Kap 21 Lovgivning Kapitel 21. Kap 21 6 vigtige love om aftaler og handel Købeloven (kap. 6) Aftaleloven Dørsalgsloven Markedsføringsloven Lukkeloven Loven.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Aftalelov, købelov og CISG
Advertisements

Indhentning og vurdering af tilbud
Internet Jura Den Lektion 5 Køb.
Forbrugeraftaler kap 9 Af: Pia Hansen.
Aftalers indgåelse internationale aftaler
Salg - markedsføring Advokat Jakob Kirkegaard Kortbæk
Forbrugerkøb kap. 17 Af: Pia Hansen.
FØDEVAREANPRISNINGER
2. semester uge : Online Markedsføring
Lovgivning og etik i forhold til unge og deres retsstilling
Sponsorater/Reklamer
Velkommen til 10. klasse Center Nord 2014/2015. Præsentation Årets gang En dag på center Nord Fælles rammer i centeret Kontaktlærer / forældresamarbejde.
Lektion 3 Elektroniske Aftalers indgåelse
Salg og service Dag 1.
 Af: Sofia Bode og Mette Helmert.  Ikke alle varer egner sig til e-handel  Kunden kan ikke røre fysisk ved produktet  Kunderne forventer en lavere.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Virksomhed Linnea Jacobsen 2. semester uge 5 + 8: Visuel Identitet.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
ADVOKATFIRMAET HENRIK CHRISTENSEN & PARTNERE Salg - markedsføring Advokat Jakob Kirkegaard Kortbæk Partner.
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Kap 2 Forbrugernes behov og købemotiver Kapitel 2.
 Af: Sofia Bode og Mette Helmert.  Ikke alle varer egner sig til e-handel  Kunden kan ikke røre fysisk ved produktet  Kunderne forventer en lavere.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Forholdet til kunderne
Hvad er mikroøkonomi? Kapitel 1 Udbud og omkostninger Kapitel 2.
Handel med korn mellem landmænd
Senior Festival Hvor ord svigter, ”taler musikken” Udarbejdet af: Peter, Younas, Katarina og Nina.
Kursus i energibesparelser
Kapitel 23 Forsikring og pension. Forsikring og pension kapitel 23 I kapitel 23 gennemgås: Forsikringsaftaler Pensioner Begunstigelser (Aftaler – se kap.
Kapitel 20 Handel med fast ejendom. Handel med fast ejendom kapitel 20 I kapitel 20 gennemgås: Lovgivning og aktører Gennemgang af en ejendomshandel Mangler.
DANSK OG INTERNATIONAL ERHVERVSRET, 3. UDGAVE Kapitel 25 Forsikring og pension.
Kapitel 5 Forbrugeraftaler. I kapitel 5 gennemgås: 1. Forbrugeraftaleloven 2. Forbud mod uanmodet henvendelse 3. Forbud mod negativ aftaleindgåelse 4.
Kapitel 11 E-handel. I kapitel 11 gennemgås: 1. E-handelslovens begreber 2. Aftaleindgåelse på internettet 2.1 Sælgers forpligtelser 2.2 Forbrugerens.
Kapitel 16 Konkurrenceret Kapitel 16 handler om: Konkurrenceloven, der indeholder: Forbud mod visse konkurrence- begrænsende aftaler Forbud mod misbrug.
Kapitel 9 Markedsføring. I kapitel 9 gennemgås: 1.Markedsføringslovens (MFL) regler 1.1 Generalklausulen 1.2 Adfærd på markedet 1.3 Forbrugerbeskyttelse.
Kapitel 6 Aftaleret Dette kapitel handler om:
Kapitel 5 Forbrugeraftaler. I kapitel 5 gennemgås: 1. Forbrugeraftaleloven 2. Forbud mod uanmodet henvendelse 3. Forbud mod negativ aftaleindgåelse 4.
Kapitel 13 Markedsføringsret Kapitel 13 handler om: Forbrugerombudsmanden God markedsføringsskik Reglerne i markedsføringsloven Markedsføring via sociale.
Kapitel 15 IT jura og e-handel Kapitel 15 handler om: Markedsføring på internettet Aftaler og køb på internettet Ophavsret på internettet.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Københavns Kommunes Frugt og grønt genudbud 1. Køb og levering af økologisk hel frugt, grønt og krydderurter.
Kapitel 8 Forbrugeraftaler Kapitel 8 handler om: Forbrugeraftaleloven Forbud mod uanmodet henvendelse Forbud mod negativ aftalebinding Fortrydelsesret.
MærkeforeningsmødeKaroline Thomsen 08.mar. 16 Stigende krav til behandling af persondata Forpligtelser i nuværende lovgivning Ny persondataforordning på.
Ophavsret på nettet  Denne PP gør rede for danske regler  Internationale regler er anderledes og ofte mere kompliceret  Er cyberspace = ”det vilde vesten”
DANSK OG INTERNATIONAL ERHVERVSRET, 3. UDGAVE Kapitel 11 E-handel.
DANSK OG INTERNATIONAL ERHVERVSRET, 3. UDGAVE Kapitel 16 Kreditaftaler.
Købeloven afsætning.
It og lovgivning Jan Christiansen Nyborg Gymnasium It B.
Anden lovgivning afsætning.
Kapitel 26 Forsikring og pension.
Forslaget til ny Markedsføringslov
Kapitel 16 Kreditaftaler.
Målrettet annoncering baseret på brugerdata
Forslag til ny markedsføringslov
Kapitel 16 Kreditaftaler.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Om udvalgets arbejde Dansk Forening for Markedsføringsret
Kapitel 12 Forbrugerkøb Kapitel 12 handler om:
Handel med fast ejendom
Kapitel 10 Internationale køb
Kapitel 9 Markedsføring.
Kapitel 11 E-handel.
Ophavsret på nettet Denne PP gør rede for danske regler
Kapitel 8 Forbrugeraftaler
1. Købeloven om forbrugerkøb
Kapitel 4 Forbrugeraftaler.
Kapitel 2 Danske retskilder og juridisk metode
Kapitel 21 Forsikring og pension.
Handel med fast ejendom
Kapitel 11 Kreditaftaler.
Præsentationens transcript:

Kap 21 Lovgivning Kapitel 21

Kap 21 6 vigtige love om aftaler og handel Købeloven (kap. 6) Aftaleloven Dørsalgsloven Markedsføringsloven Lukkeloven Loven om E-handel (kap.19)

Kap 21 Aftaleloven gælder både for forbrugere og virksomheder Hvornår er en aftale bindende Tilbudsgiver kan tage forbehold Hvor længe er man bundet af et tilbud

Kap 21 Dørsalgsloven Dørsalg er ikke tilladt Forbrugeren har altid 14 dages fortrydelsesret Undtagelser fra forbuddet: Mad Bøger, aviser, blade, tidsskrifter Forsikringer og abonnementer

Kap 21 Markedsføringsloven skal sørge for, at virksomhederne opfører sig anstændigt overfor forbrugerne og andre virksomheder. Forbrugerombudsmanden sørger for, at Markedsføringsloven bliver overholdt.

Kap 21 Markedsføringsloven er meget vigtig – også for dig i din hverdag

Kap 21 I Markedsføringsloven ser vi på God markedsføringsskik Vildledende og upassende markedsføring Sammenlignende reklame Henvendelse til bestemte kunder Markedsføring rettet mod børn og unge Salgsfremmende foranstaltninger Rabatkuponer Lodtrækning og konkurrence Garanti

Kap 21 Lukkeloven Åbningstider Undtagelser