FRONTERNE (Til citatet) Mener du stadig det?.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
Advertisements

Nikodemus´ hjørne 1. maj Joh 3:1-8 Der var et menneske, en af farisæerne, ved navn Nikodemus, medlem af jødernes råd. Han kom til Jesus om natten.
Doku:SENtorium Torsdag d. 29. oktober Velkommen Programmet for dagen  Refleksionsøvelse  Fortællerrum  Narrativ evaluering Frokost  Sparringsrum.
1 Løsningsfokuseret tilgang Fremtidens mål Fortidens successer.
Dokumentation med mobilen i dansk - sæt komma med mobilen.
SKRIVEFAGET Modul 4: Faglighed og taksonomi Lektion 4: Diskussion.
Workshop 4 Anerkendelse i praksis Psykolog Susanna de Lima Aarhus Kommune Ungdomscentret Socialforvaltningen.
Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
Systemisk samtaleteknik og håndslag Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen Danmarks Lærerforening Organisationsuddannelsen – modul 11.
Skriftlighedsforløb Fokus på eksamensgenren kronik (redegørelse). Slutter af med en skriftlig opgave. Vi skriver på denne opgave i timerne. I skal være.
Kursus Kontor Event Erhverv Gruppe Netværk er en investering der skal fremme virksomhedens udvikling og drift FORBINDELSE Personlig Netværk Erhvervsrelateret.
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
Dagens program Aktiv lytning + øvelse Forumspil om aktuelle situationer.
UDDANNELSE ELEVERNE SKAL: LÆRE SÅ MEGET DE KAN I ALLE FAG OPLEVE ET UNDERVISNINGSMILJØ, DER GIVER LYST TIL FORDYBELSE OG ENGAGEMENT. VIDE, HVORDAN DE LÆRER.
Psykoedukation skizofreni Session 1. – introduktion til psykoedukationsforløbet Undervisere:
Lav din egen funktionskæde Fokuser først på et væsentligt indsatsområde som du er med til at realisere i dit daglige arbejde Nævn de 3 vigtigste interessenter.
Sammen bliver vi bedre. Ikast-Brande Kommune har Ca indbyggere Ansat: ca. 200 dagplejere 1 leder 1 souschef.
LIVETS ORD November 2016 “Alt formår jeg i ham, der giver mig kraft” (Fil 4,13)
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.
Min Uddannelsesdagbog
Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 2 – Topskattelettelser
Løsningsfokuseret Ledelse
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Relationer på arbejdet.
Praksiseksempel fra Teater GROB
Samtalebilleder til 2. påskedag
Vinden ser vi ikke, hører kun den går gennem græs og grene
Ledelse i fremtiden … Betyder ikke vi skal kaste fortiden over bord
Inspiration spørgsmål og Billeder
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Virksomhedernes erfaringer med nydanske medarbejdere v/ Integrationskonsulent Pernille Kiær -
BØRNE- og UNGEKULTURKONSULENTER MED FAGLIGHED OG SAGLIGHED
Dagens program Time: Arbejde med ide og pitch Time: Pitche for 2. K.
Ung til Ung aftener 2016/17 Margrethe Tovgaard
Bipolar affektiv sindslidelse Patienter og pårørende Session 10
Gud, du mig ser Mel.: Timon Müller Tekst: Line Nielsen
Skriv ansøgning 10 gode råd.
Født af vand, født af Ånd Mel.: Line Nielsen Tekst: Line Nielsen
Virksomhedernes erfaringer med nydanske medarbejdere v/ Integrationskonsulent Pernille Kiær -
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
Statistik, bøder m.m..
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Statistik, bøder m.m..
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Fastholdelse på uddannelserne – Indspark fra elever og bidrag fra LUU
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Erfaringer fra virksomhedsbanken
SUCCES MED SALG 1.
Nysgerrighed og indsats
og frivillige/ufrivillige
STYRK KLUBBENS TRÆNINGSMILJØ
Fællesevaluering for erhvervspraktikanter
MUNDTLIG FREMSTILLING
Progression sprogbaseret undervisning
Afdækning og forhandlinger med BUF og SKK
Om feedback til terapeutisk arbejde på SEOP
Ulven kommer… Tidlig tildeling af nøgler BFE-nummer.
Hab.2.1-2: v1 Jeg vil stå på min post, jeg vil stille mig på vagt og spejde for at se, hvad han vil sige til mig, hvad jeg får som svar på min klage. v2.
Arbejdsglæde & samarbejde
LIVETS ORD Marts 2019.
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
Sex-graviditet-fødsel
Er skånsk så svært endda?
Ambassadør for udsatte børn og unge
Borgermøde.
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i plejebolig
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

