Fleksible koncepter, informations- kompetence og employability

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Overordnet målsætning:
Advertisements

Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
Coaching - det handler om at stille de rigtige spørgsmål…
Afbureaukratisering Alle taler om det – ingen gør noget ved det.
God trivsel = God læring
Interaktion med Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup, EF Digital.
Grundlæggende IT, niveau G
Børns udvikling Af Sasja og Caroline.
Junior til Junior Konceptet
Interaktive test - Karakteristika & Nyskabelser
Kursus i problemformulering
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Årsaftale projekt Tidslinie © due & partners
Dansk med it © Duncker & Ruus DIT-systemet Dansk med it Generel præsentation for studerende Dorthe Duncker og Hanne Ruus Institut for Nordiske Studier.
Workstations.
Deltagerstyret undervisning
AU Biblioteksudvalgsmøde Karen Harbo, udviklingskonsulent, ASB bibliotek, Handelshøjskolen, Aarhus Universitet Karen Harbo, ASB bibliotek, Aarhus.
Velkommen til E-business
Ungdomsudvekslinger med ”Aktive unge”
IT i undervisningen.
Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har fået?
1 Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har fået? Hvis du som medarbejder har fået en fuldmagt af en borger, betyder det, at du kan handle på vegne af.
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Kort præsentation af principperne bag SOL (Samarbejde Om Læring)
Fagets Informations Teknologi Introduktion til Programmering i Java For Industri, Global Forretningsudvikling, samt fri studie aktivitet ved Bent Thomsen.
Videoundervisning i klinisk mikrobiologi
Adgang til lyd: om informationsadfærd i relation til radioarkiver Præsentation af frit modul på kandidatuddannelsen, forår 2013 Mette Skov Sådan ændres.
Læring i spændingsfeltet mellem det planlagte og det uforudsete Lone Thellesen, adm. direktør i Dacapo Teatret.
Dannelse og kompetencer
Læse/studiegrupper.
Udvidet problemformulering
Børn og unges sociale liv online Hvilken rolle spiller forældrene?
Børn og unges sociale liv online
Introduktion til 6. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
L Synkront net-baseret samarbejde - kursus ved Morten Knudsen og Thomas Ryberg.
De informationsvidenskabelige kompetencer og arbejdsmarkedet Leise Hein Voss Kommunikation og Sprog.
Brainstorm Et værktøj til ideskabelse
OSO.
2. sem. Valgkursus Formidling af faglig viden – om at forstå og formidle faglige tekster v./ Bo Gerner Nielsen & Martin Thellefsen.
- ”JPCK den 2. ”bølge” efter Skole-It”
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd - Pjecen.
- En vigtig eksamen - Valg af fag - Valg af problem - Blanket - Pjece.
Hvad får man ud af en mentorordning? Aalborg Universitet, 17. november 2010.
Afprøvningspiloterne -Brugerinddragelse på Moesgaard Museum.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Mental sundhed et anliggende for folkesundheden? Sigurd Lauridsen Ph.d. Institut for Folkesundhedsvidenskab, Københavns Universitet Projektleder DEA.
Kontaktlærersamtale på fredag. Digital dannelse  Digital dannelse handler i høj grad om etik, når man er på internettet og de sociale medier.
Gode relationer, tydelige rammer og klar kommunikation - 10 trin til det gode samarbejde mellem efterskoler og kommuner omkring sårbare og udsatte unge.
Talentudvikling i Integrationsministeriet 2008 Hvad er et talent? Hvorfor vil vi det her? Hvad indeholder vores talentprogram? Hvilke udfordringer og muligheder.
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Orientering om Større Skriftlig Opgave 2017
Introduktion til brug af Princh på biblioteket
Større skriftlig opgave i 2.hf
Implementering af PALS
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Uge 12: Prøve på grundforløbsprøven
KUBIS indlejring i KU Absalon & Udvikling af læringsobjekter i www
Sælg et produkt eller en tjeneste
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
eVejledning – hvor er vi nu?
1. Trin – Problemstilling
Digital dannelse i gymnasiet
Projekt: Koncept til formidling
Aftale om cirkulær økonomi
Sådan indsættes dette dias i præsentationen
Værktøj 10: Forandringer og stress - Arbejdsgruppen
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Rammesætning Aftaler om indhold Jeg taler ud fra en faglig position
Præsentationens transcript:

Fleksible koncepter, informations- kompetence og employability Trine Schreiber Det Informationsvidenskabelige Akademi Københavns Universitet trine.schreiber@hum.ku.dk

Forslag til undervisningsformer Hvordan kan vi kombinere de to: Informationskompetence i en dialogbaseret forståelse Og employability

1. Employability

Du befinder dig på kontoret en sen fredag eftermiddag, weekenden venter i horisonten. Faktisk har du om en time en aftale med din kæreste foran biografen, hvor I skal have en hyggelig aften. Lige som du overvejer at lukke din PC for at begive dig mod biografen, dukker der en mail op fra en partner i firmaet.

To veje at gå 1) Til hjælp for den skriftlige opgave Informations Kompetence eller 2) Til hjælp for for at løse et jobrelateret problem

2. Informationskompetence i en dialogbaseret forståelse De unge bruger information, men de producerer også information

De studerende skaber information De anvender kilder med brugergenereret indhold De har via deres digitale værktøjer allerede samlet sig en række informationsressourcer 06/02/2018

ACRL´s nye standard (2015) Informationskompetence indeholder en integreret evne bestående af En refleksion over det at finde information, En forståelsen af hvordan information produceres og bedømmes, hvordan man bruger information, når der skal skabes ny viden og hvordan man deltager på etisk måde i læringsmiljøer.

Et muligt forslag Indhent relevante informationsspørgsmål fra en person inden for et bestemt jobområde Vælg et socialt medie, fx Twitter Sørg for at alle de involverede studerende lærer dette medie at kende Giv et spørgsmål, der er relevant for det pågældende jobområde og hvor de studerende skal anvende Twitter for at finde svaret Diskuter og evaluer resultatet med de studerende Introducer anden e-ressource, der med fordel kunne være benyttet. Giv spørgsmålet igen og diskuter resultatet med de studerende. Lad de stud. sammenligne de to resultattyper 06-02-2018

Forslag? Hvordan kan vi kombinere de to: Informationskompetence i en dialogbaseret forståelse og employability Forslag?