Valgkredsmøder i Lejerbo 2016

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Nye samarbejdspartnere – nye udfordringer
Advertisements

Udbud af bibliotekssystem 5. september 2012 IT faggruppens temadag.
Implementering af folkeskolereform
direktør for Ældre- og Handicapforvaltningen, Aalborg kommune
DUA seminar den 5. oktober 2010
Cuneco – en del af bips.
Korpslejrudvalget Skive 2010.
Jesper Loose Smith Direktør i Arbejdernes Boligselskab i Gladsaxe – ca boliger Direktør fagforeningsejet ejendoms- og administrationsselskab i.
Nanna Højlund, FOA, formand for PASS
Holbæk kommune Proces for skolebestyrelserne i arbejdet med ny skolestruktur.
EN INNOVATIV VEJ TIL EFFEKTIV DRIFT
Fakta om regionens indkøbs- og udbudspolitik
Styringsdialog og dokumentationspakke Agenda Styringsdialog og beboerdemokrati Udvalgte redskaber (værktøjer) Strategier og målsætninger Dokumentationspakken.
Projektorganisering – hvordan og hvorfor? Hvad har vi lært?
Survey Organisering og styregruppehåndtering. Spørgsmål 1 62,5 % mener de har stor indflydelse på tilpasning af egen projektorganisation! Hvis projektorganisationen.
Velkommen til Grundkursus Tema 1
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014 v. Conni Christiansen Sundhedsaftale 2015 – 2018.
Organisering. Det er jer Carsten Pedersen Inger Birkebæk Madsen Hanne Laursen (Thorbjørn Sørensen) (Peter Saabye) Anni Berndsen Thorbjørn Sørensen Peter.
Effektiviseringer af driften i almene boligafdelinger
Teknisk dialogmøde den 11. september 2013 Vinduespolering.
Rekruttering til organisationsbestyrelsen Weekendkonference for 6. og 10. kreds Lørdag den 28. september 2013 v/Dorte Hjerrild, BL – Danmarks Almene Boliger.
Borgerinddragelse: Baggrund 9. maj Behov for borgerinddragelse? Tilfredshed med ”den måde demokratiet fungerer på” 5% er medlemmer af partier.
Søren Kofoed Weeke Rambøll Management A A R H U S U N I V E R S I T E T Den administrative forandringsproces Justering af programmet På styregruppemøde.
”De bedste arbejdspladser” kan rekruttere, fastholde og kompetenceudvikle tilfredse medarbejdere – men hvordan? Personalepolitisk Messe 2010 – Bella Center.
1 1 DriftsNet. 2 Agenda for ERFA-netværksmøde - Arbejdsmiljø 1. Velkommen til ERFA-mødet v/BL’s kredskonsulent og KC 2. Boligorganisationernes arbejdsmiljøansvar.
Kort præsentation Jesper Holmelund Jørgen Peter Ærthøj
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Byggeri og Teknik Projekt Kvægbyg Projektleder Thomas Andersen og landskonsulent Jan Brøgger Rasmussen, Landscentret.
Bæredygtige indkøb i Region Midtjylland v. Bjarne Schmidt Nielsen (formand for det midlertidige udvalg om indkøbspolitikken)
Landsseminar 2015 Workshop om Børn og Unge med hjertesygdom.
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
Workshop 4 Hjerteforeningens politiske arbejde
Landsformanden i Lejerbo - Hovedbestyrelsens arbejde - Styringsdialog - Organisationernes repræsentantskabsmøder.
TR-Forum 18. august 2015 Lejre, station Nord, Kr. Hyllinge.
KAN ØGET INDSIGT I ENHEDSPRISER KVALIFICICERE ØKONOMISTYRINGEN PÅ SYGEHUSNE ?
Signalement af Lejerbo Ca boliger Organiseret i 53 selvstændige organisationer Fordelt på godt 680 afdelinger Hjulpet på vej af 755 ansatte Lejerbo.
Signalement af Lejerbo Ca boliger Organiseret i 56 selvstændige organisationer Fordelt på godt 600 afdelinger Hjulpet på vej af 775 ansatte Lejerbo.
Brædstrup Disposition Samfundets udfordringer – er vores udfordringer. Hvad gør vi i Lejerbo. Hvad sker der i regionerne.
Signalement af Lejerbo Ca boliger Organiseret i 56 selvstændige organisationer Fordelt på godt 650 afdelinger Hjulpet på vej af 775 ansatte Lejerbo.
Godkendte visioner og målsætninger Lejerbo Frederiksberg Maj 2015.
Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Temadrøftelse SUS Sundhedsaftale.
MØDE MED ARBEJDSGRUPPERNE DEN 7. MAJ Forberedelse til bestyrelse 1 OPGAVER: Styrelsesgrundlaget: Udarbejdelse af vedtægt og forslag til forretningsorden.
Rum for liv. Om Lejerbo Over boliger 840 afdelinger Organiseret i 54 selvstændige organisationer Hjulpet på vej af cirka 750 ansatte Lejerbo er.
EN FÆLLES STRATEGI på kommunikationsområdet 7. oktober 2016.
Råderet Holbæk Lørdag den 8. oktober 2016 Hej
Rum for liv EKSEMPEL PÅ MANUSKRIPT:
Beboerrepræsentantskabsmøde i FOD
Byggestrategiudvalget
Effektivisering Kredsmøde BL’s 4. kreds 8. marts 2017.
Det Tredje Øje 1 October 2015 COWI Powerpoint presentation
Valgkredsmøder 2016 IT-udvalget.
Hvad er der sket siden juni 2015?
Dansk version af UNSPSC
Øvrige idrætter - vejen frem til i dag
Arbejdsgruppen vedr. patientrettet forebyggelse
Demokratiudvalget 2016 Medlemmer: Gunnar Sørensen (formand),
Repræsentantskabsmøde BS’61
Hvad er Byggeri til Drift?
Møde i netværk VEST Jens Bærild Hansen
Rum for liv EKSEMPEL PÅ MANUSKRIPT:
Informationsmøde om brugerråd Ishøj Fællesantenne
Tidsplan for det administrative arbejde med rammeaftalen
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014
Fremtidens mål for SAB 23/5 – 2018 Formål med mødet: At sammensætte en styregruppe, der kan træffe overordnede beslutninger samt varetage SAB’s samlede.
Dialogspørgsmål ifm. nyt opgaveudvalg om sundhed
Sådan nedsættes følgegrupper . . .
Informationsmøde: Udbud 12/23309 om levering, installation, implementering, support, drift og vedligehold af Microsoft Dynamics AX 2012 Regnskab & Finans.
Nyhedsbrev Ladegårdsparken Nr
Vision 1- Lejerbo Herning
Lejerbo Hvem er vi og hvad kan vi Juli 2018.
Kickoff møde Dansk køreplan for BIM standardisering Dansk Standard 22
Præsentationens transcript:

