Sælgeren ud af busken – og ud i butikken

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Advertisements

©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
Prioritering.
Prissætning - hvordan gør man ?.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Psykoedukation til unge i OPUS
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Marketingplanlægning
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
”At finde og dyrke talenter - et opgør med Tordenskjolds soldater og opfattelsen af den erfarne, som den mest kompetente”. Talentudvikling 8.oktober 2013.
Det rådgivende salg Tanke-eksperiment del 1 De tre sælger arketyper
GENFIND JERES SALGSKANALER I 2012 Aktivér jeres evner, til at præstere det bedste i kan, MAKSIMER JERES PERFORMANCE – Og bliv kundernes førstevalg.
Målgrupper og købmandskab
Kommunikation i samarbejdet mellem Mentor og Mentee
1 Rekruttering og fastholdelse • Få fat i de rigtige folk til din afdeling • Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive.
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Coop Bank.
Arlette Bentzen Rør dig! Sune Smith-Nielsen Dyrk talenterne med glæde.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
FOKUSOMRÅDEUDFORDRINGBEDRE SERVICE Service på biblioteket Vi vil gerne se om kunderne synes vi giver en god service. Biblioteket får besøg af ca. 20 mennesker.
… lidt bedre end de fleste Small Business Specialist partner FLC Danmark v/Torben Høiberg Salgschef.
Virksomheder - definition
Psykoedukation for patienter med skizofreni
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
Forretningsmodel.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Vejlederens kommunikation
Martin Thorborg – Webshop Af Bjarke og Frederik DU SKAL IKKE TÆNKE, DU SKAL GØRE!
Karl Tomms Spørgsmålstyper Coaching øvelse Frokost
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
STUDIETEKNIK EUX - REBSLAGERVEJ.
Marlene og Nichlas.  Reklameformer  Sales promotion  Salgsarbejdet.
CRM !? ”CRM handler sådan set bare om at behandle kunderne ordentligt og samtidig kun bruge energi på dem, hvor det kan betale sig.” - Claus Due, 2003.
1 & 2 lektion: Samfundet og samfundsfag – hvad er det?
”Vigtigheden af bæredygtig HR på tværs af landegrænser” Set og oplevet udfra skandinaviske virksomheders synspunkt.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Briding the Gaps Between Developers and Users v. Grudin Indledning Faktorer som kan påvirke bruger involvering Kontrakt udvikling Produkt udvikling Intern.
Cross Channel - Tidens største trend.
Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager.
Afgangsprojekt om sygefravær 2013 Lystrup skole Morten Fjord.
Reklametryksagens betydning for de danske forbrugere.
Dansk Supermarked i korthed
Børns sprogtilegnelse Hvordan arbejder vi med børns sprog i Vejen Kommune?
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
Netværksmøde for teamledere 11. september 2013, Roskilde Erfaringer med akutindsatsen i Jobcenter Lyngby-Taarbæk.
Salg til det offentlige - Aarhus Kommune. Public Intelligence: Vi har lavet de fleste fejl selv. Peter Julius Public Intelligence rådgiver virksomheder,
A/S Gelsted Bygningsindustri1 1 ”Ny chance til alle – den gode historie fra en produktionsvirksomhed” Ved Lars Vigsø,Susanne Toftager A/S Gelsted Bygningsindustri.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet TUP2011 Projekt Transfer i AMU.
Værdier og jobområde Facility Management 2 dage AMU-mål
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Dynamisk Strategi Evaluering af demonstrationsprojektet 2011
Indre By / Østerbro LokalMED
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Sælg mere, og finansier din virksomhed. Med statsgaranti.
Funktioner og arbejdsdeling
konkurrencesituation
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Customer relationship management CRM
Velkommen til.
SUCCES MED SALG 1.
Stresshåndteringsgruppe
Slagterbutikken - teori
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Sælgeren ud af busken – og ud i butikken Velkommen Sælgeren ud af busken – og ud i butikken

Dagsorden Præsentationsrunde Hvorfor Aktivt Salg? Gruppearbejde og opsummering – Det Gode Salg Pause Storytelling, Motivation og Ledelse Refleksion Afrunding og spørgsmål .

