IT & Økonomiafdelingen Bemanding og primære funktioner Reception: Tina og Marianne Økonomifunktionen: Lis, Tenna, og Maria (elev) IT-funktionen: Erik,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Anskaffelse af ny teknologi
Advertisements

Udviklingschef Anne-Lise Schjønning ISS Facility Services
Erfaringer med frasalget af SES’ Driftsafdelinger v/Driftschef Erik Als.
Introduktion til kriterium 4 Partnerskab og ressourcer Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.
Hvad bliver pengene brugt til? Forklaring til budget 2014.
IT i undervisningen Vejle Kommune. IT i undervisningen Vigtige pejlemærker  Fælles indkøb  Fælles teknisk koncept  Fælles klargøring af maskiner 
Velkommen Udbudspræsentation af udbud af Kantine- og køkkendrift på
SAP på Risø • Agenda •Kort om Risø •Risøs SAP-historie og –anvendelse •Migrering fra UNIX/Oracle til Windows 2000/SQL Server •Driftserfaringer Erik Kristensen.
Virksomheder – Leavitt’s model
1udbud / februar 2006 Udbud og udlicitering Finansministeriets cirkulære af dec om udbud og udfordring af statslige drifts- og anlægsopgaver:  Ministerierne.
Danoffice IT har 17 års erfaring i at levere professionelle og effektive IT & IS turn-key løsninger til internationale organisationer som FN, NATO og EU.
Kort orientering. Status  Pligt overførsel (= overførsel 2010  2011)  Overførselsprognose:  skole  sfo  Løn-budgettet.
Budget og regnskab Stenmagle skole
1 Trivselsfest 2009 Datoer for festen:  Torsdag den 5. november:  kl – 16.00: forberedelse  Fredag den 6. november:  kl – 14.00: forberedelse.
POLITIK LEDELSESSYSTEM
Hvordan måles IT og hvad kan det give?
Spørgsmål og holdninger som ambassadørerne kan blive mødt med 1. Fra medarbejderne 2. Fra ledelse og personale- ansvarlige.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
Økonomi i 2014 Drift af fodboldbaner og lysanlæg Vedtaget budget 2014
3.3 Arbejdsdeling Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
Unge-støttecenter Lemvig ungdomsgård.
IT workshop 30. september 2004 Beslutningsgrundlag for IT-omlægninger Beslutningsgrundlag for IT-omlægninger Et par tommelfinger regler.
Temadag om indkøb og udbud Torsdag den 25. oktober 2012 Peter Molbæk Driftsleder ITS.
Indkøb hos Statens Indkøb
IT-supporter.
Logo Overordnede betragtninger om OPP -Og konkrete projekter i København v/Karen Mosbech ”OPP i virkeligheden” DFM Konference KØBENHAVNS KOMMUNE.
Analyse af administration og ledelse
Ekstraordinær Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent (Mikael) 2.Orientering om Fonden ”Den selvejende.
Orientering om fremtidig struktur i skolen
Danske Lægesekretærer
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Velkommen i skolebestyrelsesarbejdet 2012.
Support – og overvågning af Kortforsyningen Anna Brinch Thorsen Markedsområdet Kort & Matrikelstyrelsen Maj 2007.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Grovfoderseminar 2005 Grovfodersystemer efter EU-reformen Erik Bendix Jensen Landscentret, Driftsøkonomi.
Strategi for Økonomi og Erhvervsudvalgets område
Erfa-møde - Thisted – Risikoregnskab som værktøj
Organisering i københavns ejendomme
Årsregnskab 2013 Indtægter RegnskabBudgetAfvigelse 2013 t.kr. Tilskud fra Danske Spil A/S Finansieringsindtægter-260 Finansieringsudgifter
Repræsentantskabsmøde Budgetforslag 2016 og 2017.
Dagtilbud til børn Opgaver uden for årsafrapporteringen Udvalget for børn Marts 2010.
Årsregnskab 2015 Hoved- og nøgletal Revideret af RevisionRy v/Niels Jørn Jeppesen.
Firmaidrættens prioritering af aktiviteter og ressourcer Resultater af spørgeskemaundersøgelserne Bjarne Ibsen Center for forskning i Idræt, Sundhed og.
SuperNovaONLINE. Projekt beskrivelse Programmet kører på central server Flere fra foreningen kan få adgang til samme regnskab – idrætsmodul Backup foregår.
Langeland Kommune 2009 Kommunaldirektør Jørgen Christiansen Servicedirektør Thomas Rosenqvist Børne- og unge Kultur Renè Nielsen Ældre Mie Pedersen Social-
Signalement af Lejerbo Ca boliger Organiseret i 53 selvstændige organisationer Fordelt på godt 680 afdelinger Hjulpet på vej af 755 ansatte Lejerbo.
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
E-handel & Controlling i Hjørring & Frederikshavn Kommuner.
Bygningssamarbejde på Campus Nakskov Peer Lundquist Bygningschef, CELF.
Forældrebestyrelse og MED møde d Høringssvar vedr. økonomi 2016 Side 1.
Indkøb hos Statens Indkøb V/ Irene Pless, Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling (MBUL)
Bestyrelsesmøde 26. august 2016 Peter Fugmann. Finansiel politik Forsikringspolitik IT-sikkerhedspolitik Alle indgår som integreret del af ”regulativ.
Projekt ”liv i landsbyen”, Sdr. Nissum Motion – samvær - udvikling
Faste opgaver i Giber Å Gruppe
Funktioner og arbejdsdeling
It forretningsstrategier
/ MUS evaluering.
Leavitts model.
Organisation bestyrelse og direktion
Personalet Aktuel status Strategi - fremtid
Fra ejendomskontor til servicecenter Bedre service til færre penge – hvordan gør vi det? Beboerrepræsentantskabsmødet 2017.
It forretningsstrategier
Leavitts model.
Organisering i københavns ejendomme
Introduktion Økonomiudvalget 23. januar 2018
Intern tidsmæssig omkostning
Organisation bestyrelse og direktion
En klassifikations-case
Odense den 20/8 samt Århus den 28/8
Odense den 20/8 samt Århus den 28/8
Workshop for bilagsbehandlere
Konference Rådet for bedre Hygiejne september 2019
Præsentationens transcript:

IT & Økonomiafdelingen Bemanding og primære funktioner Reception: Tina og Marianne Økonomifunktionen: Lis, Tenna, og Maria (elev) IT-funktionen: Erik, Thomas og Lars Ejendommen: Arne, Lizzi I alt 10 medarbejdere, hvor Arne er der ca. 3 timer om ugen, og Lizzi gør rent ca. 5 timer hver morgen.

Økonomisk oversigt

Fordeling af løn på de 4 områder

It & Økonomiafdelingen: Kr Opgaver Budget, regnskab, fakturering og revision Tilskudsadministration Jura og forsikringer Personale administration og uddannelse Maskiner, telefoner, Internet og inventar Reception varemodtagelse og forsendelse Administration af stormøder og beklædning

It & Økonomiafdelingen: Kr Kommende udfordringer Ny Økonomiansvarlig og barselsvikar Ny sygefraværs registrering Fortsat optimering af administrative rutiner Opbygning af centralt servicebureau (Mål 5)

IT-området under Kom.udvalget: Kr Opgaver Drift og udvikling af SuperNovaONLINE Support til hjemmsidesystemet getONLINE Support til foreninger vedr. brug og indkøb af hardware og software Drift og udvikling af administrative systemer Teknisk drift og udvikling af hjemmesiden Drift af servere Drift af ca. 100 pc’ere til medarbejdere og CL. Support til foreninger, CL og medarbejdere generelt Indkøb, aftaler og underleverandørstyring

IT-området under Kom.udvalget: Kr Kommende udfordringer Udvikling af tilmeldingssystem Udvikling af SuperNovaONLINE Review på getONLINE Opgradering af administrativt system Udskiftning af pc’ere ved konsulenter Udskiftning af serverpark

Ejendommens drift: Kr (Beløbet indeholder også el, vand, varme og løn) Opgaver Bygningsvedligehold Ombygninger Udendørs vedligehold Rengøring

Ejendommens drift: Kr Kommende udfordringer Renovering af parkeringsarealer