Hvordan klubber succesfuldt tiltrækker og fastholder sponsorer (Partnere) v/Kent Ewert.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Workshop til 4H’s landsmøde d. 12. maj 2007 – Moar, må jeg lege med…? Moar, må vi gerne lege med…? - om samarbejde med andre!
Advertisements

Foreningsudviklingstesten
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
IT - Sikkerhedstjek  Særligt tilbud til BOLIGadvokater – netop udsendt  Kr for et sikkerhedstjek.
Forandringsteori for Frue i Eget Liv / Indvandrerkvindecenteret 2013
Iværksætter-rådgivning for nydanskere Nyvirk Iværksættercenter, Århus
Det frivillige foreningsliv i dansk idræt
Velkommen til - Infomøde for projektstillere til Operation Dagsværk
Brøndby den 10. april 2007 Forældrerekruttering Teddy Pedersen Haderslev Fodboldklub DIF - Breddekonsulenttræf.
Alle vores sponsorere skal betragtes som samarbejdspartnere
Fastholdelse af medlemmer
ProfIT - fordi IT handler om penge. profIT Mere professionel anvendelse af IT hos virksomheder der:  Ikke udnytter eksisterende indkøbte IT løsninger.
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…
Ventilen - på biblioteket Ventilen Danmark –
Overvejelser for bestyrelsen
udarbejdet af GLADSAXE ISHOCKEY
SUSAM URS / DANSANI 6. OKTOBER.
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
Medlemsmøde Tårnby Boldklub Amager Boldklub af August 2008.
Introduktionskursus for frivillige
9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?
KORINTH I.F. MULTIBANE.
Søg støtte til projekter… København, 8. februar 2008.
Bibliotekstilbud i lokalområder -Projektmodning  Resultater  Formål Ringkøbing-Skjern Bibliotekerne Varde bibliotek Esbjerg Kommunes Biblioteker Syddansk.
Llælædlf. Flere ka’ mere Spastikerforeningens økonomi skal styrkes. Spastikerforeningen vil være større Spastikerforeningen vil være mere synlig Spastikerforeningen.
Vandpolo seminar 18. september Velkommen Formålet med i dag er: –at I alle tænker over, hvordan vi udvikler dansk vandpolo I den rigtige retning.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
STABILITET I EN FORANDERLIG VERDEN Hvordan skal itSMF udvikle sig fremadrettet Michael Imhoff Nielsen
Sponsering Kapitel 7.
INDHOLD Præsentation/drøftelse af hjemmearbejde. Økonomi Budget Sponsor og PR Afslutning ØKONOMI OG SPONSORER.
Analyse af troværdigheden hos F-Reklame.dk Af Kim Kristiansen & Rasmus Steen Rasmussen.
Hvad skal vi tænke igennem og beslutte ? Strategi for Højbjerg Badmintonklub frem mod 2010 Opgave.
Netværk og lokalsamfund - som ressource i landdistrikterne Formål blandt andet at styrke: de frivillige ildsjæle i lokalområderne samarbejdet på tværs.
1 Vision – Mission - Værdier - Mål – Midler - Politikker.
Pulje: udbredelse af erfaringer fra forsøg med fritidspas
Gode råd til fundraising
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Frivilligmesse FrivilligtSocialtArbejde Lov om social service § 18. Kommunalbestyrelsen skal samarbejde med frivillige organisationer § 18. Kommunalbestyrelsen.
FLERE FRIVILLIGE BADMINTON IS Skævinge fodbolds 5 step til flere frivillige.
Workshop Udpeg en bordformand, der kan fremlægge jeres holdninger i plenum Diskuter følgende spørgsmål: Hvad synes I om muligheden for et frivilligcenter.
EBAS Energi- og Bygningsrådgivning A/S Byggeskadeforsikring Energi og bygningsrådgivning A/S (EBAS) Bygherreforeningen & Ejendomsforeningen Danmark.
Evaluering i Rådgivningen resultater samt tiltag.
Oplæg til Immun Defekt Foreningens Landsmøde 17. April 2010 Samarbejdet, foreningsarbejdet og meningen med det hele… v. Lene Jensen, direktør.
FIA Breddeklubudvikling Forventningsafstemning - MAR 2011 Processen sådan gør vi Mission & visioner Værdi- grundlag Organisation Funktions- beskrivelser.
Vores frivillighedspolitik Næstformand Mads Kildegaard Larsen.
30. marts 2016 Kort om Hjerteforeningen Patientforening, stiftet i medlemmer og Danmarks næststørste patientorganisation 3 faste rådgivninger.
SportHouse –  TEAM/ RESSOURCER KRITISK SUCCES FAKTOR UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER xx MÅL Februar 2014 Bestyrelsens.
BMS Herlev Klubmøde 22. oktober 2015: Sammen flytter vi klubben.
Møde Nordea og ASNET Marts Agenda Bestyrelser dannes og ændres typisk via personlige forbindelser i netværk. Vi vil gerne præsentere ASNET som.
Scleroseforeningens ”kampsang”. Melodi: Marken er mejet …. 1. Nu skal I høre lidt nyt om Sclerosen. Topmoderne er de MS-ramtes ny struktur. Mange lokale.
Introduktionsdag for frivillige Den 20. oktober 2015.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Helle Janderup Poul Foss Michelsen Møde KPMG og ASNET om muligt samarbejde Søren Smedegaard Hvid Thomas Andersen.
Oplæg om PLO-K Om PLO-K’s organisering, økonomi, opgaver og roller, kontaktperson i PLO-R, samt om PLO’s kommuneudvalg.
Elektroteknisk Forening
Vi går efter guldet Præsenntation af bestyrelsens strategioplæg for dame/pige floorball i Rungsted Hørsholm Floorball klub.
Formandens beretning 2016 – i bakspejlet…
Idrættens Innovatører
”I gamle dage gik man til fodbold og gymnastik for at være sammen med sine venner – det gør man ikke mere!” - Perspektiver på børne- og ungdomsidræt i.
Bestyrelse – hvad er det?
Velkommen til generalforsamling 2. marts 2018 !
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
BADMINTON Netværksmøde foråret
Mission, vision og forretningsidé
Fundraising i Propa Inspiration til en fremtid med flere indtægter til projekter og aktiviteter I udgaven af Propa Nyt vil.
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Sammenfatning af SHK Fællesmøde
Bestyrelseskursus Foreningen for ATAKSI/HSP 3. oktober 2015
Aalborg Fodbolddommerklub
Præsentationens transcript:

Hvordan klubber succesfuldt tiltrækker og fastholder sponsorer (Partnere) v/Kent Ewert

Min kommercielle erfaring Kommerciel erfaring fra bl.a. følgende Brøndby IF Kommercielt ansvar, salg, VIP facilitering, erhvervsnetværk AJAX København Håndbold, salg, facilitering af erhvervsnetværk, kommercielt ansvar Brøndbyernes IF Amatørafdeling, Bestyrelsesmedlem med ansvar for det kommercielle København Håndbold, salg, VIP facilitering, erhvervsnetværk Herlev Eagles, Ishockey, salg, facilitering af erhvervsnetværk, kommercielt ansvar Network Zealand, bestyrelse og facilitering af netværk Commercial Upside ApS, ejer, partner

Hvad kan vi? Etableret af nogle af branchens tungeste folk med udgangspunk i rettighedshaver. Primært fokus på at skabe professionelle tilstande og øge kommerciel indtægt blandt vores partnere! Kommerciel erfaring med bl.a. følgende: Oprydning i indeværende kommercielle forretning Udarbejdelse af forretnings- og handlingsplan Udarbejdelse af sponsor- og kommercielstrategi Ny-salg af sponsorater Gentegning samt værdiforøgelse af indeværende sponsorater Etablering af kommercielle samarbejder Etablering af øvrige kommercielle indtægtskilder Optimering og professionalisering af kommercielt setup, herunder: eksponering, hospitality, erhvervsnetværk, digital udnyttelse, evaluering og rapportering Optimering og professionalisering af kommercielt setup i forhold til afvikling af kampe og event.

Typer af sponsorer Hjerte / Direktør sponsor Erhvervsklub sponsor Eksponerings / skilte sponsor Lokal sponsor Lokal Sponsor Harboe støtter lokale aktiviteter Harboes Bryggeri A/S er stærkt forankret i lokalsamfundet, og vi har tradition for at støtte lokale klubber, foreninger og initiativtagere, som er med til at skabe gode rammer for fritidsaktiviteter og kulturelt liv i vores nærmiljø.

Tiltrække og fastholde sponsor Erhvervsnetværk Stærk social profil ”CSR” Corporate Social Responsibility Aktivering af sponsoraftaler, rejser, social arr, klubaftner, sampling, nyhedsbreve, Social medier Synlighed, klub hj. side, sociale medier, Story Telling, Lokal områdets stærkeste ”sports” brand Klubbernes største udfordring, Ressourcer, Know How, Tid, Ikke Top Of Mind Mål for sponsorudvalg i Dalby Håndbold: Skabe synlighed for vores sponsorer Skabe økonomi til at bevarer vores position som håndboldklub Skaffe midler til at vi fastholde bredden i klubben – vores ungdom Skabe midler til at advancere til 2. division Herrer Give sponsorerne lidt mere end de forventer i dag, sammenhold og oplevelser sammen Give sponsorerne den oplevelse at klubbens medlemmer støtter dem i det daglige

Har du lyst til at hører mere omkring arbejdet med sponsorer, rådgivning, erhvervsnetværk eller lignende, så lad os tage et kaffemøde i nær fremtid. Takker for jeres tid og har i yderligere spørgsmål står jeg meget gerne til jeres disposition. Mine kontakt info: Kent Ewert

Klubbens fordele Klubben høster en lang række fordele ved at samarbejde CU garanterer professionelle og erfarne kompetencer CU varetager alle personalemæssige udgifter forbundet med deres virke Klubbens faste udgifter stiger ikke grundet større kommerciel aktivitet CU sikre stor salgskraft i forbindelse med særkampe mv. Klubben har en begrænset andel faste omkostninger forbundet forbundet med sine kommercielle aktiviteter Klubben kan koncentrere sine kræfter om det sportslige og afvikling af kampe Klubben får professionel støtte i forbindelse med kommerciel udvidelser, tilpasninger jf. op/nedrykning