AT 3.1 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til AT3.1.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Advertisements

TPG handleplans-skema
Temadag om undervisningsmiljø
Det Internationale Område Studieområde 3/
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Innovation og iværksætteri
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Kvantitative metoder
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
Karl Henrik Flyums model
23. februar 2009 Dias 1 Studie- og Karrierevejledningen Humaniora Læsegrupper Mødeledelse og planlægning Studie- og karrierevejledningen Humaniora Ea Feldfos.
Problemer eller udfordringer.
INNOVATIONSFORUM # 3 VIDENSBEARBEJDNING EKSPERIMENTER OG METODER.
Eksempler på skabeloner til bøger i powerpoint
7-punktsmodellen Et eksempel på en heuristik
SAGPROSA Begrebet sagprosa kan vi definere som tekster, der vedrører forhold i den faktiske virkelighed, således at forstå, at der i sagprosateksten beskrives.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
Problemløsningsheuristik A.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Skrivekursus 1.e ..
AT at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
1 Efter Karl Henrik Flyums modeller At formulere spørgsmål - led 1- 7.
Når det perfekte bliver det normale Niels Ulrik Sørensen Brandbjerg Højskole 18. marts 2016.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 1: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Stress Billedkilde: stress/?lang=da.
Den Sociale Højskole/ Introduktionsdag ©Visionpool Aps Spilleregler i en god gruppe Workshop, Den Sociale Højskole, 9. juni 2008.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 2: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 3-5: Fase 2: Skrive udkast.
STUDIERETNINGSPROJEKTET 2016 Marselisborg Gymnasium.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
KNÆK KODEN.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Hvad kan vi tilbyde? Vejledning
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Efter Karl Henrik Flyums modeller
PROGRAM mandag den Kl.9:30-10:00
AT-eksamen 2018.
SIKKERHED ONLINE.
Innovation.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Instruktion s. 1/3 : Introduktion CAMPUS+ forberedelse.
Den gode tone Lse.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Karl Henrik Flyums model
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Den gode tone Lse.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
HAVET- livgivende, dødbringende, legendeskabende AT-eksamen 2019
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
FÅ MEST UD AF DAGEN: UNDERVISNINGSMATERIALE (9. -10
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Idegenererings-øvelse
Præsentationens transcript:

AT 3.1 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til AT3.1

Mål med lektionen At få indsnævret antallet af mulige sager At få kortlagt hvilke fag/lærere du skal tale med i den fælles vejledning, og hvad du skal spørge dem om At holde sagen i fokus og mulighederne for valg af fag til belysning af sag åbne At blive klar over hvad arbejd-selv-lektionerne på tirsdag skal bruges til

Tidsplan : Arbejde i klasserne med indsnævring af sag og fag : Pause : Vejledning i kantinen : Opsamling i klasserne

5 trin 1.Hurtigskrivning – alle dine ideer på papir 2.Udvælg de mest interessante ideer 3.Overvej hvilke forskellige fag der kan bringes i spil 4.Skriv spørgsmål ned til hver enkelt sag 5.Lav en plan for hvilke fag, du skal opsøge i den fælles vejledning

Trin 1 - Hurtigskrivning Tid: 5 minutter Regler – Skriv hele tiden – Ret ikke – gå ikke tilbage i teksten – Skriv i hele sætninger – Skriv så mange ideer som muligt ned – Start med ”I mit AT-eksamensprojekt kunne jeg godt tænke mig at arbejde med…” – Når du har uddybet én sag, kan du fx bruge formuleringen ”Jeg kunne også…”

Trin 2 – Udvælge ideer Tid: 5 minutter Læs din hurtigskrivning igennem og notér alle mulige sager ned Udvælg de mest interessante sager

Trin 3 – Fag Tid: 15 minutter Overvej for hver af de sager du har udvalgt: hvilke fag og metoder, du kan bruge. om du vil arbejde med den som Opgave A eller Opgave B.

Trin 4 - Spørgsmål Skriv spørgsmål ned til de forskellige sager. Skriv hvilke fag, der kan give dig svar på dine spørgsmål.

Trin 5 – Lav en plan Lav en plan for, hvordan du vil gribe den fælles vejledning an. Hvilke lærere/fag vil du snakke med? Hvem er tilstede:

Efter vejledning i kantinen Runde: Hvad er din sag? Hvor langt er du kommet? Hvad er din største udfordring? Hvordan kommer du videre? Hvem får du hjælp af?

Hvad skal der ske på torsdag? Sidste vejledning i valg af sag og fag For de mest interessante sager skal du så vidt muligt udfylde AT-arbejdspapiret inden lektionen på torsdag. Målet er at få et overblik over dine muligheder og få afdækket, om du synes, du er i stand til at besvare den opgave, du sætter dig for. Findes der teori på et passende niveau? Er der empiri tilgængelig? Kan du udføre forsøget? Osv.

AT-arbejdsark

Arbejdsarkene findes på hjemmesiden (Håndbogen – AT3.2)