Valgkredsmøder i Lejerbo 2016 Version 2

Arbejdsplan Kommissorium – hvad skal udvalget arbejde med og hvordan? Styregruppens medlemmer – hvem skulle være med? Organisering, interessenter og inddragelse Foreløbig tidsplan, herunder forslag til aktiviteter Økonomi/budget Fokusområder/arbejdstemaer Kommende møder i styregruppen – august, september, oktober 2

1. Kommissorium Formål Af Hovedbestyrelsens beslutning fra mødet d. 15. juni 2016 fremgår det, at det overordnede formål er at forbedre aftalerne i AlmenIndkøb, så AlmenIndkøb sikrer såvel gode priser og arbejdsvilkår for driftspersonalet som den rette kvalitet og service i forbindelse med drift og vedligeholdelse i de enkelte afdelinger.   Aftalegrundlaget skal afspejle de ønsker og behov, beboerdemokratiet og de driftsansvarlige har til samhandel med leverandører, herunder serviceniveau, kvalitet, praktisk anvendelse, samarbejde, prissætning, sociale klausuler mv. Udvalget skal sammen med repræsentanter fra driften fungere som styregruppen på projektet – og således sikre, at ovenstående målsætning, som defineret af hovedbestyrelsen, indfries tilfredsstillende. 3

