Laboratorium for didaktik, dokumentation og planlægning Barnet i centrum Laboratorium for didaktik, dokumentation og planlægning
Vores vej i didaktikken Nordlyset/Kernehuset – Kildebækken – Ryttergården – Skovlinden Fokus på faglig formidling og dokumentation Tale vores fag op 4 miniprojekter i hver børnehus
Dannelse Vi skal bevidst forholde os til hvilket menneske vi ønsker at udvikle Hvad er det for et menneske som kommer ud af det som vi gør
Nøglebegreber i didaktik Didaktik er: Refleksion og praksis vedrørene pædagogisk tilrettelagte aktiviteters form og indhold. Planlægge, gennemføre, evaluere, begrunde og udvikle pædagogiske tilrettelagte aktiviteter Pædagogiske tilrettelagte aktiviteter er: Baseret på lærerplanen. Mission og fælles referenceramme Med henblik på barnets trivsel, læring og udvikling og dannelse Situationsbevidsthed er: Evnen til at skabe pædagogiske tilrettelagte aktiviteter som reaktion på barnets begyndelser Bevidsthed om hverdagens potentiale kombineret med evnen og viljen til at handle fremadrettet på dette potentiale