferieaktiviteter - ”Sport as a tool for development” - Implementering – fritids- og idrætspolitik Silkeborg Kommune

6 Navn Navnesen Idrætter og satsningsområder Foreningsudvikling og rådgivning - foreningsnetværk - erfamøder - foreningsseminarer og udviklingsforløb - ”DM i foreningsudvikling” - ”I front” - unglederuddannelser - ”Foreningsundersøgelsen” - ”Styrk din forening” - Conventus - Livslang idræt – hvordan understøtte vore foreninger? - Hvordan gøre foreningslivet attraktivt så stigende idræts- deltagelse sker i foreninger? - rådgivning – skat, moms, vedtægter, børneattester ….og lidt mere i DGI Midtjylland - internationalt arbejde – Ghana-projekt, IILU, DGIskib og voluntørophold, senioridræt og tidtagningsservice

7 Navn Navnesen Frivillige og medarbejdere 150 frivillige i udvalg, kompetencegrupper og tværgående udvalg - valgt på årlige aktivitetsmøder el. idrætskonferencer el. udpeget af bestyrelsen el. selvsupplerende -Budget og handlingsplaner – kvartalsrapporter – fælles mål -Årlige dialogmøder med bestyrelsen -Ligeværdigt og situationsbestemt samarbejde med medarbejdere -DGI-undervisere

8 Navn Navnesen Frivillige og medarbejdere 29 medarbejdere (26 årsværk – inkl. barsel) -Direktør og tre afdelingsledere - administration/kommunikation, idrætsafd. og udvikl.afdeling -Idrætskonsulenter og idrætssekretærer -Forenings- og kommunekonsuleter -Kommunikationsmedarbejdere -Projektledere -Landsdækkende medarbejdere – Conventus, DGI Institutionsidræt m.fl.

9 Navn Navnesen Økonomi Omsætning: 25,5 mill. (2006 - 13 mill.) Tipsmidler/indtægter: 10 mill. (2006 - 5,6 mill.) Aktivitetsbestemte indtægter: 9 mill. (2006 - 4,1 mill.) Øvrige indtægter 5 mill.: (2006 – 2,4 mill. – heraf Landsstævne 1,9 mill.) Medlemskontingent foreninger: 1,2 mill.(2006 - 575.000) Personaleomkostninger 11 mill.: (2006 - 3,3 mill.) Nettopåvirkning aktiviteter (eksl. skydning: +1 mill. (2006 -1 mill.)

10 Navn Navnesen Relationer og samarbejdspartnere -Kommuner – politiske udvalg og embedsmænd -Idrætsråd -Efterskoler, højskoler m.fl. -Virksomheder


Download ppt "DGI Midtjylland som organisation Bestyrelsesmøde – 27. maj Maj 2014."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google