2. Medlemmer Fra hovedbestyrelsen: Finn Holten, medlem af HB, Lejerbo Faxe, formand for udvalg/styregruppe Jan Hyttel, medlem af HB, Lejerbo København Bjarne S. Hansen, medlem af HB, Lejerbo Høje Taastrup Poul Erik Traulsen, medlem af HB, Lejerbo Brøndby Ulla Hein, Kolding Fra brugerside: Karsten Kongsgaard, lokalinspektør, region Holstebro Jens Rudolph, lokalinspektør, region Kolding Jesper Moesgaard Jensen, driftschef, region Holbæk Søren Møller Abildgaard, driftschef, region Aalborg Fra administrationen: Maria Kolby Rasmussen Jacob Klit-Hansen, 4

Projektgruppe, AlmenIndkøb Hvordan? 3. Organisering Styregruppe ”Eksperter” Projektgruppe, AlmenIndkøb Interessentforum Leverandører Boligorganisationer Beboerdemokrater Branche org. Andre almene boligorg. Faglige org. Arbejds-grupper Arbejds-grupper Driftspersonale Gennemgang af modellen..hvem er deltagere, hvad er deres opgave, rolle og mandat. AI i rolle som facilitator. Ekstern bistand fra Prokura og jurister. Arbejdsgrupper er tematiseret og har deltagere fra interessentgruppen, som i kraft af interesse, indsigt og erfaring bidrager. Den gode proces: Arbejds-grupper Arbejds-grupper Arbejds-grupper 5

4. Workshops Workshops 2016: Aalborg den 9. august Holstebro den 10. august Roskilde (Hillerød og Holbæk) Kolding den 16. august København den 17. august Storkøbenhavn den 18. august Næstved den 22. august 11. august . 6

5. Interessenter & inddragelse Beboerdemokrater: organisationsbestyrelser? Afdelingsbestyrelser? Leverandører – entreprenører, håndværkere, materialeleverandører mv. Brancheorganisationer – Dansk Byggeri, Tekniq, Danske Malermestre mv. Faglige organisationer – Ejendomsfunktionærer, 3F, HK mv. Driftspersonale – driftschefer, lokalinspektører, varmemestre – både Lejerbo og andre? Administration – sekretariat (jura), forretningsførere, økonomi (faktura) mv.? Andre boligselskaber – fx Top5: (Lejerbo), DAB, FSB, AAB, BOSJ – andre? Øvrige interessenter? 7

6. Temaer Valg af forretningsmodel Udbudsstrategi Leverandørstrategi & krav til leverandører Praktisk anvendelse Bestiller-support Implementering og opbakning Serviceniveauer og beboerforventninger Samarbejde – mellem bestiller og leverandør   Gruppearbejde kan være deres input til flere temaer for arbejdsgrupperne. Det kan også være en simpel interessentanalyse, hvor vi beder dem om at identificere interessenter, hvad de kan bidrage med og parre dem med temaer i arbejdsgrupperne. Eller begge dele 8

Hvem? 7. Tidsplan 9

8. Kommende møder Nu planlægges en møderække med de andre boligadministrationer og boligorganisationer. Almen Indkøb tilbydes lagt udenfor Lejerbo regi, som et selvstændigt organ. Vi kan ikke forvente de andre interessenters deltagelse uden at de har indflydelse. Derfor skal det drøftes, hvordan vi organiserer Almen Indkøb. Vi er i gang med at udarbejde præsentationsmateriale. 10

AlmenIndkøb 2.0 Samlet problem- og løsningskatalog http://almenindkoeb.dk/om-almenindkoeb/nye-udbud.aspx Eller Google: AlmenIndkøn/nyeudbud Klik Nye udbud – Site Logo Se udkast til problem- og løsningskatalog

Tak for opmærksomheden