FRONTERNE (Til citatet) Mener du stadig det?

FRONTERNE (Til citatet) Hvad mener du med det?

Vil det sige at du mener (…)? FRONTERNE (Til citatet) Vil det sige at du mener (…)?

FRONTERNE Hvad (af det du hører) er du mest uenig i?

FRONTERNE Hvorfor er du ikke enig?

FRONTERNE Hvad forstår du ved begrebet (…)?

FRONTERNE Hvad bliver konsekvenserne?

FRONTERNE Kan du give et eksempel?

FRONTERNE Hvad er din pointe med det eksempel?

FRONTERNE Hvad er årsagen til problemet?

FRONTERNE Hvor er I mest uenige?

der har givet dig nogle værdier, du bærer med dig i dit liv? REFLEKSIONER Fortæl om et menneske, der har givet dig nogle værdier, du bærer med dig i dit liv?

Hvordan har det præget dig? REFLEKSIONER Fortæl om den tid du er født og opvokset i. Hvordan har det præget dig?

X, kan du genkende den det? REFLEKSIONER Y, fortæl med dine ord, hvad X siger. X, kan du genkende den det?

REFLEKSIONER Y, hvad af det X siger, kan du tilslutte dig?

REFLEKSIONER Y, hvad er X’s bedste argument?

REFLEKSIONER Y, hvad er X’s bedste argument?

REFLEKSIONER Hvad er dilemmaet?

REFLEKSIONER Taler I om det samme?

REFLEKSIONER Du har lov til at være i tvivl…

REFLEKSIONER Hvor er du selv i tvivl?

REFLEKSIONER Hvad drømmer du om?

REFLEKSIONER Hvad holder dig vågen om natten?

REFLEKSIONER Hvordan er det at være i den situation?

væsentlig værdi for dig? REFLEKSIONER X, hvilken værdi er det du vil værne om? Y, er det også en væsentlig værdi for dig?

debattørerne til at gøre? INITIATIVER Til salen: Hvad vil I opfordre debattørerne til at gøre?

debattørerne til at gøre nu? INITIATIVER Til salen: Hvad vil I opfordre debattørerne til at gøre nu?

INITIATIVER Til salen: Hvad vil I selv gøre nu?

debattørerne til at gøre på lang sigt? INITIATIVER Til salen: Hvad vil I opfordre debattørerne til at gøre på lang sigt?

Hvad vil I selv gøre på lang sigt? INITIATIVER Til salen: Hvad vil I selv gøre på lang sigt?

INITIATIVER Hvad skal der til for at løse op for problemet?

INITIATIVER Hvem kan gøre noget?

Hvad er til fælles bedste? INITIATIVER Hvad er til fælles bedste?

INITIATIVER Hvordan vil du gøre det?

INITIATIVER Hvornår vil du gøre det?

INITIATIVER Hvem vil du gøre det sammen med?

INITIATIVER Hvad sker der, hvis du/I/de gør det?

muligheder vil det give? INITIATIVER Hvilke nye muligheder vil det give?

INITIATIVER Hvilke forhindringer kan man rydde af vejen?

INITIATIVER Hvad kan vi gøre? Hvad gør vi?

INITIATIVER Til sidst: Hvor blev I klogere?