Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Lokale Regnskaber 2016 & booking

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Lokale Regnskaber 2016 & booking"— Præsentationens transcript:

1 Lokale Regnskaber 2016 & booking
Årsrapportmøde d. 22/5-2017 Lokale Regnskaber 2016 & booking

2 Lokale regnskaber Lokal drift 1.000 kr. 2016 2015 Ændring Indtægt
2016 2015 Ændring Indtægt Arrangementsindtægter 35.304 34.415 3% Diverse indtægter 1.427 1.509 -5% Kontingent m.v. Nørreg. 19.188 18.360 5% Lokale tilskud 3.499 3.199 9% Offentlige tilskud 13.534 12.771 6% Renteindtægter 43 65 -33% Øvrige Nørregade 5.068 2.770 83% Indtægt Total 78.064 73.090 7% Udgift Arrangementsudgifter Lokaludg. Øvrigt Udgift Total Hovedtotal 2.634 2.568

3 Lokale regnskaber 2016 2012 Ændring Arrangementsindtægter 35.304
2016 2012 Ændring Arrangementsindtægter 35.304 31.487 12,1% Kontingent m.v. Nørreg. 24.256 17.856 35,8% Offentlige tilskud 13.534 10.851 24,7% Øvrige indtægter 4.970 5.984 -16,9% Indtægt Total 78.064 66.177 18,0% Arrangementsudgifter 13,5% Lokaludg. Øvrigt 21,8% Udgift Total 17,0% Hovedtotal 2.634 1.687 56,2%

4 Lokale regnskaber 2016 2015 Aktiver Ændring Bank 38.070 35.243 8%
Aktiver Ændring Bank 38.070 35.243 8% Deposita 1.008 987 2% Kasse 434 359 21% Lager af reklameartikler 36 39 -9% Tilgodehavender 271 634 -57% Udgifter vedr. næste år 222 215 3% Aktiver Total 40.039 37.477 7% Passiver Egenkapital Forudbetalinger -602 -304 98% Indtægter vedr. næste år -2.196 -2.516 -13% Moms -351 -337 4% Skyldige omkostningner -456 -518 -12% Passiver Total Arv centralt -3.727 -3.945 -6% Egenkapital i alt 6% Her vil det jo være interessant med nogle betragtninger om egenkapitalen. Hvor stor er en fornuftig egenkapital? Kan man sige, at der er flere lokalafdelinger, hvor det ikke er det økonomiske, som er hverdagens største udfordring – der er flere steder god økonomisk ballast, også til at tage en risiko, også til at sætte eksempelvis socialhumanitære aktiviteter i gang, som ikke umiddelbart kan løbe rundt. De af Jer som har udfordringer med at få pengene til at slå til kan så overveje at se på mulighederne for øge Jeres indtægter – i form af arrangementsindtægter, offentlige tilskud mv.

5 Lokale regnskaber Udvalgte konti
2016 2015 Ændring 2420 Annonceomkostninger -3.557 -2.990 19,0% 2430 Programomkostninger (trykning) -1.671 -1.539 8,6% 2490 Inventar/reparation/vedligeh. -3.412 -2.952 15,6% 2605 Telefon, alm. drift -535 -526 1,7% 2610 Telefongodtgørelse m.m. -2.879 -2.978 -3,3% 2615 IT omkostninger -493 -509 -3,1% 2945 Husleje/lokaleudgifter -7.325 -6.686 9,6% 9,3% Annonceomkostningerne stiger: Hvorfor mon det? Kan der aftales at vi spørger en kasserer/formand hvordan det kan være deres annonceomkostninger er steget? Er det udtryk for øget aktivitetsniveau? Er det utilfredshed med procedurerne omkring Det Sker? Husleje/lokaleomkostninger: Steget med 9.3% Flere lokalafdelinger har lejet egne lokaler til daglig brug, og bruger penge på fast husleje. Opleves der så et mindreforbrug på leje af lokaler til aktiviteter? Der har jo også været stigende inventaromkostninger? Fortæl et par historier fra lokalafdelingerne eksempelvis Frederikshavn-Læsø lokalafdeling som i 2016 er flyttet til større lokale med øget aktivitetsniveau.

