IK Rosendal Lørdag d. 16. august 2014. Intro Præsentationer Programmet Formål – banen kridtes op.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Advertisements

Tid til ledelse Henrik Leslye.
Ørestad Skoles værdier
Målrettet og forsvarlig træning af børn og unge Ledertræf på tværs De gode idrætsoplevelse – engagerede forældrene på sidelinjen DBU´S bud -på involvering.
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Landsseminar for Junior- og Eliteledere 19 November 2011.
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
En anderledes skoledag for de yngste elever. Temamøde for skolebestyrelser.
Velkommen Børnefodbold Store Trænertræf Vejen 2012.
Junior Development Juniorudvikling. Junior Development Juniorudvikling Aktiviteter rettet mod forældrene Hverveaktiviteter for nye medlemmer Minihockey.
INDHOLD: VÆRDIER REGLER RUTINER PRAKSIS PÆDAGOGIK
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Learn2improve Dansk Junior Golf Akademi
Aldersrelateret træning
Børns udvikling Af Sasja og Caroline.
Frivillighed i SheZone
FDF.dk/landslejr. Indledning •Struktur og planlægning –Hvad skal holdlederen overveje inden lejren –Hvad er holdlederens rolle på lejren •Alle skal trives.
Vision Uddannelsesparate unge
Aldersrelateret træning
Åben skole i Århus Muligheder og myter ved skolesamarbejde.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Læringsstile i Friskolen Surfer…. Læringsstile i Friskolen Program: Oplæg om Læringsstile i friskolen Workshop Workshop.
KFUM Spejderne, Uddannelsesnetværk NORD Silkeborg 2007 Kompetencer i Silkeborg Gruppe. Nytårsparade – Brug af ceremonier Samarbejde med Kirken Korpsets.
- Hvad kan I forvente som forældre?
OPVARMNING IØ 2 Kirstine Ann Sørensen.
Idrætseksamen 2006 Indledning Valg af emne, problemformulering..
Deltagelse og fastholdelse i et skole- og ungdomskulturelt perspektiv på erhvervsuddannelserne Peder Hjort-Madsen, Center for Ungdomsforskning, Aalborg.
Alle børn er alles ansvar
Opfattelse af DFIF Forbundet: –Positive –Aktivt, dynamisk og lydhørt forbund Firmasport: – Samvær, uformel, aktivitet.
Krudtuglerne Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper,
Program - ICDP International Childhood Development Program
Vejlederens kommunikation
Forældre involvering Kørselsordning eller mere? Sisu/MBK.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Kidsbasket Pilotprojekt SFO Absalonskolen, Holbæk Kommune
Hvordan skabes sammenhæng mellem teori og praksis
Mandag den 25. februar 2008 i Stadionrestauranten
Fælles fagligt fundament ”nye briller i det pædagogiske arbejde
Er foreningerne for alle – eller bare for de fleste?
Velkommen! Trænerrollen, pædagogik, grundlæggende teknik og øvelser
Fra måske egnet til egnet Eud-Start Træningsbanen til en erhvervsuddannelse.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Aftenens program: Velkomst v. Jacob Due Hansen Haderslev Elite v. Morten Nørby Poulsen Idrætsklasserne v.
Sociale historier – et pædagogisk værktøj
Velkommen I bedes sætte jer i par ved siden af én I ikke kender i forvejen. Tak Marieke Brinck Efterskolernes Sundhedskonference den 14. maj
DIDAKTIKLABORATORIE Et laboratorium der arbejder med at udvikle et planlægningsværktøj. ”Et værktøj”, der kan hjælpe os til at se, hvordan Ord som ”Leg-
Konflikthåndterende kultur på SOSU-Silkeborg. Educating Tommorrow´s Professionals Find ro og styr dig selv med meditation Den indre og ydre verden Det.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
OPSTART - FODBOLD for U8/U9 piger
Hvordan motiverer vi de unge?
SUF - gevinstrealisering
Spil: Repetitions fysisk aktivitet Spørgsmål: Spilleregler:
Holdleder / Holdsport Valby Boldklub Ungdom.
- Kom tættere på dit barns skolegang
Bevægelse på Bavnehøj Skole
Bevægelse og læring Jeg hører det – jeg glemmer det
Badmintonsportens hjælpetrænerkursus 1
Kropslig læring - oplæg UCC. Mikael Lytzen
Træneruddannelsen Trænerrollen bliver mere kompleks og krævende, efterhånden som spillet udvikler sig, og kvalitetstænkning spiller en stor rolle i dagens.
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
BADMINTON Netværksmøde foråret
5 gode argumenter for hvorfor det skal til din klub
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

