Udbud af beholderservice Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bekendtg ø relse om uddannelserne i den erhvervsfaglige f æ llesindgang bil, fly og andre transportmidler I medf ø r af § 4, stk. 1 og 2, i lov om erhvervsuddannelser,
Advertisements

Spørgemøde - Udbud af Mekanisk sikring til KomUdbud 7. maj
Velkommen Udbudspræsentation af udbud af Kantine- og køkkendrift på
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
Velkommen Udbudspræsentation: Rengøringsmidler mv. Indkøb og Logistik.
Medico-teknisk Afdeling Velkommen Udbudspræsentation: Endoskopisk udstyr.
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Hæmodialysemaskiner udbud 2012/S april 2012.
Udbud af logistik og servicerelaterede biblioteksydelser til Koldingbibliotekerne Høringsmøde d. 27. maj 2015 Kolding Bibliotek, Slotssøvejen 4 Kl
Vesterbro/Kgs. Enghave, Amager Ø og Amager V Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015.
Indre By Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015.
Arbejdsmiljø i vandløbene Problemer og løsninger v/ Tine Eggertsen, HedeDanmark Natur og Vand.
Informationsmøde 27. maj EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Prækvalifikation.
Informationsmøde: Udbud af sårplejeprodukter og forbindsstoffer til Region Syddanmark.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Københavns Kommunes Frugt og grønt genudbud 1. Køb og levering af økologisk hel frugt, grønt og krydderurter.
KØBENHAVNS KOMMUNE ØKONOMIFORVALTNINGEN / KONCERNSERVICE Informationsmøde Udbud af håndværkerydelser til løbende drift og vedligeholdelse - Fagentrepriser.
KØBENHAVNS KOMMUNE ØKONOMIFORVALTNINGEN / Københavns Ejendomme og Indkøb Informationsmøde Udbud af håndværkerydelser til løbende drift og vedligeholdelse.
Gode råd om indkøb for institutioner uden egen indkøbsorganisation Oplæg ved Henrik Dyrehave Rasmussen, Økonomi- og ressourcedirektør ved CELF (Center.
Udbud af fødevarer Allerød Ballerup Furesø. Agenda Velkomst og præsentation Præsentation af udbudsmodel Udbudsbetingelser Kravspecifikation Dialog om.
Teknikmøde EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Mandag den kl
1 REACH den nye EU-kemikalielovgivning Lise Emmy Møller Projektmedarbejder Key2Green.
Forstå din årsrapport. Nyt arrangement Forstå din årsrapport Feedback fra deltagerne er derfor meget vigtig. Specielt er vi meget interesseret i, hvordan.
Skader sket i aktivering Anmeldelse, definitioner og forsikringer
Stigende krav til behandling af persondata
Orienteringsmøde - Prækvalifikation
8. august 2016 Orienteringsmøde vedrørende prækvalifikation til Netværkskomponentaftalen v. Christoffer Værgman Jeppesen, Marianne Røder Lauridsen (Moderniseringsstyrelsen)
Udbud af rammeaftale om medieovervågning
Studieretningsprojektet
Stil op klassevist efter fornavn ved bordene med skilte
EKF-kaution under InnovFin-programmet
QA-håndbog del 2A – faglig rådgivning
Landsdækkende virksomhedskampagne
Studieretningsprojektet
Indhentning af Dokumentation
Dagsorden for mødet Velkomst og kort præsentation
BRD informationsmøde Prækvalifikation teknik d. 10. marts 2016
Jysk Fællesindkøb Udbud af parykker, toupeer og påsat hår
Jysk Fællesindkøb Udbud – Danskuddannelse for voksne udlændinge m.fl.
BIOFOS A/S Udbud af pleje af grønne områder og vintertjeneste
Offentliggørelse den 20. maj
Eksamen er den flittige elevs fest… ER IKKE EN TEST AF JER..
(s. 1) De projekterende og udførende sammen med bygherren gennemgår grundigt og udfordrer projektet i overgangen fra projektering til udførelse. Ved projektoptimering.
Bilag 1. Forandringsteori for projekt FVU fra A til Z
Hvordan anvendes SKIs møbelaftaler?
Det man ikke ser har man ikke ondt af
Introduktion til Myndighed Sundhed v. Signe Plats Afdelingsleder
Kursus for nye efterskoleledere
Informationsindhentning
Dagsorden Velkommen og ”bordet rundt”
Særligt tilrettelagt ungdomsuddannelse
Bestilling og ordrebekræftelse
3. december 2018 Hvordan opmærksomheden på indholdet i krav skærpes, så fejl og misforståelser undgås Otto Vinter – Software Engineering Mentor
Social – og Beskæftigelsesudvalget
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Sven Jon Jonsen Arkitekt maa a/b Andel
Præsentation - ny struktur, nye vedtægter
Medarbejderaktier TDC
Præsentation til infomøde
Informationsmøde: Udbud af anti-decubitus madrasser og special madrasser, vekseltryk/dynamisk til Region Syddanmark.
Nøgletal på vejområdet
UDBUD & KONTRAKTSTYRING
NVF – seminar sep Vejdirektoratets vintertjeneste på stier og fortove mv. ”Ændring fra specifikke ruter til arealer med planlægnings- og metodefrihed”
Mere ansvar til a-kasser Informationsmøde
Introduktion til RejsUd - FGU
Viborg Kommunes placering i benchmarking-analyser på natur-, miljø- og klima-området Oplæg på fællesmøde mellem det Grønne Råd og Viborg Kommunes Klima-
Lige adgang til lejligheder og sæsoner for alle
Informationsmøde: Udbud af produkter til brug ifm. personlig hygiejne og desinfektion.
EVS databasen ved Myung Nina Fernando
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Manual til indsendelse af BUDGET
Præsentationens transcript:

