Pris som handlingsparameter

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Logistik Mål og strategier
Advertisements

Økonomiske beregninger
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Prissætning - hvordan gør man ?.
V_P_T_M_P Grundlæggende viden.
Ressourceoptimering og vurdering af kemi i produkter – To værktøjer Maria Strandesen FORCE Technology ReThink Business/Region Midtjylland 29. nov 2012.
Kapitel 2.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
1. Virksomhedens strategiske planlægning
AFSÆTNING A – Schønberg
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
Salg og service Dag 1.
6. Virksomhedens indtægter
Videregående optimering PL Kap 12
Forretningsmodel.
Problemer eller udfordringer.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
10. Virksomhedens indtægter
3.Virksomhedens afsætningsforhold
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
Kapacitetsstyring.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
7. Virksomhedens omkostninger
Etablering af virksomhed
6. Virksomhedens indtægter
Kapitel 8 Innovation, metode og værktøjer. Add Presentation Title in Footer via ”Insert”; ”Header & Footer” Forretningsplan detaljer om produkt eller.
7. Virksomhedens omkostninger
Knækket afsætningsfunktion
Budgetmetoder og styringsniveauer
25.3 Afsætning og omsætning
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Sådan dyrkes foder til grisene. Heidi Hundrup Projektleder.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Digitalisering af fremtidens bilsalg brugtbilsalg Nyborg 6. juni 2013.
Informationsmøde Velkomst 2.Orientering om økonomi på baggrund af de valgte modeller for indbetaling. 3.Spørgsmål + svar 4.Pause 5.Orientering.
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
Ekstraordinær generalforsamling AB Sønderhus Altaner Alle priser og beløb er anslået og der tages generelt forbehold for fejl og mangler.
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
E-handel ER DET VEJEN TIL RIGDOM …. ELLER VORES UNDERGANG ?
Koncepter og butikskæder
Målgrupper og segmentering
markedsføringsplaner
Virksomhedens omverden
Kapitel 25 Kalkulationer.
Funktioner og arbejdsdeling
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Agenda Præsentation af SWOT Afslutning
Prisoptimering Valg mellem afsætningsalternativer (c) Totalmetoden (C)
Parametermix - pris afsætning.
Skabelon til forretningsmodel
Kapitel 27 Nulpunktsberegninger.
Du bestemmer din salgspris
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
6. Virksomhedens indtægter
Slagterbutikken - teori
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Hvordan bliver en 20’er til en kylling?
Klar til smart vækst / GATE21
Projekt:værktøjsdagen 2018
Kap Budgetter HG21.
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

Pris som handlingsparameter Når virksomheder skal tjene penge på at sælge en vare er det nødvendigt at kalkulere den rigtige pris At kalkulere betyder, at man regner sig frem til en salgspris ved at fordele de omkostninger, der ved at købe og sælge produktet, samt at tillægge en fortjeneste Det er vigtigt at forstå, at det i den sidste ende er kunden, der bestemmer om den pris, man har regnet sig frem til er den rigtige Når prisen skal kalkuleres, kan det gøres ud fra flg. Hensyn: Omkostninger Konkurrenter Kunder Salg & Service Kap. 15

Pris som handlingsparameter Ved hensyn til omkostningerne anvendes fordelingskalkulation. Princippet er at man fordeler alle omkostningerne ud på den enkelte vare Ved hensyn til konkurrenterne kigger man på, om de kan sælge varen billigere end det, vi fandt frem til ved fordelingskalkulation. Hvis dette er tilfældet må vi prøve at regne baglæns ved at bruge dispositionskalkulation. Når vi tager hensyn til kunden er det vigtigt at få fastlagt om der er tale om prisfølsomme varer eller prisufølsomme varer Salg & Service Kap. 15

Pris som handlingsparameter Når prisen ændres på prisfølsomme varer vil efterspørgslen på varen ændres meget Når prisen ændres på prisufølsomme varer vil efterspørgslen ikke ændres ret meget Prisfølsomme varer Prisufølsomme varer Luksusvarer Varer som er lette at erstatte Varer som betyder meget på budgettet Varer som ikke kan erstattes Vanevarer Varer som betyder lidt på budgettet Mærkeloyalitet Livsnødvendig medicin Salg & Service Kap. 15