Projekter med støtte fra Statens Trafikinvesteringsplan - erfaringer og visioner 20.01.2011 / København Cathrine Krogh Keinicke/ Frank Andersen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Strategiplanen er fundament og retning.
Advertisements

Hvad vil vi med Mobility Management? Kristoffer Kejser Albertslund Kommune.
NETVÆRKSMØDE EVALUERING 3. NETVÆRKSMØDE.
FORSTÅ PRISERNE PÅ REJSEKORT Rejsekort DSB – februar 2012.
Hvad er værdien af ISO 9001? Og hvad er ændringerne i ISO 9001 og de øvrige ledelsesstandarder? Jesper Jerlang Standardiseringsdirektør.
SPOT på dansk v/ Uddannelsesleder Helle Rasmussen Sundhed og Omsorg – Aarhus Kommune.
Kommunernes understøttelse af kulturinstitutionernes undervisning - modeller for skoletjenester v/Marie Damsgaard Andersen.
Region Syddanmark Udvalg for trafik om miljø Region Syddanmark 22. november 2007.
Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference angående buspuljer Odense, 15. Juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik Thomas E. Øster, Arriva kollektiv trafik.
Rejsekort Kundeundersøgelser I Pressebriefing 26. februar 2012 Centerchef Anders Due, Trafikselskabet Movia.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Highlighte nederste linjer i overskriften: 1. Markere (linjer/ord) 2. Vælg den første farve i farveskemaet fra PowerPoints topmenu Temadag Horsens 5. september.
BEDRE BUS TIL NØRRE CAMPUS. BYNET 2018  Samarbejde mellem Metroselskabet, DSB, Movia, Frederiksberg Kommune, Transportministeriet og Københavns Kommune.
Pendlerbus Silkeborg – Århus N Pendlerbus Silkeborg – Århus N Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference Odense, 15. juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik.
Hvilket potentiale er der i den kollektive trafik? Mikael Hansen, konsulent.
Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Århus Kommunes ansøgninger om puljestøtte 1. runde – fem ansøgninger.
S perleder Sammen om sport Et 3-årigt projekt støttet af Ministeriet for Børn, Ligestilling, Integration og Sociale Forhold ʊ.
Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Velkomst v/ distriktsskoleleder Gitte Graatang Aftenens emner: En fusioneret skole – første.
En introduktion til rejsekort – nem betaling til bus, tog og metro.
Konference om busfremkommelighed  ITS Vejle trafikcenter  Signalprioritering  Busbane i Nørrebrogade.
Det regionale Beskæftigelsesråd Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Velkommen til netværksmøde om virksomhedsindsatsen.
Syddansk Mobilitetsråd 18. september 2009 Jørgen Krab Jørgensen Lufthavnschef, Billund Lufthavn Billund Lufthavn og visionerne for den.
Frivillige og deltagere frem for frivillige og flygtninge.
FORNYELSESFONDEN - Fond til grøn omstilling og erhvervsmæssig fornyelse Lone Rosen,
Buspuljerne fremadrettet ­Dialogmøde d. 20. januar 2011.
Rejsekort Undersøgelse om rejsekort i den danske befolkningen, der bruger offentlig transport mindst 1 gang i kvartalet 8. dec 2015.
Infrastrukturkommissionens seks fokusområder 1.Ringforbindelserne skal sluttes i Hovedstadsområdet på både vej og bane. 2.Der skal udarbejdes en samlet.
Samordning i den kollektive trafik ­Med kunden i centrum.
Strækningsbaseret Pendlerservice i MitMovia Stine Bay Michelsen, Marketingkonsulent Trafikstyrelsens Netværkskonference /
Pulje til forbedring af kollektiv trafik i yderområder Koordineret kørsel i Danmark Trafikstyrelsens konference 20. november 2012, Chefkonsulent Henrik.
Den kollektive trafik i Region Sjælland 12. februar 2016.
Den åbne innovative folkeskole
Hvordan løser vi klimaproblemet
Logo Mobile Media ApS Joachim Nyvang Andersen, Mia Hye-Knudsen, Mie Østergaard Iversen, Mia Smith Sørensen.
Godkendt i Samvirkets styregruppemøde den 18.januar 2017 Point System
ET INNOVATIONSFORLØB OM MOBILITET
VIRKSOMHEDSPRÆSENTATION SUSTAINSOLUTIONS
På job i samskabelsessamfundet -Udfordringer og muligheder
Landsdækkende virksomhedskampagne
1. Arbejdskraftreserven
Innovation Days Roskilde, September
(s. 1) De projekterende og udførende sammen med bygherren gennemgår grundigt og udfordrer projektet i overgangen fra projektering til udførelse. Ved projektoptimering.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Rekruttering til Nordfyns kommune – er der et problem?
Projekt i Grontmij | Carl Bros VVS-afdeling (35 medarbejdere)
Mission, Forretningsmål & Succeskriterie for KDI
MUDP handlingsplan for december 2017
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
VELKOMMEN Informationsmøde Skole & Fritid
Internationale virksomheder til trekantsområdet
Datadrevet rådgivning og effektivisering
Potentialemodel for kvantificering af effekterne af Aarhus Letbane
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
Samspil mellem nationale, regionale modeller og kommunale modeller
Regional udvikling og kollektiv trafik
Kulturmetropolen Festival & Events 2.0.
Temadag - omlagt elevtid Indledning og fælles sprog
Rum for uformel læring, 28. april 2011
Markedsføring i LOF Et ambitiøst og strategisk arbejde over hele året
Vinternetværksmøde 11. december 2017
Alder Bedst Masterplan – opsamling på input.
Afdækning og forhandlinger med BUF og SKK
Danmarks Vejlederforening
Debatten om den almene struktur Historik, statistik – og et kik i krystalkuglen Bjarne Zetterström.
Sammenhængende digital brugerrejse - med anvendelse af borgerens data
Plustur, lemvig 16. juni 2019.
MUDP handlingsplan for december 2017
Vejen til plejebolig - en sammenhængende digital brugerrejse
Tryg sjove og brugbare løsninger . Vi har brug for jeres hjælp til
Vejbelysning – med og uden LED
Præsentationens transcript:

Projekter med støtte fra Statens Trafikinvesteringsplan - erfaringer og visioner / København Cathrine Krogh Keinicke/ Frank Andersen

Projekter hos Movia med støtte fra trafikpuljerne Count down på stoppesteder (2009 og 2010) Dynamiske infotavler Pendlerservice i MitMovia Skolepakken Brugerdreven Innovation i Bustrafikken (BiB) Chauffører med Karakter Enkel og effektiv selvbetjeningsløsning for Flextur Pendlernet på Sjælland – forprojekt

Count down ved stoppesteder 2 projektansøgninger i 2009 og projekt: 600 count down moduler 2. projekt: 500 count down moduler+ 250 standere Halvdelen af alle påstigere i Hovedstadsområdet får realtid ved stoppestedet Kommunerne bestiller modulerne gennem Movia og betaler selv 50 % Muligheden er godt modtaget hos kommunerne, næsten alle moduler er allerede afsat

Brugerdrevet Innovation i Bustrafikken (BiB) Samarbejdsprojekt mellem Movia og Arriva Aktiviteter Idéudvikling med brugeren i centrum Chaufførerne er bærende i processen Produktforbedringer (flere afgange, internet) Nye kommunikationsveje (Bedre bustur, Mukhtars fødselsdag) Resultater Flere passagerer (6,4 %) Bedre service (flere afgange, højere kvalitet, flere tilbud…) Stigende kundetilfredshed Gladere medarbejdere (mere stolthed og trivsel – mindre sygefravær) Bedre image!

Skolepakken Synliggørelse af mulighederne ved kollektiv trafik i folkeskolen Undervisningsmateriale til klasse (+6. klasse) Brætspil Læringsmål: Fordele og ulemper ved forskellige transportformer, planlæg din egen rejse, trafik og miljø Prototypen forventes færdig til marts 2011 Spillet er designet, så det kan bruges over hele landet

Pendlernet på Sjælland (forprojekt) Vision Samlet net af hurtigbusser på Sjælland og Lolland-Falster Primær målgruppe: Pendlere og udd.rejsende, der i dag kører i bil Attraktiv rejsetid pga. direkte linjeføring, god fremkommelighed og få stop Gode skiftemuligheder i knudepunkter (bil, bus, tog, cykel) Hurtigt at realisere, billigt i drift og fleksibelt Forprojekt Movia og DSB har i fællesskab fået tildelt puljemidler til et forprojekt om et samlet bus- og tognet for pendlerrejser på Sjælland Projektet skal vurdere hvilke nye direkte buslinjer, der sammen med toget vil have det største kundepotentiale og tiltrække flest bilister Projektet munder ud i et forsøgsoplæg for 1-2 buslinjer (juni 2011)

Projektidéer, fremtidige puljeprojekter Hovedtemaer : Bredt samarbejde på tværs af trafikselskaber, kommuner og operatører Fremkommelighed

Dagens situation - ”Negativ spiral” ”Den negative spiral” ↓Øget trængsel ↓Lavere rejsehastighed/dårligere regularitet ↓Færre passagerer ↓Højere driftsomkostninger ↓Dårligere service Midler til at vende spiralen Mest effektive middel = bedre fremkommelighed Forskydning af konkurrenceforholdet mellem individuel og kollektiv transport

Køretidsfordeling – hvem, hvad, hvordan? Movia/Operatører/Kommuner: ind-/udstigning alle døre bredde perroner Movia/Kommuner: stoppestedsafstande Movia/Operatører/Kommuner: fremkommelighedstiltag (eks. ingen buslommer i bytrafik) ”formand/bagmand” – alt. instrukser

Enkeltstående projekter Meget små køretidsgevinster Ikke mulige at indarbejde i køreplanen Ikke synlige for passagererne Giver ingen driftsbesparelser

Projektidéer, busproduktet Fremkommelighed der batter Movia som fødselshjælper for de store fremkommelighedstiltag Fokus på hele buslinjer på tværs af kommunegrænser Præsentation af mulige tiltag med stor rejsetidsbesparelse (fx 15% sparet rejsetid) – for hele buslinjer på tværs af kommunegrænser Præsentation af effekter (driftsøkonomi, passagergevinster mm) Én lokalitet – mange forbedringer Samarbejde mellem kommune, operatør, Movia og evt. erhvervsliv Incitamentsaftale, trafikinformation, fremkommelighed, forbedrede ventefaciliteter, kampagner mm – alt sammen på én gang Pendlernet på Sjælland Pilotprojekt med 1-2 direkte buslinjer Fokus på den hele rejse og på intermodalitet Fokus på størst muligt skift fra bil til kollektiv trafik

Projektidéer, markedsføring 1415.dk Arbejdet i den fælles markedsføringsgruppe