6 Lokale regnskaber Telefon- aftale TDC SKI Fri tale DK 108,75 kr./år
Fri tale DK, 30 GB data/ måned og fri SMS. 517,50 kr./år

7 Lokale regnskaber

8 Lokale regnskaber Konklusion: De mindste lokalafdelinger har den største egenkapital pr. medlem og får også det højeste offentlig tilskud pr. medlem, og de har også de største arrangementsindtægter. Jo flere medlemmer, jo færre arrangementsindtægter pr. medlem, jo mindre egenkapital pr. medlem, jo færre kr i offentligt tilskud p. medlem.

9 Lokalafdelingernes arrangementsind-tægter/medlem opgjort pr. distrikt
Lokale regnskaber Lokalafdelingernes arrangementsind-tægter/medlem opgjort pr. distrikt Nordjylland og Midt-Vestjylland Distrikt 1 og distrikt 2 – ca. kun halvdelen af de arrangementsindtægter som de har i distrikt 5 og distrikt 3 Kunne der aftales at vi under mødet spørger en kasserer eller en formand fra henholdsvis d1 og d5 om hvorfor de tror det er sådan?

10 TOP 10 arrangementsindtægter pr. medlem

11 Lokalafdelingernes offentlige tilskud/medlem opgjort pr. distrikt
Lokale regnskaber Lokalafdelingernes offentlige tilskud/medlem opgjort pr. distrikt Distrikterne 1 og 2 er dem der får mindst. Er det mon fordi de ikke søger eller er der sammenhæng over til hvilke kommuner der bevilger mest?

12 TOP 10 offentlige tilskud/medlem

13 Lokale regnskaber TOP 10 egenkapital/medlem

14 TOP 10 egenkapital kr./medlem

15 Lokale regnskaber Frivillige
50 kr. pr. frivillig – mon det er det der gør det, aktivitetsniveauet stiger.

16 Frivillige TOP 10 frivillige i % af medlemmer

17

18 Booking 1/1 – 30/4-2017 Antal betalinger 5.187 Beløb 1.122 t.kr.
2016 2015 Ændring 1350 Deltagerbetaling 31.829 32.437 1360 Deltagerbetaling Booking 1.361 6 33.190 32.443 2,3% 1/1 – 30/4-2017 Antal betalinger Beløb t.kr. Heraf net betalinger %

19 Booking Hvor mange bruger Mobile Pay privat? Hvor mange kommer fra en lokalafdeling der tilbyder Mobile Pay betalingsløsning? Hvor mange kommer fra en lokalafdeling der tilbyder bookingløsning med betaling integreret? Der kan betales og tilmeldes hjemme. Følger vi medlemmernes ønsker????

20 Booking Der tre roller i Bookingsystemet, og alle griber de ind i hinanden. Webmasteren Den Bookingfrivillige Kassereren Webmasteren laver grundarbejdet med opsætningen af de enkelte arrangementer/ture/kurser i Bookingsystemet heriblandt prissætning og tildeling af aktivitetskoder Den Bookingfrivillige tager imod deltagernes bestillinger og eventuelle afbud. Måden hvorpå bestillingen behandles bestemmer hvorledes tingene bliver bogført. Det er vigtigt at den bookingfrivillige er instrueret i dette, således at den bookingfrivillige, ikke laver uorden i regnskaberne. Kassereren samarbejder med webmasteren og samler op på posteringerne som er genereret af den bookingfrivillige.

21 Booking Netbetalinger

22 Booking Hvilken løsning vælges. Med eller uden betalingsmodul? Etablering bankkonti. Tilmeldes Dandomain/Nets (ca kr./år) Oversigt aktivitetskoder til WEB master. Prissætning arrangementer. Medlem/ikke medlem, Fortæring/ikke fortæring. Hvornår lægges arrangementer på nettet (afstemmes evt. med Det Sker). Venteliste? Reservationer? Fødselsdatoer ajourføring af manglende data! Afmelding af deltagere. Fulde beløb retur og hvordan? Registrering af tilmeldinger. Hvor ofte? Dagligt? Hvem registrerer tilmeldinger- bookingfrivillig eller kasserer?

23 Lokale regnskaber Nye betalingsformer dukker hele tiden op!!! Medlemmer forventer lokalafdelingerne tilbyder en del af palletten!!! Valg af platform i lokalafdelingen bliver mere og mere presserende!!!

24 Spørgsmål/kommentarer til lokale regnskaber og booking?


Download ppt "Lokale Regnskaber 2016 & booking"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google