Præsentationsrunde Navn Erhverv God/dårlig service oplevelse .

Baggrund Over 15 års erfaring i detailbranchen Fra deltid til chef Prisvindende butiksbestyrer Flere års erfaring som salgs- og servicetræner Uddannet i International Management og Marketings Kommunikation på ASB .

Aktivt Salg – derfor!

Aktivt Salg – derfor! ”Når vi skal købe noget, er det rigtig vigtigt at opleve, at man bliver set og talt ordentligt til. Vi vil hilses på selv i supermarkedet. Køber vi tøj, vil vi også gerne anerkendes for vores køb og blive serviceret og betjent med omhu og høflighed. Uden det kunne vi jo lige så godt bestille varen på nettet. Vores dybde-interview med forbrugere for ganske nyligt og lige præcis om disse emner, afdækkede tydeligt disse krav til detailhandlen. Vi forlanger mere af butikken end af nettet.” Jesper Bo Jensen, ph.d., fremtidsforsker

Aktivt Salg – derfor! ”Butikspersonalet får en nøglerolle, når salget i højere grad bliver en oplevelse end en transaktion. Det stiller større krav til de butiksansatte, som både skal have specialviden om produkterne, men også evne de menneskelige relationer for at skabe en oplevelse for hver enkelt kunde.” Johnny Andersen, Omnichannel Salgs Specialist

Aktivt Salg – derfor! ”Detailhandlens ledere tror, service­niveauet i butikkerne er godt, men faktum er, at mange kunder er utilfredse med servicen. Det viser en ny undersøgelse. Paradoksalt i en tid hvor digitalisering giver forbrugerne alternative muligheder for at handle...” Berlingske Business

Aktivt Salg – derfor! ? Hvad er der sket med ekspertisen indenfor produktkundskab, salg og service? ?

Aktivt Salg – derfor! Oplæring af og forventning til salgsmedarbejderen er en anden Kortsigtet, billig arbejdskraft Få resourcer bruges Utrænede, usikre salgsassistenter uden ekspertise Angst for at sælge

Aktivt Salg – derfor! Grundig oplæring Klare, rimelige mål og krav Ansvarliggørelse for og anerkendelse af individuelle resultater → Engagerede, aktive sælgere

Aktivt Salg – derfor! Ved at fokusere på kundeservice og medarbejdermotivation kan man hæve omsætningen i en butik betydeligt. Medarbejdertilfredshed Kundeloyalitet Salgsresultater

Det Gode Salg Hvad skal besøget i butikken indbefatte for at tilfredsstille både kunde og virksomhed bedst muligt? Gruppearbejde Opsummering

Det Gode Salg Kunden føler sig set og værdsat fra start til slut Kundens behov bliver identificeret De bedste alternativer bliver præsenteret for kunden Det gøres klart, hvordan de dækker kundens behov Det gøres klart, hvorledes kunden får mest nytte af produktet Kunden gøres opmærksom på mulige tilkøb og tilbydes disse Salget lukkes Kunden tilbydes andre varer af mulig interesse

Det Gode Salg Kontakt til kunden Behovsidentificering Produktkundskab og Overblik Luk salget Mersalg

Pause Efter pausen finder man et nyt sted at sidde.

Storytelling Kender alle medarbejdere virksomhedens historie og værdier? Bliver det aktivt formidlet til kunderne?

Storytelling Bruger du storytelling til at påvirke dine medarbejderes arbejdsindsats?

Motivation Løn/personalegoder Mening med arbejdet Indflydelse/Ansvar Feedback/anerkendelse Udvikling/Træning Mål/Krav Social tilhørsfølelse

Take Aways God service er højaktuelt God service skal læres og trænes God service skaber tilfredshed

Reflektion Hvad kan du gøre anderledes i din virksomhed, for at fremme service niveauet og opnå Det Gode Salg? Tilgang til kunderne Medarbejdermotivation Storytelling Tre konkrete ting der er til at gå til.

www.betterretail.dk Definition af Det Gode Salg Bestil et Gratis Servicetjek