Hvad er de unge optagede af? Den følelsesstyrede hjerne!

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Hvad påvirker medarbejdernes psykiske trivsel
Læsning i danskfaget i Island
Målrettet og forsvarlig træning af børn og unge Ledertræf på tværs De gode idrætsoplevelse – engagerede forældrene på sidelinjen DBU´S bud -på involvering.
Anerkendende refleksion
Hvilken forskel skaber mest værdi for brugerne?
Kursus i Toscana 6-10 juni 2012 Steen Lund Hansen
Ildsjælekonferencen 2009 v. Gitte Olin Larsen, Landliv a/s.
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
International linje en forsøgsordning Hvem er vi? Hvad er det vi kan / vil / skal Internationalt læringsmiljø / flersproget tilgang Fokus den internationale.
IKKE ALLE SÅR ER SYNLIGE
Anonym Digital Rådgivning
SPØRGESKEMA-UNDERSØGELSE FTK (KUN SENDT TIL SENIORER) 36 besvarelser 29 seniorer 6 junior forældre 1 junior.
Supervision og faglig feedback
Fnidderspillet Redder SPLID MODSTAND KRIG TOMGANG Anklager Offer.
Selvopfattelse.. STIGMA
Kommunikation i samarbejdet mellem Mentor og Mentee
Felter og nøgle-felter (databaser, del 6)
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Den professionelles 3 handlingsdomæner Humberto Maturana
Forening af krop og sind
Bliv nysgerrig på din egen praksis!
Illustration fra Livsstil, Sundhed og Kræft
Opgave Virksomhed d. 2. oktober 2007 Second Life Lavet af Mia, Inge, Christina og Pernille.
Dette er en automatisk lønforhandling. Vær venlig at svare på de næste spørgsmål. Dine svar vil danne grundlag for den næste lønjustering. Næste>>
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
Dennis Ahm 49 år, medejer og stifter af konsulent og
Styr på begreberne EUX - REBSLAGERVEJ.
DANSK SUPERMARKEDHR-AFDELINGEN Unge på tværs Børnerådet og DE Konference 25. november 2010 Annette Vittrup HR-partner, Dansk Supermarked 1.
DBT Mere om ACCEPT (Fælles for alle mindfulness-tilgange)
Lidelsens problem (teodicé)
Illustration fra Bogen om kræft figur 5.1.
HJERNER, LÆRING OG MOTIVATION
Dette er en automatisk lønforhandling. Vær venlig at svare på de næste spørgsmål. Dine svar vil danne grundlag for den næste lønjustering. Næste>>
Illustration fra Bogen om kræft figur 6.1.
Illustration fra Bogen om kræft figur 3.1.a Figur 3.1. Første del. Kapitel om Kræft i Danmark.
Hvordan påvirkes familien af en hjerneskade?
Dette er en automatisk lønforhandling
Illustration fra Bogen om kræft figur 8.1.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
De maler et billede af sig selv som frie individer, der dybest set har mulighed for at skabe sig den tilværelse, som de allerhelst vil have – det handler.
Hvad har eleverne brug for, når de kommer ud af skolen? Adm. direktør Stina Vrang Elias Tænketanken DEA Helsingør Kommune Sommermøde ● Tirsdag den 2. august.
Grethe Lindbjerg Sørensen – Rundt om det affektive Grethe Lindbjerg Sørensen – Klar, parat, vælg – er de unge klar? Valg og.
Hvordan motiverer man en ”umotiveret” ung? Aut. Cand. psyk. Silas Charlotte Houlberg Tlf.:
IKKE ALLE SÅR ER SYNLIGE Test af den levende hjerne
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 2: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
En familie fødes, Forventnings afstemning En familie fødes 2016.
Drives af LOKK (landsorganisationen af kvindekrisecentre) Rådgivning for unge, fagfolk og forældre – alle kan være anonyme Oplæg og undervisning Hotline.
Den gode børnesamtale -handler om mere end barnets ret til at blive hørt Det handler om hvordan barnet bliver hørt.
Efterskolen fra elevens perspektiv
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
|
Identitet: Skadet Fredens-Nazareth
Bilag 4 Unge og mentorroller.
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
Ung til Ung aftener 2016/17 Margrethe Tovgaard
MOT’s virkemidler.
Redskaber og overvejelser
Nærværende ledelse, personligt og ledelsesmæssigt.
Jeg elsker den brogede verden
Læringslokomotivets forældresamarbejde
Karakterer og læring.
Velkommen til fagligt samspil
Illustration fra Bogen om kræft figur 9.1.
Hvad vil jeg efter 9. klasse?
&.
Illustration fra Bogen om kræft figur 10.1.
Præsentationens transcript:

Hvad er de unge optagede af? Den følelsesstyrede hjerne! Overskrifter: Hvad er de unge optagede af? Den følelsesstyrede hjerne! Hvem vælger uddannelse for den unge? Hvad er vejlederens opgave? Grethe Lindbjerg Sørensen – Giraff.dk

Hvad er de unge optagede af? Den virkelige verden Skyld og skam Identitets- krise Hjernen under ombygning Utåleligheds- fasen Selvværd Fejl og risikostyring

Den følelsesstyrede hjerne Amygdalakapringer = instinktiv handling: Angreb Forsvar Flugt ”Spil død.” Illustrationen er fra bogen: Følelsernes intelligens af Daniel Goleman. Grethe Lindbjerg Sørensen – Giraff.dk

Hvem vælger uddannelse for de unge? Delpersonligheder - begrænsninger og potentiale Den usikre! Jeg er en idiot til matematik! Jeg er ikke god nok! Det er synd for mig! Hvad mon mor synes?. Jeg skal ikke have et skod-job! Klassens klovn. Det er de andres skyld. Den flittige. Den der giver op! Perfektionisten. Jeg kan alt! Grethe Lindbjerg Sørensen – Giraff.dk

Vejlederens opgave Hjælpe den unge til at aktivere: Hjernens dirigent / Hjernens beslutningstager Grethe Lindbjerg Sørensen – Giraff.dk Skitsen er fra websiden: http://www.sensory-integration.info/images/hjernen/lapperne.jpg

Vejlederens opgave Samtalen: Ja tak til: ”Store og rummelige ører.” Åbenhed og neutralitet. Nysgerrighed. Spørgsmål til refleksion. Nej tak til: Vejlederens personlige holdninger. ”Offentlige sandheder.” Grethe Lindbjerg Sørensen – Giraff.dk

Grethe Lindbjerg Sørensen Efterskolevejleder og kommunikationsterapeut www.Giraff.dk