Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Nyhedsbrev Ladegårdsparken Nr

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Nyhedsbrev Ladegårdsparken Nr"— Præsentationens transcript:

1 Nyhedsbrev Ladegårdsparken Nr. 1 2019
Busslusen er en langsommelig opgave. Der har manglet fokus på sagen fra rådgivers side, og opfølgningen fra administrationens side har det også knebet med. Men det lysner. Levering af El-skabe omkring den 14/02. Opstilling og installation af skabe i uge 8 og test og indkøring af sluserne uge 9, dvs. aflevering ultimo uge 9/primo uge 10. Lukning, hvor busserne er nødt til at køre uden om Ladegårdsparken, vil ske en enkelt dag, hvor der skal asfalt på, men vejtemperaturen skal lige op over 5 grader, før det kan ske. Nyhedsbrev Ladegårdsparken Nr Ladegårdsparken går mod nye tider. Det være sig både gode og dårlige. De gode tider er, at 1. april får vi 3 ejendomsfunktionærer til at passe dele af de grønne arealer og ikke mindst fjerne affald. Græsslåning og hækkeklipning vil stadig blive udliciteret. Vi er lige nu i gang med at hente priser hjem. Forstas A/S er opsagt. De magtede ikke opgaven. Den boligsociale helhedsplan går det fint med. Der kommer flere og flere aktiviteter for børn og unge. Det kan I se i jeres opgange eller på Facebook, hvor der bliver annonceret for aktiviteterne. Beboerrådgivningen har travlt desværre. Det skyldes alle de angreb der kommer fra Christianborgpolitikerne. De kører en form for regnearkspolitik. Fjerner man en linje i regnearket, så er problemet nok løst. Men det er det ikke. Det er der stadig, og så bliver det en kamp at hjælpe de mennesker, der bliver overladt til samfundets skyggeside. Det bliver desværre også vore problem. Sagen med MTH omkring renoveringen går meget langsom. Afdelingsbestyrelsen får meget lidt information omkring forløbet, men lidt kommer der en gang i mellem. Der har lige været afholdt møde med MTH’s advokater, syn og skønsmænd og Holbæk Boligselskab. Som vi opfatter det, så har MTH igen skiftet advokater og byggeledere, der ikke kan bruge de undersøgelser, der er lavet indtil nu, til noget. De vil have nye undersøgelser. Vi i afdelingsbestyrelsen kan kun betragte det som et forsøg på at trække sagen i langdrag, så den ender med at være forældet. Det må ikke ske. Sagen blev afleveret i februar 2015, så byggeskadefonden skal i gang med deres 5-årsrapport. Den ser vi frem til. Februar 2019 Ladegårdsparken

2 Derfor arbejder afdelingsbestyrelsen på at finde alternative løsninger, således at det er muligt at opretholde et godt serviceniveau og ikke forøge omkostningerne. Repræsentantskabet i Holbæk Boligselskab har lukket op for, at vi søger muligheden for at forlade selskabet og finde andre samarbejdspartnere. Det vil så være et andet selskab, der bruger Domea.dk’s administrationssystemer. Inden det kommer så langt, vil det blive vendt på et afdelingsmøde, men den endelig beslutning ligger i Repræsentantskabet i såvel Holbæk Boligselskab som det modtagende selskab. Den udsendte beboerinformation fra Holbæk Boligselskab til beboerne omkring skiftet fra Domea.dk til Boligkontoret Danmark er meget misvisende og lover en huslejereduktion, der er urealistisk. Holbæk Boligselskab har forladt Domea.dk og dermed deres gennembearbejdede IT-systemer, der fungerer. Personalet er vant til at bruge dem, og afdelingsbestyrelsen kunne trække de oplysninger i økonomisystemet, de havde behov for. Nu er det således, at der indkøbes IT-systemer og ydelser fra forskellige udbydere. Om systemerne kan samarbejde, må stå hen i det uvisse. Vi i afdelingsbestyrelsen ved det ikke. Det vi ved er, at når der kommer helt nye systemer, som skal implementeres, og personalet skal lære at bruge dem, så er det nok meget søgt at forvente en besparelse. Der er kun 2 muligheder: at ansætte mere personale og dermed øge udgifterne eller forringe servicen over for beboerne. Det er den sidste løsning, som et flertal i organisationsbestyrelsen har valgt. Afdelingsbestyrelsen i Ladegårdsparken så helst, at vi var blevet i Domea.dk’s velfungerende administrationssystem og så brugte kræfterne på at opnå fælles løsninger for afdelingerne. Det være sig udnyttelse af den maskinpark, der nu er og anvende personalet i hele Holbæk Boligselskab til fælles drift. Således skulle det ikke være. Afslutningsvis så skal affaldssorteringen eller manglen på samme lige omtales. Der er beboere, der tror, at de bare kan stille brugte møbler og andet affald ud for opgangen, så forsvinder det nok. Det gør det også efter en tid, når der bliver bestilt nogen til at fjerne det, og bestiller man nogen, så kommer der også en faktura. Det koster mange huslejekroner, at der er beboere, der ikke kan finde ud af at bringe deres storskrald til de 2 pladser, vi har til det eller helst bringe det til kommunens omlastning. Der koster det ikke noget. Det er betalt over skatten. Ladegårdsparken


Download ppt "Nyhedsbrev Ladegårdsparken Nr"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google