Rejsekort Kundeundersøgelser I Pressebriefing 26. februar 2012 Centerchef Anders Due, Trafikselskabet Movia.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Spørgsmål 1/25 Hvor ofte benytter du 3M’s intranet? A) Hver dag
Advertisements

Analyse af rejsekortet for
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
 Kommunalreformen, alle regioner og kommuner skal være medlem af et trafikselskab  Gl. Århus Amt og Gl. Ringkjøbing Amt havde ikke noget trafikselskab.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
BRUGERPEJLING PÅ SOFIELUNDSKOLEN OG ELVERDAMSSKOLEN FORÆLDRE UDARBEJDET AF FOLKESUNDHED MAJ 2016.
NETVÆRKSMØDE EVALUERING 3. NETVÆRKSMØDE.
Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn. 2 Overblik.
FORSTÅ PRISERNE PÅ REJSEKORT Rejsekort DSB – februar 2012.
Bjørn Wahlsten, adm. direktør i Rejsekort A/S Orientering om rejsekortet 27 februar 2012 Orientering om rejsekort
Rejsekort Rejsekort undersøgelse blandt brugere af rejsekort 8. december 2015.
Mor og barn hos lægen. Hvordan vi har arbejdet med at forbedre kommunikationen – og hvad vi har fået ud af det Poul-Erik Kofoed og Jette Ammentorp.
__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr Virksomhedstilfredshedsundersøgelse.
Introduktion til selvbetjening for Flextur og Flexhandicapkørsel.
Introduktion til selvbetjening for Flextur og Flexhandicapkørsel.
Movia Flextrafik - Brugerundersøgelse Telefonundersøgelse foretaget d. 6. oktober til d. 10. oktober respondenter.
1 Foreningen af Statsautoriserede Revisorer - Værdien af revision.
Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Århus Kommunes ansøgninger om puljestøtte 1. runde – fem ansøgninger.
KNÆK KODEN Samfundsfaglige område Opgaveformulering 4 – Danmark i en globaliseret verden.
Intro til digital selvbetjening på rejsekort.dk – Lær om oprettelse, bestilling og anvendelse af rejsekort.
En introduktion til rejsekort – nem betaling til bus, tog og metro.
Mobilbilletter En introduktion til mobilbetaling ved brug af kollektiv transport på Sjælland.
Hvordan laver jeg en pude efter mit hoved? Følg denne enkle vejledning, så er du godt på vej.
Gallup om Det gode liv © TNS Februar 2014 Projekt: Gallup om Det gode liv som kilde til vækst.
Rejsekort Undersøgelse om rejsekort i den danske befolkningen, der bruger offentlig transport mindst 1 gang i kvartalet 8. dec 2015.
Rent bord med FVU START Kunsten at rette op på fortidens synder.
SAPA Præsentation til chefer og mellemledere i kommunen April 2016.
Disposition for auditgennemgang  Datagrundlag og vurderingen af audit  Journalaudit  Præsentation af resultater  Summe med sidemanden om relevans og.
CfL 2016 INDIKATOR™ om Organisation og HR
Studieretningsprojektet
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Kvantitativ undersøgelse om hjerteflimmer 2016
Introduktion til selvbetjening for
Studieretningsprojektet
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Byrådets temamøde 15. januar 2015
Velkommen.
Resultater af BedreBolig Bornholm opgjort februar 2016
Intro til digital selvbetjening på rejsekort.dk
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Hvorfor resultatløn?.
Om analysen Vil du vide mere? Metode Univers & stikprøve Tidsperiode
Elevernes evaluering af grundforløbet
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Inspiration spørgsmål og Billeder
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Om analysen Vil du vide mere? Metode Univers & stikprøve Tidsperiode
Evaluering af unge-kampagnen ”Tænk hvis alle arbejdede sort…” mod sort arbejde TNS Gallup februar 2006.
Ny strategi for rejsekortet Trafikdage 2016 Aske Wieth-Knudsen, Chef for Forretningsudvikling, DSB Eskil Thuesen, Centerchef for Ressourcer og Service,
Anbringelser i familiepleje – hvad ved vi om familieplejeanbragte børn og unge? Cisko konference Mie engen den 10. april 2018.
Erfaringer fra virksomhedsbanken
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
Karl Henrik Flyums model
Hvad er vigtigt for dig? Onsdag den 6. juni stiller sundhedsprofessionelle dette spørgsmål til patienter, beboere, klienter, brugere og borgere Den.
Principper for drifts-og datasikkerhed i Rejsekort
Hvad ved vi egentlig om trafik?
Lev livet bedre At lære er at leve.
Videnskabeligt projekt
Videnskabeligt projekt
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
TEMPERATURMÅLING PÅ MØDE- OG KONFERENCEMARKEDET PÅ FYN
Blev udført i perioden fra den september
John. 20:31 Men dette er skrevet, for at I skal tro, at Jesus er Kristus, Guds søn, og for at I, når I tror, skal have liv i hans navn.
Hvordan vi taler sammen Giraf & Ulve sprog
SIR – epidemimodeller med NetLogo
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Danmarkspanel uge
Præsentationens transcript:

Rejsekort Kundeundersøgelser I Pressebriefing 26. februar 2012 Centerchef Anders Due, Trafikselskabet Movia

Fire kundeundersøgelser Rejsekort A/S ”før rejsekort undersøgelse” blandt 1801 respondenter. Udført af Megafon. Movia har spurgt 3003 personer i Movia S og Movia V om både rejsekort og mange andre spørgsmål. Udført af Epinion. Takstsamarbejdet i Hovedstadsområdet har spurgt 2991 personer i en ”før måling” og 1335 brugere af rejsekort i en eftermåling. Udført af Ogilvy One. Nordjyllands Trafikselskab NT har spurgt 836 nordjyske rejsekortkunder, hvoraf 396 svarede. Udført af markman customer management. Orientering om rejsekort

Resultater Med svar fra både brugere og ikke brugere af kollektiv trafik har undersøgelserne givet værdifuld viden om, hvorledes kunderne har oplevet informationen og introduktionen af rejsekortet, købet af rejsekort og brugen af rejsekort, herunder Check Ind og Check Ud og optankning af kort. Generelt har kunderne taget godt imod rejsekort Den øgede information, der er givet i Movia Syd viser sig at have positiv effekt. Målrettet information er den største udfordring for en succesfuld overgang til rejsekort Orientering om rejsekort

Resultater testpilot Hovedstaden 01/02/12 Base: 9500 udsendte s: Tilmeldte testpiloter: 3127 testpiloter (32,9%) Faktiske køb rejsekort blandt testpiloter: 1876 (59,9%) Faktiske køb rejsekort i forhold til udsendte s: 1876 (19,7%)

KPI måling KPI måling er foretaget blandt testpiloter der har købt og brugt et rejsekort i hovedstaden. Vi har spurgt ind til: – Bestillingssituationen – Modtagelse af rejsekort og velskomstflyer – Rejseerfaringer

KPI måling Testpiloter: bestillingssituation, 1335 %Ja, i høj grad Ja, i nogen grad Hverken/e ller Nej, i mindre grad Nej, slet ikke Var det nemt at forstå forskellene mellem flex/personlig? 44,936,9510,62,5 Var du i tvivl om hvilken type rejsekort, du skulle vælge? 5,527,35,419,342,4 Synes du, det er nemt og brugervenligt at bestille rejsekort? 4440,76,7 1,9 Forstår du, hvordan din rejse udregnes når du rejser med rejsekort? 25,937,86,921,38,1 Forstår du dine muligheder for at tanke op? 63,829,43,12,80,8

KPI måling Testpiloter: Modtagelse af rejsekort og velkomstflyer, 916 personer %Ja, i høj grad Ja, i nogen grad Hverken/e ller Nej ikke helt Nej, slet ikke Synes du, at brevet og folderen, som du fik sammen med dit rejsekort, giver dig svar på dine spørgsmål om det nye billetsystem?25,553,910,87,32,4 Synes du, at det var nemt at sætte klistermærket med dit rejsekort-ID på dit rejsekort?57,420,97,24,110,4 Forstår du, hvordan du skal checke ind og ud med dit rejsekort henholdsvis før og efter din rejse?60,5341,33,11,2 Har du overblik over i hvilke tog og busser, du kan bruge rejsekort i Hovedstadsområdet?33,144,9512,24,8 Forstår du, hvordan du tanker dit rejsekort op?70,9252,31,20,8

KPI måling Testpiloter: rejseerfaringer, 1144 %Ja, i høj grad Ja, i nogen grad Hverken/ Eller Nej ikke helt Nej, slet ikke Oplever du, at rejsekort gør det nemmere at betale for rejser med bus, tog og Metro? 37,139,99,47,95,7 Oplever du, at rejsekort giver dig billigere rejser? 10,126,125,514,124,1 Oplever du, at rejsekort er medvirkende til at rejseoplevelsen bliver bedre? 935,6 9,810,1 Har rejsekort fået dig til at rejse mere med bus, tog og Metro? 1,810,636,910,740 Vil du anbefale rejsekort til andre?32,141,313,57,35,8

Kundeundersøgelse i Syd og Vest. -Omkring to tredjedele af borgerne i begge områder har hørt om, at der er kommet nyt billetsystem. Omkring 90 % af dem ved, at det nye er rejsekort. -Lidt mere end halvdelen tanker op med tank-op-aftale. -I Syd er 53 % tilfredse eller meget tilfredse med informationen om det nye billetsystem. Det er en tand højere end i Vest, hvor tallet er 34 %. Forklaring: I Syd var de vant til elektronisk system. Øget informationsniveau i Syd. -62 % er tilfredse eller meget tilfredse med muligheden for at tanke rejsekortet op. -47 % har anbefalet andre at købe et rejsekort. (hhv. 59 % i Syd og 37 % i Vest)