Udbud af beholderservice Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016

Program for mødet 1.Præsentation af udbuddet og ydelsen 2.Gennemgang af ESPD’en (Advokat Christina Heiberg-Grevy, Accura) 3.Spørgsmål til udbudsmaterialet og ydelsen Informations- og spørgemøde, 25. februar

Beholderservice Lager og lagerstyring Klargøring Udbringning/hjemtagning Ommærkning Vedligeholdelse Bestilt vask Indkøb af beholdere mv. Vedligeholdelse af nøglesystem  Beholderregistrering er integreret i alle ydelser Informations- og spørgemøde, 25. februar

Nøgletal  Der er opstillet ca og 4-hjulede beholdere i byen  Der er opstillet ca andre typer beholdere  Der anvendes ca sække pr. år  Der foretages bestilt vask af ca beholdere pr. år  Der er ca kundeforhold i kommunen – heraf villakunder Informations- og spørgemøde, 25. februar

5 Udbudsmaterialet  Udbudsbetingelser  Kontraktudkast med bilag  Tilbudsliste  Huskeliste til tilbudsgiver  Div. svarskrivelser/rettelsesbreve  Det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD)

Informations- og spørgemøde, 25. februar Vigtige datoer  14. marts: frist for spørgsmål  21. marts: offentliggørelse af svar på spørgsmål  29. marts: tilbudsfrist kl  Primo/medio maj: besked om resultat  Medio maj: stand still-periode  Ultimo maj: underskrivelse af aftale

Udformning af tilbud Brug de elektroniske dokumenter! - ”Huskelisten” (”Oplysninger som Renovatøren skal aflevere som en del af tilbuddet”) - Tilbudslisten - Det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) Informations- og spørgemøde, 25. februar

8 Personlige forhold  Oplysninger om den økonomiske aktør  Obligatoriske udelukkelsesgrunde  Frivillige udelukkelsesgrunde Disse oplysninger skal erklæres i ESPD’en.

