ELVISK ELev VIrksomhed Skole Samarbejde om uddannelse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Mor På Vej •Fokus på faglige og sociale kompetencer.
En gennemsnitlig og fiktiv Jonathans dokumenterede forløb på Korsør ProduktionsHøjskole Jonathan starter mandag den 12. oktober på Korsør ProduktionsHøjskole,
Præsentation af materialer på personalemøde
Hvordan kan vi som forældre bidrage til at børnene bliver mere sunde og får mere bevægelse i hverdagen?  Hvis muligt skal Børnene gå/cykle i skole også.
Overgangsordninger Praktik- og uddannelsesrådgivningen januar 2013
Informationsaften for forældre og elever
Idræt og bevægelse På Søndersøskolen i skoleåret 2014/15 Version 1.3 Implementering af skolereform.
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
Præsentation af resultater fra Elevtrivselsundersøgelse Hvad stiller man op? Erfaringer fra år 1 på Fredericia Gymnasium – hvor langt er FG?
Sigrid .
Fællesmøde – torsdag den 13. september
Tranum – Den digitale landsby
Dokumentation og evaluering
Fra team af navn til team af gavn.
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Effektiv mødekultur Formål: At udvikle en velstruktureret og effektiv mødekultur 1 Hvad er effektiv mødekultur? 2 Hvad er mål/resultat (Output)? 5 Hvordan.
1 SAMMEN GØR VI DIG BEDRE Copyright; Mogens Sparre Wise Mind Ledelse i Praksis – 11. aften v/Mogens Sparre.
Præsentation af materialer på personalemøde
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
VEJLEDERNES FORHÅBNINGER FRA BRANDMAND TIL ARKITEKT AFKLARING AF EGEN VIDEN: HVAD KAN JEG? AFKLARING OG AFGRÆNSNING AF ROLLEN KONTRAKT : DIALOG OMKRING.
ETU: Elevtilfredshedsundersøgelse 2008 Undersøgelsens resultater leder til følgende anbefalinger for UCR: Prioriter elevernes opfattelse af skolens Planlægning.
Mercantec 2 Elevplan i dag: -Indkaldelse af elever via elevplan. -Lokal uddannelsesplan offentlig -De enkelte uddannelsesforløb er beskrevet i elevplan.
Karin Hansen Lærer i Præstø siden 1998 Undervist 1. – 7. kl. Linjefag: dansk (musik) Klasselærer på 3. årgang Havde inkluderet elev sidste år Har inkluderet.
MUS 2012/2013 Medarbejderplan. Hvorfor? Mere og bedre fokus på trivsel og kompetenceudvikling for alle medarbejdere.
Michael Elbo Ditte-Lene Betina
Elevtrivselsundersøgelsen 2014 For de gymnasiale uddannelser Vesthimmerlands Gymnasium og HF Svarprocent: 97% (474 besvarelser ud af 489 mulige)
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Ledelse på vej Gentofte Kommunes uddannelse af ledelsestalenter Personalepolitisk Messe Bella Center, 12. januar 2010.
Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
Elevplaner Debatmøde med kontaktforældre. Dagsorden Velkommen Elevplaner Skolebestyrelsens indflydelse Elevplaner i den offentlige debat Fiktive elevplaner.
Program: Præsentation af teorien og praktiske øvelser CL på Ejby skole Spørgsmål og dialog Cooperative Learning.
Samarbejde og kommunikation på en arbejdsplads
Sådan bruger du præsentationen
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
SPRINT 1 EVALUERING. DAGENS PLAN 12:30 lokale – Info (nu) Henrik fortæller om SVN 13:30 gruppe rum - Individuel Evaluering Review Retrospect 14:00.
Beskæftigelsesregion Midtjylland Møde om det kontrollerede forsøg Mentor til udsatte unge torsdag den 24. maj 2012.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Temamøde om erhvervsvejledning i et regionalt beskæftigelses- perspektiv 13. marts 2009 Roskilde Kongres- og Idrætscenter Jesper Clausen, vicedirektør.
Velkommen som forældre. Positivt indtryk  Mange oplysninger  Mange indledende indtryk  Mange ting at holde styr på  Anderledes skoledag de første.
Model for læsevejledning baseret på aktionslæring Formål med modellen:
Undervisere: Lise Kjems Knattrup Rikke Lohmann Vestergaard 1.
Introduktion til første lektionsstudie. Uddannelsesplan.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Portfolioprøve Iværksætter. Erhvervslære Økonomi Erfaring? - Budget fra SMART projekt - Budget fra Hallo-run - Overholde de budgetter der bliver lagt.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
STUDIERETNINGSPROJEKTET 2016 Marselisborg Gymnasium.
Hvad kan du gøre for at få jobbet?
I mentor ordningen på elevmentor.dk
Elevtrivselsundersøgelsen 2015
Thomas Feveile, hospicechef siden 2007 Sankt Lukas Hospice, Hellerup
Stærkere kobling mellem skole og praktikvirksomhed
Modul 3.3 – At arbejde med læring
KLF’s medlemsundersøgelse 2017
Lærere og team arbejder videre
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Åbent hus Skolens navn Dato.
Senior IT Stuen + Vær PC aktiv året rundt ! Velkommen til Senior IT Stuen.
Naturfag.
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Læringslokomotivets forældresamarbejde
Elevtrivselsundersøgelsen 2013
Oplæg om pædagogisk forvaltning af fjernundervisning.
Fra anledning til udvikling
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Værktøj: Check dine relationer
Præsentationens transcript:

ELVISK ELev VIrksomhed Skole Samarbejde om uddannelse

Ib W. Haubo House of Technology En del af Mercantec

ELVISK begyndelsen. Ønsket om at klæde en virksomhed bedre på i forhold til at have en elev/lærling. Ønsket om at blive bedre til at håndtere stærke, normale og svage elever i samme lokale. Bedre kommunikation mellem virksomhed og skole vedrørende den enkelte elev.

Udgangspunktet. Virksomheden skulle tage stilling til: Praktikerklæring Eleven kan opbygge, installere, konfigurere, afprøve, vedligeholde, opgradere, fejlfinde og fejlrette pc er, servere og netværk med tilhørende perifere enheder på system- og modulniveau, samt brugertilpasse og opgradere operativsystemer og applikationer.

Set fra virksomheden Svært for virksomheden og den oplæringsansvarlige, at overskue praktikmålene. Hvordan sikrer virksomheden at eleven har nået praktikmålene. Kan vi løfte opgaven med at have en elev. ELVISK

Skolens Ønsker Forbedre undervisningen. – Modtage viden om den enkelte elev, inden eleven møder på skolen. – Differencering af undervisningen fra første dag. – Udvikling af materialer, der både understøtter svage elever, uden at begrænse den stærke elev. – Gøre undervisningen virkelighedsnær.

Organisering Lærergruppen er organiseret i Team. Beslutninger der kan træffes af teamet. Arbejdstidsaftalen for teamet. Forberedelse af undervisning. Virksomhedskontakt.

Open Learning Center. 2 formidlingsrum. Op til 4 forskellige forløb. Bemanding af OLC området (Team beslutning) OLC Vagt – har konsulent opgaven i OLC, når der formidles.

God forberedelse Tid til forberedelse for alle. Frihed til egen forberedelse Team forberedelse (fælles projekt forberedelse) 5 dage 10 dage5 dage8 dage ComputerteknologiIT Service managementNetværkOperativsystemer 1 Teori og øvelser 2 dage projektTeori og øvelser 2 dage projektTeori og øvelser 2 dage projektTeori og øvelser 2 dage projektProjekt

Undervisningen Der gives 2 oplæg til alle elever hver dag. Der gives mindre vejledninger i OLC. Der gives støtte materialer til alle elevgrupper eksempel på en opgaveeksempel på en opgave OLC vagten er i området.

Teammøde dagsorden Fokuselever(Alle udfylder relevant info under eleven) – Elev. Deltager ikke i undervisningen. Ib tager en snak. – Elev. Kommer for sent. Ib tager en snak. – Elev. Se fane Skema – Javascript udfordring. Vi mangler lærerdækning til Webgame i uge 45 og 46. Vi bliver nødt til at have en ekstra lærer. Giver besked til xxxxxx og xxxxxxxx – xxxxxxx har to fag samtidig begge på højt niveau så der er brug for tid til forberedelse. Hvad gør vi? Opfølgning fra sidste uge – Evalueringsvejledning og fagbeskrivelser rykkes til HeTh kommer tilbage fra ferie. – Skal vi kører socialt arrangement med de nye HF1. Carsten finder en dato i uge 43 hvor det køres som frokost arrangement for at få flest muligt med. OLC – Skubbes til teamet er bedre repræsenteret Nye bygninger – Watt pr. elev. xxxxxl har undersøgt energi forbruget per elev for at undersøge påvirkningen på indeklimaet. En svendeprøve opstilling bruger 3kW og den er de typisk 3 elever om. Det giver 1kW pr elev. – Vi har ikke fået noget referat fra mødet. Men her er et par detaljer Der kommer projektor, tavler og audio udstyr i alle formidlingsrum Der kommer kanaler i gulvet men ikke faste gulvbokse Der bliver antistatiske gulv men kun et lille demo område med ESD gulv Der kommer rack små skabe i alle formidlingsrum men ikke netværksinstallation her må vi anvende wifi Der er en betænkning om serverrum og støjafskærming Evt. – xxxxxx skulle kører fagkommunikation men det løb i vasken. Vi bliver nødt til at aftale sådan noget bedre. Samme kommer til at ske med teknisk innovation. – IT Kravspec ligger på H5 men kan vi gøre noget så de prøver at lave kravspec. inden H5. Kunne være i forbindelse med H2 projektet i en light udgave. – Vi trænger til nye projektorer. Speciel den i Navi 1 er ringe.

Ledelsen Synlig og deltagende ledelse. Regelmæssige samtaler med den enkelte. Supervision af undervisning. Tilbagemelding på supervision. Deltagelse i team beslutninger og opbakning.