Danskopgaven Struktur. Opgavens struktur (Forside(r) Indholdsfortegnelse) Indledning – hoveddel – Konklusion (Fodnoter Litteraturliste evt. bilag) 5-7.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Krav til informationsformidling
Advertisements

Det Internationale Område Studieområde 3/
Skriftlige opgave kom IT
Studieretningsprojekt
Rasmus Damsø Johansen og Søren Menzer
Afslut Frem >>
3g Studie Retnings Projekt
Synopsis VIP3/2012.
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
december 2010 Dansk-historie opgave. Store skriftlige opgaver 2.g: dansk-historie opgave (intro) 2.g: SRO (mini SRP) 3.g: SRP/AT.
Sådan strukturerer du en Trin-for-trin guide.
Synopsis VIP13 HH3.
Skrivning af SRO 3-5.maj 2010.
Skrivning af SRP december Store skriftlige opgaver 2.g: dansk-historie opgave (intro) 2.g: SRO (mini SRP) 3.g: SRP/AT.
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
Sådan strukturerer du en rapport i memoform Trin-for-trin guide med eksempler.
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
DHO 2016 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning Opgaveskrivningen i gymnasiet er en tretrinsraket med indbygget.
Århus Maskinmesterskole Engelsk/1. Semester Form & skabelon
StudieRetningsOpgaven Munkensdam Gymnasium Vinteren 2016.
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. Opgaven i studieretningsfagene.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 2 – Danmarks økonomi.
DHO 2016 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning Opgaveskrivningen i gymnasiet er en tretrinsraket med indbygget.
SRO SKRIV!. OVERORDNET STRUKTUR SRO SKRIV Gunvor Severinsen GREVE GYMNASIUM, 2016 OPGAVENS HOVEDDEL FORSIDE ABSTRACTABSTRACT INDHOLDS- FORTEG- NELSE INDLEDNING.
Munkensdam Gymnasium efterår Opgaven: 1. trin i en tretrinsraket med indbygget progression  Efterår 2012: En opgave i en faglig problemstilling.
Fagprøve - en kort oversigt.
SO-Eksamen På kanten af Danmark – Teknologiprojekt B Casper Ovesen og Andreas Olsen.
De taksonomiske niveauer i skriftligt arbejde på HHX.
Studieretningsprojekt. SRP Skrives i ét af de studieretningsfag, eleven har på A-niveau, samt et fag på mindst B-niveau Lærerne udleverer en opgaveformulering.
Formål Valg af fag Blanket Pjece Valg af problem.
Historieopgaven på FHF Hvad du skal huske på til SSO.
Få mest ud af opgaveskrivningen: For-arbejdet Opgaveformuleringen
SRO SKRIV!.
DHO DHO 2017 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning Opgaveskrivningen i gymnasiet er en tretrinsraket.
Dansk-historie opgaven i 1.g 2017
Stil op klassevist efter fornavn ved bordene med skilte
Sso SKRIV!.
SRP SKRIV!.
StudieretningsOpgaven
Studieretningsprojektet!
StudieRetningsOpgaven
Formelle forhold ved arbejdet med SRP
SRP - Skriveperioden ÅSG 2017.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
StudieRetningsOpgaven
SRP – Sådan hæver du dit gennemsnit 
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Studieretningsopgaven i 2.g 2018
SRP - Skriveperioden ÅSG 2018.
StudieRetningsOpgaven
SO-Eksamen På kanten af Danmark – Teknologiprojekt B
Krav til informationsformidling
Flerfagligt Forløb 4/SRO
SRO 2018 hHx.
A Tekstområde Marginer: 1:2 / 1:3 / 1:4 1:5 Fx: 1=0,8
StudieRetningsOpgaven
Videnskabeligt projekt
Videnskabeligt projekt
Formelle forhold ved arbejdet med SRP
DHO DHO 2019 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning med faglige metoder Opgaveskrivningen i gymnasiet.
SRO SKRIV!.
DHO DHO 2019 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning med faglige metoder Opgaveskrivningen i gymnasiet.
Skrivedag 7: Resumé, konklusion og henvisninger
DHO DHO 2016 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning Opgaveskrivningen i gymnasiet er en tretrinsraket.
- En genre som alle andre
DHO DHO 2019 Formålet med DHO At belyse en faglig problemstilling gennem akademisk skrivning med faglige metoder Opgaveskrivningen i gymnasiet.
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Introduktion til mini-SOP 3. hhx
Præsentationens transcript:

Danskopgaven Struktur

Opgavens struktur (Forside(r) Indholdsfortegnelse) Indledning – hoveddel – Konklusion (Fodnoter Litteraturliste evt. bilag) 5-7 sider Tæller ikke med Trin 6 I dag (trin 5) Trin 6

Opgaven – de 5-7 sider Indledning: afgrænser emnet fra det generelle til det specifikke, som opgaven omhandler fører frem til opgaveformuleringen, som står umiddelbart efter indledningen i et separat afsnit ”Hoveddel” besvarer underpunkterne - husk de taksonomiske niveauer, som punkterne er bygget op omkring – vær opmærksom på hvad der ligger i redegørelse, analyse, vurdering, osv. Konklusion afspejler indledningen afslutter og afrunder opgaven kan ”sparke bolden videre” ved at åbne op for det større billede fokuserer på det, opgaven har undersøgt og er kommet frem til HUSK : ikke nye oplysninger i konklusionen!!

Formalia Se filen trin 6 – formalia i større opgaver i materialer. Brug bl.a. tjekskemaet.