Informations- og spørgemøde, 25. februar 2016 Økonomisk og finansiel kapacitet  Mindstekrav:  Enten: har haft et positivt resultat som gennemsnit over de seneste 3 år  Eller: har en soliditetsgrad på mindst 10 % i det senest afsluttede årsregnskab  Tilkendegivelse om sikkerhedsstillelse (den vedlagte kan anvendes) 9

Teknisk og faglig kapacitet  Referencer Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver i løbet af de sidste 3 år har udført serviceopgaver i form af udbringning, hjemtagning, klargøring og/eller vedligeholdelse af i alt mindst affaldsbeholdere eller andre produkter, der er sammenlignelige med affaldsbeholdere. Produkter, der er sammenlignelige med affaldsbeholdere, er karakteriseret ved at være fordelt hos et større antal kunder til daglig brug og ved at kræve en løbende udbringning, hjemtagning, klargøring og/eller vedligeholdelse og dermed en vis logistik.  Kvalitetssikringssystem og miljøstyringssystem Informations- og spørgemøde, 25. februar

Tildelingskriterier ”Bedste forhold mellem pris og kvalitet”  Pris 70 %  Miljø 10 %  Kvalitet 10 %  Arbejdsmiljø 10 % Informations- og spørgemøde, 25. februar

Pris  Kommunen lægger vægt på en lav ”Samlet tilbudssum” Laveste pris tildeles karakteren 10. Ved anvendelse af modellen vil de afgivne tilbudspriser få tildelt en karakter, som afviger lineært fra den laveste tilbudspris, hvilket betyder at forholdet mellem ændring i pris og ændringen i point er en fast størrelse. Den forventede spredning er inden tilbudsafgivelsen fastsat til 50 %. Informations- og spørgemøde, 25. februar

Udvalgte mindstekrav miljø Informations- og spørgemøde, 25. februar  Alle køretøjer over kg skal opfylde EURO VI-normen og skal anvende gas som drivmiddel, evt. vaskebil dog EURO V (ikke gas)  Krav om brug af bionaturgascertifikater  Person- og varebiler skal overholde krav til energimærkning (A for personbiler)

Evaluering miljø Informations- og spørgemøde, 25. februar  Køretøjernes klima- og miljøvenlighed80 %  Maksimumpoint opnås, hvis samtlige biler med en tilladt totalvægt over kg anvender el som drivmiddel (CO 2 –emmissioner, støj, NO x og partikler )  Øvrige miljøtiltag20 %

Udvalgte mindstekrav kvalitet Informations- og spørgemøde, 25. februar  Servicemål for bestillinger (5 arbejdsdage – 15 arbejdsdage)  Beholderregistrering skal foregå korrekt  Digitalt lagerstyringssystem  Modtagekontrol for leverede beholdere mv.

Evaluering kvalitet Informations- og spørgemøde, 25. februar  God, retvisende og overskuelig lagerstyring  Sikring af høj kvalitet ved vask af beholdere  Sikring af god og korrekt beholderregistrering ved alle ydelser

Udvalgte mindstekrav arbejdsmiljø Informations- og spørgemøde, 25. februar  Lav indstigning i bilerne – maksimal højde på 90 cm  Medarbejderfaciliteter (f.eks. arbejdstøj, bade- og opholdsfaciliteter)  Beholderoperatøren skal have og håndhæve en formuleret arbejdsmiljøpolitik, herunder sikre anvendelse af hjælpe- og værnemidler

Evaluering arbejdsmiljø Informations- og spørgemøde, 25. februar  Systematisk nedbringelse af belastninger i arbejdsmiljøet  Sikre anvendelse af nødvendige hjælpe- og værnemidler (både på lager/værksted og i byen)  Medarbejdergoder udover de krævede forhold

Sociale klausuler  Arbejdstagers rettigheder (Bilag 4.1)  Krav om beskæftigelse af ledige – 1 pr. år (Bilag 4.2)  Renovatørens samfundsansvar (Bilag 4.3) - separate bodsbestemmelser i de tre bilag. Informations- og spørgemøde, 25. februar

Skriftlige spørgsmål Informations- og spørgemøde, 25. februar Skriftlige spørgsmål sendes til: COWI A/S Att.: Mette Norengaard

Tilbud Tilbud fremsendes eller afleveres til: Cowi A/S, Receptionen Parallelvej Kongens Lyngby Att.: Mette Norengaard Informations- og spørgemøde, 25. februar

Spørgsmål Informations- og spørgemøde, 25. februar