Workshop 4 IT i undervisningen. Indledning Min 1 g klasse havde studieretningsintro for kommunikation/IT med hele 12 engelsk timer i en enkelt uge Hip.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Om nærhed og distance mellem uddannelsesinstitution og praksisfelt
Advertisements

Online kollaborativ undervisning
Avatars i voki.com Om facilitering af mundtlighed i fremmedsprogsundervisningen.
Struktur: ”Quiz og byt”
O store Gud O store Gud O store Gud, når jeg dit værk beskuer
Real Kompetence Vurdering
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Lærerprofessionen.
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
Projektarbejde En praksishistorie.
Dogmegruppe – 10.30Kaffe samt highlights fra fokusgrupper / Karin – 11.30Observation af undervisning med iPads – 12.00Frokost.
How to boost students´ vocabulary via reading
Teambuilding - selvevaluering
E- undervisning Videreuddannelse for fysioterapeuter Diplomuddannelse.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
SLP 4 Samarbejde med vejleder Planlægning og styring
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Observation af din/andres undervisning –
Deltagerstyret undervisning
Anholt 2013 Forskningsdelen Karen Bjerg Petersen, Ph.d., adjunkt Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) Aarhus Universitet.
Hvordan søger man om optagelse?
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Animation - en bevægelse der fortæller. “People think of animation only doing things where people are dancing around and doing a lot of histrionics, but.
Narrativitet i specialpædagogisk skolepraksis
Digital skriftlig- og mundtlighed
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Værkstedsundervisning
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Ulighed Side i Brøndum & Hansen ( udg.): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
Electric power is electric particles moving through metal, semiconductor or graphite and special fluids (electrolysis). Some kind of gas are able to conduct.
Usability 24. marts Tilgængelighed 2. Dagens øvelse 3. Spørgsmål.
Jens KirkDept. of Languages and Culture Cool Britannia and After British Literature, Culture, and Society from the 1990s to the Present: Session One.
 Learning happens away from your desk!  Succeed and fail!  Start small!  ”Opportunities is missed by most people because it is dressed in overalls.
Usability ITU, forår 2008 Usability ITU Forår 2008 ’Teori 2’ 3. kursusgang, 14. februar 2008.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
NanOpinion En portal om nanoundervisning The work presented in this document/ workshop is supported by the European Commission’s FP7 programme – project.
Dagens program Gennemgang af dagens/ugens program Oprettelse af blog
2 minutter om tid (og rum) Lisbeth Klastrup 7. kursusgang 23. oktober.
Ø VE PROJEKT I skal arbejde selv. I skal skrive et projekt på max 5 sider. I skal tage udgangspunkt i en case. I skal fremlægge for enten Claus eller Anne.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 4. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW SUMMARY, LECTURE 3 (Extended) Common Log File Format Host, Ident, Authuser,
Digital Didaktisk Design
Gruppefeedback Et par eksempler fra hverdagen Karen Lunden (klu)
Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højre klik udenfor slidet og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis tegne- hjælpelinjer på.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
Begrebskort Hvad er det ? Hvad kan det bruges til ? Hvordan laves det ? Clienten Serveren 1Cmap-projektet under NIL 2009 Oprindelig ppt. v. Mette Vedelsby.
Politiworkshop. Humor. Præsentation. Målsætning. Hvad kan vi nå af klasser. 1., 3., 6. og gerne 8/9. klasse. Positive oplevelser med politiet. Præge børnene.
Forskellen mellem objektiv og subjektiv – en Padlet-opgave
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
THE MENTORING JOURNEY.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Pædagogisk Grundlag og Response
Problem- and play- based Learning
Introduction to synopsis writing
informationsmøde - Frederiksberg Gymnasium
Brian Svendsen og Hanne Larsen
It i folkeskolens matematikundervisning
Naturfag.
Mindset og formativ evaluering i sprogfagene:
Best practice i sociale medier
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Temadag 2018.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Billedbøger i begynder-undervisningen i engelsk
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Velkommen Dagens program.
Præsentationens transcript:

Workshop 4 IT i undervisningen

Indledning Min 1 g klasse havde studieretningsintro for kommunikation/IT med hele 12 engelsk timer i en enkelt uge Hip hop temaet benyttede filmen ”8 Mile”, som efterfølgende blev analyseret via blog på Facebook.

Klasserumsledelse -vi startede med en snak omkring facebook i undervisning. -At eleverne havde ansvar for egen læring og sammen bestemte vi reglerne for brug af facebook i undervisningen.

Læringsrum -Udgangspunktet for blog-analysen af filmen var KLASSEDIALOG, skriftligt i stedet for mundtlig, da alle elever skulle have mulighed for at ”sige” noget. -Jeg startede diskussionen via et spørgsmål til filmen. Herefter var der frit slag for eleverne dvs man kunne skrive sin egen mening eller være enig/uenig med en af klassekammeraternes kommentar.

Induktivt/deduktivt og høj/lav styring -Jeg havde bevidst valg KLASSEDIALOGEN i Steen Becks model. Evnen til at deltage i en meningsudveksling, hvor eleverne skulle håndtere uenighed og argumentere for sine meninger i forhold til den sete film. -Lav styring af mig – et punkt, som jeg synes er svært

Problemstillinger Dette 1 g hold har fra starten meldt ud at mange (65%) finder det svært at sige noget højt i frygt for at sige noget forkert eller udtale noget forkert. Så helt grundlæggende skal jeg skabe en klasserumskultur, hvor det er okay at sige noget også selv om man laver fejl. Blogs/facebook giver denne mulighed da det er skriftligt man diskuterer.

Eksempler fra undervisningen Can you link the American Dream to this movie? How... Set af 33 Daniel Yde HansenDaniel Yde Hansen The American dream is all about fulfilling your dreams through hard work and sacrifice, i see a lot of that in this movie. Søren Lange PedersenSøren Lange Pedersen They both aspire greatness in the world of artists. Like fame and a better lifestyle. Martin BoeMartin Boe yes, it is very much connected to the american dream, the entire film is about dreaming to become something bigger and better.

Dilemmaer -Praktisk -egnet forum for blogs -facebook – et lukket rum for klassen -besværlig at blive medlem at gruppen (svært at finde) -Holde fokus

Dilemmaer - Et par eksempler på det med at holde fokus… Mads BennetsenMads Bennetsen ALLAN! 13. november kl. 09:3213. november kl. 09:32 · Synes godt om · 5Synes godt om5 Jakob Krabbe NørregaardJakob Krabbe Nørregaard par3!! - Eleverne var meget enige og diskussionerne, som jeg håbede på blev derfor ikke realiseret.

Evaluering Vi evaluerede mundtlig på klassen – nogle af kommentarerne: -Rart at det ikke kun er analyse via spørgsmål og svar, der skal oploades på Fronter eller gennemgang på klassen -Sjovt at prøve, men vi var for mange (i alt 30 elever deltog) -Det går for hurtigt med alle de kommentarer – svært at følge med -Vi kunne godt bruge mere tid -Anderledes måde at analysere en film på – helt okay -Rart at man kan skrive sin mening i en kort status i stedet for mundtlig