Projekt ”liv i landsbyen”, Sdr. Nissum Motion – samvær - udvikling

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Billum Lokalråd Formand: Henning Gejl Jensen Næstformand: Karen Jager Andersen Informationsansvarlig: Kim Tobiasen Kontakt til foreninger:
Advertisements

Årsrapport 2010 Betydning af ændringer til årsrapport 2010.
Fællesprojekt i Øster Hornum. Hvorfor Fællesprojekt i Øster Hornum? •Styrke sociale netværk •Tilbud om aktiviteter til alle aldersgrupper •Gøre byen attraktiv.
Hesselager-projektet
Økonomi – Moms- og afskrivningsregler
mellem Miljøministeriet og KL
Hvad bliver pengene brugt til? Forklaring til budget 2014.
Borgermøde Aulum station.
Fyrrevang 72 Arkitekt Henning Rasmussen Hovedentreprenør Aavang Tømrer
Emner/Indlæringsmål lekt. 5+6
Hvordan hænger det sammen K/S og ApS: Husejer Udlejer HOB Lejer lokaler Butik/Udstilling Frivillige bidrag Andre aktiviteter Kan det løbe rundt?
Tabel 1: Antal arbejdssteder i Region Aalborg
Solcelleanlæg – for private
Prospekt. Ideen •Casa della filosofia er navnet på en forening, der giver almin- delige mennesker mulighed for at have brugsret til et hus i Italien på.
Nov.-jan. feb.-april maj-juli aug.-nov. EFFI er en kendt idrætsforening i hele Syddjurs Kommune og skaber aktiviteter for hele arbejdspladsen og familien.
MOMS - GENERELT Generelle betragtninger omkring moms(merværdiafgift):
Hvad betyder det for os? På 2 lån med swap-aftale skylder vi i alt kr. 343 mio. Rentefoden incl. swap-aftalen er 4,56% på det store og 5,45% på det lille.
Lokalcenteret Rækker Mølle
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Prospekt. Ideen •Casa della filosofia er navnet på en forening, der giver almin- delige mennesker mulighed for at have brugsret til et hus i Italien på.
Kassekredit, disponibel
ProjektVærkstedet Anders Sejerøe // Kultur- og Fritidsforvaltningen.
Behovet for regnskabsvæsen
KORINTH I.F. MULTIBANE.
Et frivillighedssted og dets muligheder Frederikssund Mandag d. 19. oktober 2009.
Årsregnskab 2008 Menighedsmøde 22. marts 2009 Københavns Frimenighed.
5. februar 2008Idrætsrådet1 Medlemstilskud  Til folkeoplysende foreninger (aktiviteter for kontingentbetalende børn og unge.  Alle medlemmer til og med.
Lokale grønne partnerskaber
DBU Fyn Fundraising og finansiering DBU Fyn kunstgræsseminar d. 21. september 2011.
Status på idrætsstrategi og halanalyse
Ekstraordinær Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent (Mikael) 2.Orientering om Fonden ”Den selvejende.
Introduktion Seminar 9. maj 2012  Det videre forløb for de støttede udviklingsprojekter  Muligheder for støtte til realisering DET GODE BOLIGLIV støtter.
Vest-Vendsyssel Distrikt Inspirationsaften Kasserermodul.
Indtægter RegnskabBudget 1120 Kontingent og gebyrer IFF-nyt abonnement Arrangementer IFF-nyt annoncer
Strategi for Økonomi og Erhvervsudvalgets område
Gode råd til fundraising
Generalforsamling Budget for 2006 Konto oversigtBudget 2006 Porto3500 Bestyrelsesmøder1200 Generalforsamling4500 Kopier3000 Telefon formand1200.
Årsregnskab 2013 Indtægter RegnskabBudgetAfvigelse 2013 t.kr. Tilskud fra Danske Spil A/S Finansieringsindtægter-260 Finansieringsudgifter
INDLEVELSE SKABER UDVIKLING Almen praksis som forretning Disposition Hvad er det at være selvstændig ? Købe praksis eller praksisandel  personligt budget.
INDLEVELSE SKABER UDVIKLING Almen praksis som forretning Disposition Hvad er det at være selvstændig ? Købe praksis eller praksisandel  personligt budget.
Årsregnskab 2015 Hoved- og nøgletal Revideret af RevisionRy v/Niels Jørn Jeppesen.
NY ORGANISATIONSSTRATEGI Generalforsamling 23. marts.
Informationsmøde Velkomst 2.Orientering om økonomi på baggrund af de valgte modeller for indbetaling. 3.Spørgsmål + svar 4.Pause 5.Orientering.
IT & Økonomiafdelingen Bemanding og primære funktioner Reception: Tina og Marianne Økonomifunktionen: Lis, Tenna, og Maria (elev) IT-funktionen: Erik,
Viborg Kommune - frikommune Aktiviteter på beskæftigelsesområdet.
Thurø Sejlklub J 70 projekt ”Vi har én båd og er godt på vej med nummer to” VELKOMMEN TIL J70 – AFTEN 18. Januar 2016.
Søren Møller Dagsorden punkt 3, DGI Årsmøde 2014 Budget 2017 Landsledelsesmødet 11. juni 2016.
NSF Regnskab Generelle bemærkninger 1.Overordnede dispositioner i 2015: a.Udmeldte medlemmer: 42 Indmeldte medlemmer: 51 b.Overskud på driften:
Den Danske Naturfond - status, strategi og perspektiver Direktør Flemming Nielsen Friluftsrådet - den 28. april
Velkommen til borgermødet Husk sammen kan vi mere!
Multihallen i Kibæk - en realitet Borgermøde tirsdag den 23. Februar 2010.
Gjerrild-Bønnerup Friskole Økonomiske Strategi
Økonomiudvalgets møde den 12. august 2013 Formandens præsentation af driftsbudgettet for for Udvalget for Kultur og Fritid Økonomiudvalget 12.
”MULIGHEDERSNES LAND” THISTED KOMMUNE BORGERMØDE SEPTEMBER 2009 BYFORNYELSESPROGRAM FOR FRØSTRUP OG OMEGN.
Kapitel 11 Anlægsaktiver.
CO2-opgørelse 2008.
Lokale Regnskaber 2016 & booking
Øvrige idrætter - vejen frem til i dag
Fra mursten ….til motion og muligheder
Baldershus Forslag til budget 2018.
Regelsæt feriefonde Ved Søren Balslev og Lisbet Dinsen STAR
Møde med lokalrådsformænd 25. oktober 2016
FØRSTEHJÆLP OG FOREBYGGELSE
Afskrivninger.
Ledelsesforumsmøde 28. November 2016.
Det samlede regnskabssystem
Danske Psykiateres og Børne- og Ungdomspsykiateres Organisation
Bestyrelseskursus Foreningen for ATAKSI/HSP 3. oktober 2015
Budgetter og priser 2018 HOFOR Vand Vallensbæk A/S
v/Fritidskonsulent Hanne Bjerg
Præsentationens transcript:

Projekt ”liv i landsbyen”, Sdr. Nissum Motion – samvær - udvikling Projektbudget Projekt ”liv i landsbyen”, Sdr. Nissum Motion – samvær - udvikling

Opstart og anlægsbudget Opstartsbudget: Projektkatalog og råskitse, revision m.v. 18.000,00 Møder, kørsel, samt stormøde med borgere og brugergrupper - 7.000,00 kr. 25.000,00 --------------------------------------------------------------------- Anlægsbudget: Bygning af aktiv huset kr. 4.000.000,00 Renovering af toiletter og køkken - 1.100.000,00 Arkitekt 12% af byggesum - 1.200.000,00 Inventar og legeredskaber - 400.000,00 Tennisbane ændres til multibane - 125.000,00 Ændringer i nuværende hal adgang/scene 2.800.000,00 kr. 9.625.000,00 Til uforudset og diverse 350.000,00 ----------------------- kr. 10.000.000,00 -------------------------------------------------------------------------------------------------------- Beløbet er eks. Moms kr.10.000.000,00 =============

Financering ANLÆGSBUDGET Status 28.feb.09 LOA kr. 5.000.000,00 kr. 5.000.000,00 LAG 2 års tilskud - 725.000,00 - 725.000,00 Fonde og puljer - 45.000,00 - 20.000,00 Holstebro kommune tilskud over 2 år - 2.500.000,00 - 2.500.000,00 Holstebro kommune overført fra rep.konto 155.000,00 - 155.000,00 Sponcerater fra erhvervsdrivende - 200.000,00 - 10.000,00 Pengegivende aktiviteter - 100.000,00 - 41.000,00 Private gaver fradragsberettiget via DGI - 275.000,00 0 Foreningsindskud - 150.000,00 - 160.000,00 Frivillig arbejde100 personer a 30 timer 100,- - 300.000,00 - 30.000,00 Frivillig entreprenør/kran/vognmands arbejde - 50.000,00 0 Evt. rentefrit 10 års lån DGI - 500.000,00 0 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ kr 8.641.000,00 kr 10.000.000,00 Noter til finansierings budget: Fonde og puljer: Vi mangler svar fra enkelte fonde og vi søger stadig nye. Sponcerater og private gaver: Disse to indsamlinger er ikke officielt påbegyndt. Vi afventer tegninger fra arkitekten til brug for fremstilling af brochure. Pengegivende aktiviteter: Fortløbende proces 2008-2010. Rentefrit lån DGI: Ansøgning er indsendt, vi afventer svar ultimo marts.

Driftsbudget Renter kassekredit, byggelånsrenter kr. 40.000,00 UDGIFTER: Renter kassekredit, byggelånsrenter kr. 40.000,00 EL, varme, vand, forsikring og afgifter - 55.000,00 Vedligeholdelse og reparationer - 60.000,00 Løn (samdrift m/hal) ud over frivillig arbejdskraft og incl. værdien af ret til salg af fortæring og tjenesteydelser - 240.000,00 Revision 22.000,00 kr. 417.000,00 INDTÆGTER: 200 stk. Familie adgangskort a kr. 400,- kr. 80.000,00 100 stk. Enkelte adgangskort a kr. 200,- - 20.000,00 Nøglekort udlejning t/turistudlejning og firma - 130.000,00 40 udlejninger af gildesal a kr. 1.000,00 - 40.000,00 Udlejning af øvrige rum - 10.000,00 Udlejning af soverum (8 stk. af 2x2 køjer) til private/lejrskoler/interessegrupper a kr.400,- - 60.000,00 Udlejninger til organisationer/skoler/foreninger - 50.000,00 12 stk. Totaludlejninger a kr. 5.000,- - 60.000,00 Salg af reklame og udstillingsplads - 40.000,00 Refusion for off. Toilet og informationscenter - 20.000,00 kr. 510.000,00 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Reserve og diverse kr. 93.000,00

Kommentarer Regnskabsføring forventes udført uden vederlag. Der forventes at indgå en del frivillig arbejdskraft i den daglige drift til oprydning og vedligeholdelse og salg af ydelser (Brugergrupper) Salget af ydelser vil være rettet mod områdets beboere og turister, samt interessegrupper, foreninger, private, skoler og firmaer der har interesse i at besøge og bruge vort område.