Kompetence-, færdigheds- og vidensmål

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kombinatorik, sandsynlighed og statistik
Advertisements

Matematik årsplan for 3.x
Undervisning i ”Relation”
Progression i samfundsfag
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Kombinatorik, sandsynlighed og statistik
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
Læremidler i praktikken
Landsprøver Hvert forår på 4. og 6. klassetrin
Brug af tablets/mobiltelefon i undervisningen foråret 2014
Kriminalitet og analyse
Vand Problemformulering: Hvordan opfører vand sig?
5. dec. 2006Lis Lundby1 Bundet prøvefag 9. klasse – altså obligatorisk: Prøven i matematik består af to selvstændige dele med selvstændige karakterer Matematiske.
Kreativ digital matematik metode, læringsmål,matematiske begreber og spil Morten Misfeldt.
Kort præsentation af principperne bag SOL (Samarbejde Om Læring)
Teori og metode Stine Heger, cand. mag
Statistik Matematik B.
Praksisforløb i grundskolen klasse Billedkunst som uddannelses- og dannelsesfag Konference i Fællessalen på Christiansborg d. 21. april 2010 v/
Dahler-Larsen At fremstille kvalitative data Kapitel 3
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
klasse Livet på godt og ondt - Lidelsen - Adams Æbler
Problemformuleringer med matematik
Den nationale faggruppe Fagmoduler til yngste. Faggruppens overvejelser og principper Arbejdet blev som sagt skudt i gang ultimo november 14. december.
Ed - fasen Lokal Politiet EN BESKRIVELSE AF PROBLEMET (f.eks. Belyse problemets karakter, og omfang,. Undersøge hvem der er/ kan være medinteressenter.
Årsplan – en kort en lang
FFM og årsplaner Vemmedrup
Digitalt understøttede læringsmål Konference den 11. september 2014
” Fremtiden kommer af sig selv, fremskridtet gør ikke.”
Søren Kierkegaard 2. Eksistentialisme.
Kombinatorik, sandsynlighed og statistik
Statistik for geografer
Kombinatorik, sandsynlighed og statistik
Læringsorienteret feedback og Den dynamiske årsplan
GF 2 - sosu Udkast.
Læremidler til MADKAMP Kirsten Marie Pedersen UC Lillebælt/ Læreruddannelsen på Fyn.
Læremidler til MADKAMP Connie Greffel Frerks UC Syd/ Læreruddannelsen, Esbjerg.
WORKSHOP 1A, DLF-kursus, Krogerup Højskole, 19. oktober 2015.
Historie i udskolingen Gyldendal 8. april 2015 FFM – historie – historie.gyldendal.dk v/Jens Aage Poulsen
Fælles Mål Landsforeningen af 10. Klasseskoler. Læringsmål.
WORKSHOP 1A, DLF-kursus, Brandbjerg, 25. november 2015.
WORKSHOP 2C, DLF-kursus, Krogerup, 20. oktober 2015.
Modellering og digitale værktøjer i matematik oktober 2015Niels Jacob Hansen - UCSJ1.
Krogerup Højskole, 19. oktober,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
Fablab – Innovation og design i praksis Oplev hvordan elever og lærere har samarbejdet med FabLab og har fået inspiration til at skabe god undervisning.
FOKUS PÅ MATEMATIK I INDSKOLINGEN Kort præsentation af os Gennemgang af MULTI Aktivitetsbaseret undervisning med MULTI Afrunding, spørgsmål og kommentarer.
Aktionslæring Sprogbaseret læring Greve Anette Vestergaard Nielsen NTS-centeret.
Danish Teenage Entrepreneur Temadag om grundfag - Fremmedsprog/engelsk - Steen Rørvang.
Workshop Fremmedsprog.  Eleverne skal fremstille en bordgrill i det fagspecifikke fag  Eleverne skal på fremmedsproget lave en fremstillingsbeskrivelse.
WORKSHOP 1C, DLF-kursus, Brandbjerg Højskole, den 25. november 2015.
Matematik og IT Læringscenter Randers v.fagpiloterne i Matematik.
Statistik med computeren Et undervisningsforløb i 6. klasse.
Symmetri-drager Undervisningsforløbet leder eleverne igennem en verden af symmetri, sjov med drager og svære udregninger - et undervisningsforløb i 3.a.
Frederikshavn, september,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
Reklamen AirFresher - i denne præsentation vil i få et ind- blik i arbejde bag projektet der handler om: Reklamation af AirFresher. - i vil også finde.
Didaktisk kompetence Temadag 23. november 2016.
Procesorienteret skrivning i Google drev og Classroom
Anvendt Statistik af Kenneth Hansen
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
Tegn din PR-indsats. Dækker den?
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Skriftlighed i nv Skriftlighed i nv Aalborghus Gymnasium.
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
It i folkeskolens matematikundervisning
Grupperede observationssæt
Hvorfor dansk på GF1?.
Herunder typisk med en MEKA-opgørelse
Præsentationens transcript:

Kompetence-, færdigheds- og vidensmål Læringsmål Aktivitet Opgaver i bogen og på matematikfessor Ordkort om nye begreber Selvstændig opgave med egen moddeleringsopgave Du kan begrunde dit valg i en moddeleringsproces med fire faser: Opstille problemet, indsamle data, beskrive data og tolke resultatet Du kan ordne og beskrive data Du kan bruge et regneark til en grafisk fremstilling af din data Du kan sammenligne og tolke din data ud fra den grafiske fremstilling Eleven kan anvende og tolke grafiske fremstillinger af data. Eleven har viden om grafisk fremstilling af data. Eleven kan gennemføre og præsentere egne statistiske undersøgelser. Eleven har viden om metoder til at behandle og præsentere data, herunder med digitale værktøjer. Eleven kan gennemføre enkle moddeleringsprocesser. Eleven har viden om enkle moddeleringsprocesser. Du har løst opgaven om at beskrive et datasæt, der består af lommepenge selvstændigt. Du har indsat data i en hyppighedstabel og fremstillet et pinddediagram Du har brugt følgende begreber til at beskrive dit datasæt: -typetal -variationsbredde -middeltal Kompetence-, færdigheds- og vidensmål Præsentation af egen moddeleringsproces -først for en makker og derefter for en gruppe med læreren Evaluering Tegn