Forløbsbeskrivelse for helhedsorienteret udredning Kontakt til borger 1 1 7 7 9 9 10 12 16 Nej Figur forklaring » Ja Nej Hvem har del i borgerens forløb?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sekretariatet for Lægelig Videreuddannelse
Advertisements

Fastlæggelse af brugermønstre for forskellige roller (Sagsoverblik/Partskontakt) Metodevejledning.
”Kan ledelse kurere sygdom?” Masterclass, tirsdag den 21. juni 2011
Proces – trin for trin Leder afsøger alternativer til udpegning
Ny Førtidspension og fleksjob reform
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Perspektiv på den faglige indsats blandt borgere med Diabetes Type 2 - et bidrag til udvikling af kronikerprogram for diabetes.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Platangårdens Ungdomscenter VISO – leverandør
Hændelsesanalyse - kort beskrivelse af metoden
Visitation til børne-ungdomspsykiatrisk afd.
Kriterier for opstart af handicapkoordinator på borgersag
Udarbejdet af Britt Stissing OP2, august, 2011, (version 1)
Mødeledelse og deltagelse
Effektiv mødekultur Formål: At udvikle en velstruktureret og effektiv mødekultur 1 Hvad er effektiv mødekultur? 2 Hvad er mål/resultat (Output)? 5 Hvordan.
Velkommen til 6. kursusdag om virksomhedscentre TOVHOLDERFUNKTIONEN FOR VIRKSOMHEDSCENTRE.
MDT Kirurgens Opgave. MDT Kirurgens opgave Udvælger patienter, der skal drøftes på MDT.
Eksterne samarbejdspartneres tilfredshed med samarbejdet med Psykiatrisk Center Nordsjælland Spørgeskemaundersøgelse efterår 2013 Oplæg på samordningsudvalg.
DUBU oplæg til Interessentanalyse Kommunikationsplan
Oplæg om DUKH og retssikkerhed for handicappede
Regler og opgaver vedrørende sygefravær
Jan Nielsen praktiserende læge Århus
Tema 4 Overgange i barnets liv
VISION HVAD vil vi stræbe efter: HVORDAN når vi frem: HVILKE ‘områder er relevante: Oprettelser af projektorganisation – de overordnede rammer STRATEGI.
Udskrivningsmentor Hvad siger lovgivningen?
Hjerneskadeteam Herning Kommune.
PKL seminar 2011 nye skabeloner for målbeskrivelser og uddannelsesprogrammer.
Indhold, indsatser, implementering
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Sundhedsaftaler og sundhedskoordinationsudvalg Specialkonsulent Andreas Jull Sørensen Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Differentieret Indsats Conny Kuhlman Jordemoder,
Rehabilitering Samordningsudvalgsmøde
Sundhedsaftale III status
Borgerinddragelse Projekt Vejen til Uddannelse og Beskæftigelse Torsdag den 10.april 2014.
Akut Forløbsbeskrivelse ved ansøgning om kontanthjælp med Grønt Kort (grøn bølge) 1 1 Decentrale aktører tildeler Grønt kort til relevante borgere Figur.
Kort introduktion til rammerne i Brug for Alle. Målgruppen Alle kontanthjælpsmodtagere, der pr. 1. april 2012 er i match 3 og modtager kontanthjælp: Midlertidigt.
Sanktioner – manglende medvirken LAS §§ 69 a-69I Fradrag i, nedsættelse af, eller ophør af ressourceforløbsydelsen er betinget af, at kommunen samtidig.
Henvendelse om bekymring -evt. som underretning Iværksættelse Afslutning Afklaring Undersøgelse § 50 el. psykologfaglig Handleplan udarbejdes Afgørelse.
Rehabiliteringsteamets arbejde Oplæg: Søren Thygesen socialrådgiver – faglig konsulent Holbæk Kommune Kompetencecentret - Jobservice.
Overgange ml. barn og voksen Opstart på baggrund af materiale fra PPR og deltagelse i skolemøde 2 2 Borger 1 1 Deltagelse i skolemøde Deltagelse.
Resultat af Tønder rapporten 2009 dagklinik Tilstedeværelse af sygeplejerske til mhp overflytning. undersøgelsesklinik ( elektiv og.
Last Planner System V/Erik Jung
Samarbejdet med sundhedsvæsnet i relation til rehabiliteringsteamet Lisbeth Jeritslev Souschef November 2013.