IK Rosendal Lørdag d. 16. august 2014

Intro Præsentationer Programmet Formål – banen kridtes op

Motivation Den gule glæde Disciplinens egen univers Selve glæden ved sporten, legen, at bruge kroppen Glæden ved at være fordybet og optaget Glæden ved at være opslugt og tilstede lige her og nu Den grønne glæde Præstationsverdenen Glæden ved at mestre, blive bedre og vinde Måle sig og få bekræftelse Mærke udvikling Den røde glæde Livsindholdet Glæden ved at være en del af en helhed og gøre noget sammen med andre Glæden ved menneskelige relationer Indhold og mening til tilværelsen Den blå glæde Den ydre verden Glæden ved gevinster, der ligger ud over nuet og sporten Glæden ved at få penge, kontakter, anerkendelse og omtale. Glæden ved materielle værdier og respons fra andre mennesker. Lise Kissmeyer Jagten på glæden – og det bedste talentliv

Motivation Søren Østergaard – Center for Ungdoms- og Religionsstudier Vigtigt at lære noget – blive bedre! Vigtigt med trygge rammer Faste rammer Voksenrollen Det er de voksnes ansvar at skabe trygge bevægelsesrum Vær i øjenhøjde og lyt til børnene/de unge

Motivation Vi skal motivere spillerne, men hvem skal motivere os?

Trænerrollen Børnetrænerens forskellige kasketter Underviser Planlægge, organisere og afvikle træningen Kampleder Før, under og efter kampen Holdspiller Trænerkollegaer, holdleder, udvalg, foreningen Administrator Kampkort, medlemslister, skrive på hjemmesiden, kørselsordning osv. Forbillede Overensstemmelse mellem hvad man siger og hvad man gør Hyggetante/legeonkel Den sociale dimension, spillere der trives og får gode oplevelser

Træningsplanlægning

Teknikpyramiden

Træningsplanlægning Fem træningsråd Træn alsidigt Brug bolden Skab aktivitet Træn ”rigtigt” – hvad er lettest/sværest? Træn varieret

Træningsplanlægning

Udfordringen i forhold til at skabe denne situation for alle spillere.

Træningsplanlægning Use it or loose it Hjernen husker det, den bruger. Resten betragtes som overflødigt viden og glemmes derfor. Man skal altså træne det vi har brug for nu, og ikke vi noget vi måske får brug for i fremtiden. Learning by doing Et kinesisk ordsprog: ”Det jeg hører, glemmer jeg! Det jeg ser, husker jeg! Det jeg gør, forstår jeg!”

Inspirationsmaterialer DHF Aldersrelateret Træning (AT) AT 5-14 år ( AT år (web + bogform) Anbefalinger til prioritering af træningens temaer Trænerrollen Specialisering Øvelsesdatabase – video DHF Træningskort (U6-U14)

Inspirationsmaterialer DHF’s hjemmeside Totalhåndbold ( MATCH-spil ( Skadesforebyggende træning ( DIF 1-2-Træner – fysisk træning (app) Streethandball.org Øvelsesdatabase – videoer (

Aktivitetshjulet

Læringsstile

Forældreinvolvering

Hvordan får vi dem med? Et klart signal til forældrene Tydelige holdninger og værdier Klar målsætning – hvad er det vi vil med holdet En klar udmelding om hvad vi forventer af dem Hvordan ønsker vi de bidrager? Hvordan gør vi vores ønsker konkrete? Hvilke konkrete opgaver skal de have? Årsplan En tydeliggørelse af hvor vigtig, deres bidrag er Hvordan anerkender vi dem? Hvordan gør vi rent praktisk? Forældremøde Tipskupon Forældrearrangement ?

Forældreinvolvering