AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Advertisements

Orientering om AT-eksamen i 3.g sommeren 2011
TPG handleplans-skema
For at beskæftige sig med emnet, katastrofen i historiefaget
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Karl Henrik Flyums model
1 Vejlednings- opgaven Tirsdag aften v. Adjunkt Martin Finderup Andersen.
3g Studie Retnings Projekt
23. februar 2009 Dias 1 Studie- og Karrierevejledningen Humaniora Læsegrupper Mødeledelse og planlægning Studie- og karrierevejledningen Humaniora Ea Feldfos.
Almen studieforberedelse Eksamen Tidsplan 28. januar: Offentliggørelse af ressourcerum og temaramme. 30. januar: Idétime for alle 3g’ere 8. februar:
Problemer eller udfordringer.
Køreplan for studieretningsvalget: Orientering i klasserne Fyraftensmøde for elever og forældre den 20. november Afgivelse af ønske senest 1.december kl.
1 Vejlednings- opgaven v. projektleder Martin Finderup Andersen.
INNOVATIONSFORUM # 3 VIDENSBEARBEJDNING EKSPERIMENTER OG METODER.
Eksempler på skabeloner til bøger i powerpoint
7-punktsmodellen Et eksempel på en heuristik
Almen studieforberedelse
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
Faglige kompetencer Hvad kan du?
Almen Studieforberedelse Orientering tirsdag den 29. januar 2013.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Skrivekursus 1.e ..
AT at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
1 Efter Karl Henrik Flyums modeller At formulere spørgsmål - led 1- 7.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 1: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
AT 3.1 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til AT3.1.
Den Sociale Højskole/ Introduktionsdag ©Visionpool Aps Spilleregler i en god gruppe Workshop, Den Sociale Højskole, 9. juni 2008.
Hvordan laver jeg en pude efter mit hoved? Følg denne enkle vejledning, så er du godt på vej.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 2: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 3-5: Fase 2: Skrive udkast.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
STØVRING GYMNASIUM Studieretningsønske 2017.
KNÆK KODEN.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
AT AT AT AT AT Tell me, I’ll forget Show me, I’ll remember
Valg af fag Valg af problem Blanket Pjece
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Lektion 6: Rollespil Formålet med denne lektion er:
ÅRHUS AFDELING.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
SIKKERHED ONLINE.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Instruktion s. 1/3 : Introduktion CAMPUS+ forberedelse.
Den gode tone Lse.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Personlighed og Kompetencer
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Karl Henrik Flyums model
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Den gode tone Lse.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
HAVET- livgivende, dødbringende, legendeskabende AT-eksamen 2019
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
FÅ MEST UD AF DAGEN: UNDERVISNINGSMATERIALE (9. -10
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Idegenererings-øvelse
Præsentationens transcript:

AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.

Mål med lektionen At få indsnævret antallet af mulige sager At få kortlagt hvilke fag/lærere du skal tale med i den fælles vejledning, og hvad du skal spørge dem om At holde sagen i fokus og mulighederne for valg af fag til belysning af sag åbne At blive klar over hvad arbejd-selv-lektionerne på tirsdag skal bruges til

Tidsplan 11.45-12.45: Arbejde i klasserne med indsnævring af sag og fag 12.45-13.00: Pause 13.00-14.30: Vejledning i kantinen 14.30-15.00: Opsamling i klasserne

5 trin Hurtigskrivning – alle dine ideer på papir Udvælg de mest interessante ideer Overvej hvilke forskellige fag der kan bringes i spil Skriv spørgsmål ned til hver enkelt sag Lav en plan for hvilke fag, du skal opsøge i den fælles vejledning

Trin 1 - Hurtigskrivning Tid: 5 minutter Regler Skriv hele tiden Ret ikke – gå ikke tilbage i teksten Skriv i hele sætninger Skriv så mange ideer som muligt ned Start med ”I mit AT-eksamensprojekt kunne jeg godt tænke mig at arbejde med…” Når du har uddybet én sag, kan du fx bruge formuleringen ”Jeg kunne også…”

Trin 2 – Udvælge ideer Tid: 5 minutter Læs din hurtigskrivning igennem og notér alle mulige sager ned Udvælg de mest interessante sager

Trin 3 – Fag Tid: 15 minutter Overvej for hver af de sager du har udvalgt: hvilke fag og metoder, du kan bruge. om du vil arbejde med den som Opgave A eller Opgave B.

Trin 4 - Spørgsmål Skriv spørgsmål ned til de forskellige sager. Skriv hvilke fag, der kan give dig svar på dine spørgsmål.

Trin 5 – Lav en plan Lav en plan for, hvordan du vil gribe den fælles vejledning an. Hvilke lærere/fag vil du snakke med? Hvem er tilstede: http://www.aasg.dk/medarbejdere/ MJ (ma, sa) OL (da, fi) JE (en, fr) HR (re, ty) LA (hi, ol) LE (en) TW (hi, ty) LH (bi, ma) HN (hi, fi) MS (fy, ke) MT (en, ps) TR (sa, id, eø) PS (re, mu) LP (hi, sa) MB (fy, ke, as) DG (sp, fr, da) PE (da, mu) DA (da, id) SC (bi, re) HW (bi, ke, bt) SH (sa, eø) MK (da, hi, me) TH (ma, id) KJ (bi, ng) (bk og de lærerne er alle på kursus. JY (da, de og bk) er med til vejledningerne næste torsdag.)

Efter vejledning i kantinen Runde: Hvad er din sag? Hvor langt er du kommet? Hvad er din største udfordring? Hvordan kommer du videre? Hvem får du hjælp af?

Hvad skal der ske på tirsdag? To arbejd-selv lektioner For de mest interessante sager skal du så vidt muligt udfylde AT-arbejdspapiret. Målet er at få et overblik over dine muligheder og få afdækket, om du synes, du er i stand til at besvare den opgave, du sætter dig for. Findes der teori på et passende niveau? Er der empiri tilgængelig? Kan du udføre forsøget? Osv. De sidste 10 minutter af lektionen.

AT-arbejdsark

AT - arbejdsark Arbejdsarkene findes på hjemmesiden (Håndbogen – AT3.2)