Forløbsbeskrivelse for indkaldelse til og afholdelse af koordinerende møde Kontakt til borger – Kender borger tovholder?
Rammeaftale om samarbejde og medindflydelse. Formål: …at styrke medarbejdernes interesse for effektivitet i kommunens forvaltning og i dennes institutioner.
Projekt fra ufaglært til faglært. Work-shop Et samarbejde mellem Jobcenter Glostrup, Jobcenter Albertslund, CPH West og 3F, FOA og HK København.
Parallele indsatser i Frederikssund - målgruppen med problemer udover ledighed.
Borgerens oplevelse af den kommunale forvaltning.
Indgangen til kommunen 2 2 Borger 1 1 Borger erhverver hjerneskade Deltagelse i koordinerende udskrivningmøde Er.
Classic/Sygedagpenge Myndighed Alle relevante akter skal være indscannet (sker løbende). Der oprettes enkeltsag i SB-sys: Forrevalidering, herunder delforløb.
Brug for alle Hvad går det ud på? v/ projektchef Jens Hørby Jørgensen.
Introduktion Nationale retningslinjer - for rehabilitering til borgere med svære spiseforstyrrelser april 2016.
Overgange ml. barn og voksen Borger 1 1 Borger henvender sig til kommunen om mulighed for hjælpemidler Deltagelse i.
Sundhedskoordinator og Klinisk Funktion Kenneth Kibsgård Klinisk Socialmedicin & Rehabilitering Center for Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Region Midtjylland.
Koordinator på børneområdet Henvendelse til handi- caprådgiver på baggrund af bekymring 2 2 Øvrige afdelinger/ forvaltninger el. eksterne samarbejds- partnere.
Handleplansarbejde Opstart af udarbejdelse af handleplan 2 2 Borger 1 1 henvender sig til kommunen Deltagelse i handleplansmøde
Netværksmøde for socialrådgivere indenfor senhjerneskadeområdet øst for Storebælt ’Den koordinerende sagsbehandler’ Mia Schneider D. 21. okt
Mødeledelse og deltagelse Nyremedicinsk Afdeling Y.
FREMTIDENS INDSATS FOR ÆLDRE MEDICINSKE PATIENTER EMNE:FREMSKUDT VISITATION.
Læring gennem registrering og indberetning
Dialogmøder d1-d10 – September 2017
Overordnede bestemmelser
Unge i fokus - baggrund Langsigtet strategi – 3 hovedområder:
Vi fletter sammen om Hjerterehabiliteringen.
Arbejdsgruppemøde for Holmen
Fastlæggelse af brugermønstre for forskellige roller (Sagsoverblik/Partskontakt) Metodevejledning.
Eksterne samarbejdspartneres tilfredshed med samarbejdet med Psykiatrisk Center Nordsjælland Spørgeskemaundersøgelse efterår 2013 Oplæg på samordningsudvalg.
Bilag 1c: Visitationsproces
Gevinstforløb SBSYS – Forandringsteam BKF
Beretning – Forløbet for flygtninge med traumer I
Præsentationens transcript:

Forløbsbeskrivelse for helhedsorienteret udredning Kontakt til borger Nej Figur forklaring » Ja Nej Hvem har del i borgerens forløb? Er der tovholder? Er der behov for udrednings- møde? Hvem skal deltage? Dagsorden udarbejdes Hvem skal ellers informeres? Indkaldelse Info om møde T Det professionelle system Der er ikke oplysningskort på borgeren Indkaldelse Referat skrives og udsendes Referat Samtykke Tovholder informeres om behov Indkaldelse udsendes Afholdelse af udrednings møde Udrednings planen opdateres 2 2 Behov for helhedsorienteret udredning Kan der opnås samtykke? 3 3 Samtale med borger 4.1 Mulighed for begrænset samtykke? Nej Oplysnings kort Oplysnings kort Udrednings plan Vurderings- kriterier Referat Den fortsatte koordinering af sagen er som beskrevet i forløbsbeskrive lse for koordinerende møder Medarbejderen, der oplever et behov for udredning er foreløbig tovholder Oplysnings- kortet påbegyndes

