Prøveformer - AMU Opgave: Udvikling af prøveform – praktisk/teoretisk

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fortolkning af AMO reformen
Advertisements

Kompetencedokumentation
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Epoxy og Isocyanater - opgavespil
Real Kompetence Vurdering
Læringsstile og ambitiøs it-anvendelse i undervisningen
The Big Why? Får I ikke svar på i dette indlæg
Gruppe 9 Præsenterer Smartphone = smart politi. Formål • Det vil gøre daglig dagen nemmere, ved bla. at have kamera og GPS samlet, adgang til internettet.
Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
Læring om PV bremser Projektstyret Opgavestyret Talentforløb
Digitalisering og medialisering
To temamøder: •Mange vil gerne tage elever men kan ikke overskue administration og beskæftigelsesforpligtigelsen •Mange vi gerne tage elever i perioder.
Vand Problemformulering: Hvordan opfører vand sig?
Hvad er et produkt i faget teknologi - og hvorfor?
Step 6: Evaluering og læring
Brug blog i undervisningen og styrk skriftligheden Ved Balder Asmussen.
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Artikel præsentation Kenneth Pedersen DESIGN SCIENCE IN INFORMATION SYSTEMS RESEARCH Hevner, A. R., March, S. T., Jinsoo, P. and Ram, S. (2004)
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Navigation Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
aktionslæring En metode til arbejdet med og i praktikfaget Helen Nyboe
Readability test i praksis Gitte Matzen. Baggrund Parallelregistrering indsendt nov Original: Ukompliceret kendt tabletprodukt (hvor der ikke.
Digitale biblioteker og web 2.0
Individuel kompetencevurdering - hvad er det, og hvordan kan de ledige få glæde af det? Seminar den 24. november 2014 Ole Stenholt, Stenholt træning.
Opgavespil om sikkerhed V. Steen Grønbæk Mercantec EPOXY OG ISOCYANATER.
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
Digitale læringsmuligheder – Velfærdsteknologi, E-Læring og simulationsrum Sundhed & Omsorg Esbjerg Kommune Seminar for AMU udbydere 15. august 2014.
- Et forsøgsprogram for folkeskolen
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Mundtlig matematik eksamen
It-støttet religionsundervisning
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
Samarbejde og kommunikation på en arbejdsplads
Fra måske egnet til egnet Eud-Start Træningsbanen til en erhvervsuddannelse.
”NETFORSØ GET” – Forsøg med digitale opgaver CMU-konference Maj 2016.
Præsentation af opgaven Tysk fortsætter A stx Konference om ny digital skriftlig prøve med adgang til internettet Fredericia den Mette Hermann.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Mission BygSoL – Samarbejde og Læring i Byggeriet I fremtiden er byggeprocessen en værdiproces. Det betyder at det hverken er omkostningerne eller avancen,
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Mission Praksisnær undervisning og Åbent Værksted Faglæreruddannelse 2013 Formalier og program Velkommen Indkvartering Forplejning Internet Program.
Uddannelsesplaner Praktiklærerforeningens forårskursus 2016.
Mission Digital kvalitetssikring med Fotodok. Mission Så nemt er det at bruge FotoDok For at anvende FotoDok på en ny byggesag skal følgende nemme trin.
Stress Billedkilde: stress/?lang=da.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING Vores næste skridt Hvad tager vi med videre?
Det 3. læringsrum O Det 3. læringsrum: Hvordan kan virkeligheden indgå i Fysioterapeutuddannelsen? O Hvad vil vi gerne undersøge? Hvilket læringspotentiale.
Seniorsurf-dag 2012 Evaluering. Antal besøgende på Seniorsurf-dagen Gennemsnitligt besøgstal pr. sted: 17,8 Antal undervisningsteder: 462 Opregnet besøgstal.
AMU _ FKB 2258 Omfang på HåndværkerAkadmiet 54 virksomheder besøgt
Erfaringer med brug af 7-trins-skalaen, DPU 27. august 2007
Analyse af prøveformer og test i BAI´s arbejdsmarkedsuddannelser gennem forsøg og evaluering BAI OUP 2015.
Viden kan være erfaringsbaseret eller forskningsbaseret
Nye eksamensspørgsmål og portfolio
Gaffeltruck konference Koldingfjord 22 August 2017
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Erfaringer med test og prøver på BAI´s område
Senior IT Stuen + Vær PC aktiv året rundt ! Velkommen til Senior IT Stuen.
Naturfag.
Tilsynserklæring Aabenraa Friskole 2016.
SOSU NORD, praktikken og elevplan
Mundtlig prøve og mindstekrav på matematik B
SOSU NORD, praktikken og elevplan
Digitalisering af VEU VEU-udbydernes brug og vurderinger af e-læring og blended learning - surveyresultater FLUID konferencen, tirsdag den 11. december.
Tværgående vejledermøder Juni 2019
Præsentationens transcript:

Prøveformer - AMU Opgave: Udvikling af prøveform – praktisk/teoretisk Mission Prøveformer - AMU Opgave: Udvikling af prøveform – praktisk/teoretisk Afprøvning af prøveform i ordinære undervisningsforløb Evaluering af prøveform Anbefalinger i samarbejde med BAI og uddannelsesudvalg 43996 – Personlig sikkerhed ved arbejde med epoxy og isocyanater 45651 – Sikkerhed var arbejde med kold asfalt og bitumen 42879 – Termografering af bygninger

Prøveformer - AMU Udvikling: Mission Prøveformer - AMU Udvikling: Teoretisk prøve – papir, mundtlig eller digitalt Praktisk prøve - (som før) udførelse Kombineret prøve – teoretisk test og samtale om praktisk opgave Erfaringer indhentet med digitale prøver kombineret med samtale om praktisk prøve. (eks. 42879 – Termografering af bygninger)

Prøveformer - AMU Udvikling Mission Prøveformer - AMU Udvikling Mulighederne er utallige – på EUC Nord kender vi bla. a. Learn It (EUC Nordvest) Sokrative Kahut Forms (365) QuestBase http://www.questbase.com/my/ Opsætning af tests http://my.questbase.com/take.aspx?pin=2473-8231-1776 eksempel

Prøveformer - AMU Erfaringer med QuestBase Mission Prøveformer - AMU Erfaringer med QuestBase Gode muligheder for at variere spørgsmål og svar måder. Mulighed for at justere kontrol og sikkerhed. Der kan kobles dokumenter, billeder m. m. på ifm spørgsmålene Betalingsprogram Opsætning ikke på dansk

Prøveformer - AMU Hvad siger deltagerne: 40 deltagere har svaret Mission Prøveformer - AMU Hvad siger deltagerne: 40 deltagere har svaret

Prøveformer - AMU Konklusion: Stor tilfredshed med denne prøveform Mission Prøveformer - AMU Konklusion: Stor tilfredshed med denne prøveform Ingen føler sig utryg ved digital test En stor del giver udtryk for, at der er rigelig med tid. 90% mener, at denne form for test giver et gyldigt billede af den viden man har tilegnet sig 90% mener at en test af denne type også bidrager med læring under selve testen Digitale tests sparer rettetid.

Prøveformer - AMU Spørgsmål som ledetråde i Åbent Værksted. Mission Prøveformer - AMU Spørgsmål som ledetråde i Åbent Værksted. Forsøg med spørgsmål som udgangspunkt for deltageraktivitet i Åbent Værksted. 47338 Farlige stoffer i byggebranchen - Fortidens synder Læsestof, slideshows, tabeller, billeder ligger tilgængelig på Office 365. Spørgsmål leder deltagerne frem til den rigtige viden gennem afvekslende opgaver og udfordringer

Prøveformer - AMU Anbefaling fra HåndværkerAkademiet. Mission Prøveformer - AMU Anbefaling fra HåndværkerAkademiet. Digitale tests er jo ikke nyt, og derfor meget andevendelige, men man skal gøre sig klart, hvad en test skal vise og afstedkomme. I stort set alle læringsforløb finder man teori og praktik side om side, som noget vigtigt for en læring, og derfor vil en kombination af digital test og samtale om noget udført arbejde. Det er vores oplevelse, at mange tager en digital test mere alvorligt end en test udleveret på papir. Måske er det en skrøne, men underviseren der udlevere testen kan man jo måske lokke lidt hjælp ud af. En PCer holder sig til konceptet. Og dog - så har man jo Google lige ved hånden, og det må så løses på en eller anden måde. En åbenlys fordel er den tid, der kan spares ved rettearbejde.