Handlevejledning for helhedsorienteret udredning Tilbage 1.Nogen oplever behov for helhedsorienteret udredning af relevante borgere (se ’Vurderingskriterier’). Det kan være: Borger Myndighedssagsbehandler (Social og koordinerende team, ydelsesteam, jobcenter, børnefamiliesagsbehandler) FKRC Eksterne samarbejdsparter (Psykiatrien, botilbud, bostøtte, gadeplansindsatsen, pårørende, beskæftigelsestilbud, hospital, hospitalssocialrådgivere og kriminalforsorgen) Behovet kan opstå som følge af: Borgers overgang til nyt tilbud Uforudsete hændelser Uhensigtsmæssige forløb Overgang fra Familieafdelingen til voksenområdet Som indledning til en helhedsorienteret udredning skal der være et personligt møde med borgeren, hvor der indhentes oplysninger om sagen. Der indhentes samtykke fra borgeren med henblik på oplysning af sagen hos relevante aktører. I samarbejde med borgeren skabes der overblik over, hvilken støtte og hjælp borgeren allerede modtager. Hvis den, der oplever koordinationsbehovet (initiativtager), arbejder på rådhuset, så kan man slå op på borgerens sag i Workbase, hvor der er oprettet et ”oplysningskort” som journalnotat til sagen. Af dette fremgår, hvem der leverer ydelser og støtte til borgeren. 5.1 Hvis der ikke er et oplysningskort på borgeren undersøges det, hvor mange sager borgeren har, og hvor disse sager er forankret. De pågældende afdelinger noteres. Initiativtager fungerer som tovholder, indtil andet er aftalt. Udredningsplanen udfyldes med de foreliggende oplysninger og der tages stilling til, hvilket behov der er for indhentning af yderligere oplysninger og kontakt til samarbejdsparter. Udredningsplanen forefindes i Workbase og vedhæftes den konkrete sag i Workbase som et journalnotat. (Se også ) 6. Oplysningskortet tjekkes for at se, om der er udpeget en tovholder for borgerens sag. 6.1 Hvis der ikke er udpeget en tovholder for borgeren, fungerer initiativtager som tovholder, ind til andet er aftalt på et koordinerende møde. 7. Tovholder kontaktes og informeres om behovet for udredning. 8. Behovet for et udredningsmøde drøftes. 8.1 Hvis det vurderes, at der ikke er behov for udredningsmøde afsluttes forløbet. 8.2 Hvis der er behov for yderligere information fra andre aktører, for at vurdere om der er behov for et udredningsmøde, kontakter tovholder disse aktører og indhenter den nødvendige information. 9.Tovholder og initiativtager drøfter, hvem der skal deltage på mødet. 10.Tovholder og initiativtager drøfter dagsorden for mødet, og tovholder udarbejder denne. Der tages udgangspunkt i en standarddagsorden. (forefindes på samt i Workbase) 11.Tovholder vurderer, hvem der bør informeres om mødet ud over mødedeltagerne. Tovholder udsender kortfattet informationsmail om mødet til disse. 12.Tovholder indkalder til mødet og udpeger referent. Indkaldelsen indeholder: Tid for mødet Sted for mødet Dagsorden Deltagerliste 13.Udredningsmødet afholdes. Tovholder er mødeleder. Der tages udgangspunkt i den udsendte dagsorden. Vær opmærksom på inddragelse af borger på mødet. Samtykkeerklæring skal eventuelt fornyes. Eventuel dato for næste møde aftales 14.Referat fra mødet skrives. Referat udsendes til alle deltagere og dem der blev udsendt info til under punkt 8. Referatet udsendes senest en uge efter mødet er afholdt. 15.Udredningsplanen udfyldes af tovholder med vurdering af støttebehov og lægges på Workbase som journalnotat. 16.Hvis der ikke opleves behov for yderligere udredning af borgeren fortsætter koordineringen som beskrevet i forløbsbeskrivelse for indkaldelse til og afholdelse af koordinerende møder. Alle relevante redskaber: Dagsordenskabelon, Udredningsplan, Oplysningskort samt beskrivelse af Tovholders funktion er tilgængelige i Workbase og på

x x Hvad betyder de forskellige figurer? x x x x x x x x Start/afslutning I det professionelle system Start/afslutning Samarbejdspartnere/ borger Skriftlig kommunikation fra det professionelle system til samarbejdspartnere/ borger Skriftlig kommunikation fra samarbejdspartnere /borger til det professionelle system Aktiviteter i det professionelle system Aktiviteter hos samarbejdspartnere/ borgere Skillevej/beslutnings- punkter Sekvensflow Informationsflow Afgrænsning af organisatoriske enheder/borgeren Tilbage