Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Indre By Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Indre By Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015."— Præsentationens transcript:

1 Indre By Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015

2 2 Udbudsmaterialet  Udbudsbetingelser  Kontraktudkast med bilag  Tilbudsliste  Huskeliste til tilbudsgiver  Div. svarskrivelser/rettelsesbreve www.kk.dk/udbud

3 Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015 3 Vigtige datoer  18. august: frist for spørgsmål  26. august: offentliggørelse af svar på spørgsmål  1. september: tilbudsfrist kl. 12.00  Medio oktober: besked om resultat  Ultimo oktober: stand still-periode  Ultimo oktober: underskrivelse af aftale

4 Besigtigelse Fredag, den 3. juli kl. 13.00-15.00 Husk tilmelding i morgen inden kl. 12! Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015 4

5 Udformning af tilbud Brug de elektroniske dokumenter! - ”Huskelisten” (”Oplysninger som Renovatøren skal aflevere som en del af tilbuddet”) - Tilbudslisten Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015 5

6 6 Retlig situation  Tro og love erklæring vedr. personlige forhold (den vedlagte erklæring kan benyttes) - Ingen forfalden gæld til det offentlige - Ikke omfattet af Udbudsdirektivets udelukkelsesgrunde Dokumentation ved aftaleindgåelse – Serviceattest.

7 Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015 Økonomisk og finansiel kapacitet  Seneste 3 revisionspåtegnede årsrapporter  Erklæring fra tilbudsgiver eller revisor om, at de økonomiske forhold ikke er væsentligt forringede siden sidste årsrapport  Tilkendegivelse om sikkerhedsstillelse (den vedlagte skal anvendes) Enten har haft et positivt resultat som gennemsnit over de seneste 3 år Eller har en soliditetsgrad på mindst 10 % i det senest afsluttede årsregnskab 7

8 Teknisk kapacitet  Referencer Mindstekrav: en reference omfattende indsamling af dagrenovation eller dagrenovationslignende affald i bymiljø indenfor de sidste 3 år. Skal omfatte indsamling af affald i 2- og/eller 4-hjulede beholdere eller sække i fast rute. Den vedlagte liste skal anvendes.  Kvalitetssikringssystem og miljøstyringssystem Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015 8

9 Vigtige ændringer  Villakoncept  Obligatorisk 2-delt beholder til metal og hård plast  Frivillig beholder til bioaffald  Frivillig beholder til pap/karton mv.  Beholder til papir afhentes på standpladsen  Alle nye beholdere med ”låg i låg”  Foreløbig implementeringsplan  Indre By: Medio 2016 Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015 9

10 Vigtige ændringer  Tømningsregistrering: ultimo 2016, efter aftale med renovatøren  Storskrald (etageboliger) på bestilling i løbet af kontraktperioden  Separat indsamling af juletræer (forventes godkendt efterår 2015) Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015 10

11 Tildelingskriterier Det økonomisk mest fordelagtige tilbud  Pris 70 %  Miljø 15 %  Kvalitet 10 %  Arbejdsmiljø 5 % Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015 11

12 Udvalgte mindstekrav miljø Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015 12  Alle køretøjer over 3.500 kg skal opfylde EURO VI-normen  Alle køretøjer over 8.500 kg skal køre på gas med bionaturgascertifikat  Alle komprimatorbiler over 8.500 kg skal have el-lift og el-komprimator  Person- og varebiler skal overholde krav til energimærkning (A for personbiler)

13 Evaluering miljø Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015 13  Køretøjernes klima- og miljøvenlighed80 % (CO 2 –emmissioner, støj, NO x og partikler )  Øvrige miljøtiltag20 %

14 Evaluering miljø Køretøjernes klima- og miljøvenlighed ”Vurderes at opfylde underkriteriet på udmærket vis”:  Samtlige biler med en tilladt totalvægt over 3.500 kg anvender el som drivmiddel Alle biler med en tilladt totalvægt over 3.500 kg vægtes ens uanset type (f.eks. komprimatorbil, flakbil, ladbil, mikrobil, kasse- eller varebil). Der gives ikke point for anvendelse af el til lift/komprimering for køretøjer med en tilladt totalvægt over 3.500 kg men højest 8.500 kg. Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015 14

15 Udvalgte mindstekrav kvalitet Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015 15  3 forsøg på afsætning/afhentning af containere  Forsinkelser skal indhentes senest næste hverdag – også lørdag inden kl. 12  Krav om uddannelse af mandskab (- også løbende uddannelse afstemt efter den enkeltes behov, 8 timer pr. medarbejder pr. år)  Tilstrækkelig instruktion, f.eks. på nye ruter, nye biler.  Tømningsregistrering skal foregå korrekt

16 Evaluering kvalitet Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015 16  Sikring af uddannelse og oplæring af medarbejderne (også til rollen som miljørådgivere)  Sikring af driftssikker og fleksibel affaldsindsamling i Indre By  Sikring af god og korrekt anvendelse af tømningsregistreringssystemet

17 Særlige driftsforhold i Indre By  Snævre gader/stræder (parkerede biler mv.)  Høj trafikintensitet (gående, cykler, biler)  Trange gårdrum og kringlede adgangsveje  Høj tømmefrekvens (1/3 tømmes mindst 3 gange pr. uge)  Forholdsvis mange sækketømninger  Mange begivenheder (statsbesøg, sportsarrangementer, festivaller, bydelsfester m.v.) Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015 17

18 Driftssikker og fleksibel affaldsindsamling  Hvordan Renovatøren vil sikre, at arbejdet planlægges og gennemføres, så der tages højde for de specielle forhold i Indre By, f.eks. høj tømmefrekvens, høj andel af sækketømninger, trænge gader/stræder, trafikal trængsel, særlige begivenheder i bydelen.  Hvordan Renovatøren vil sikre, at driftserfaringer fra indsamlingsarbejdet løbende bliver samlet op i forbindelse med arbejdet, så Renovatøren løbende kan udarbejde forslag og konkrete initiativer til forbedret affaldsindsamling. Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015 18

19 Udvalgte mindstekrav arbejdsmiljø Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015 19  Lav indstigning i bilerne – maksimal højde på 90 cm  Medarbejderfaciliteter (f.eks. arbejdstøj, bade- og opholdsfaciliteter)  Renovatøren skal have og håndhæve en formuleret arbejdsmiljøpolitik, herunder sikre anvendelse af hjælpemidler

20 Evaluering arbejdsmiljø Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015 20  Systematisk nedbringelse af belastninger i arbejdsmiljøet  Sikring af anvendelse af de nødvendige hjælpemidler og efterlevelse af AT-anvisninger, påbud mv.  Medarbejdergoder udover de krævede forhold

21 Sociale klausuler  Krav til løn- og ansættelsesforhold, ILO-konvention nr. 94. Bilag 4.1  Krav om beskæftigelse af lærlinge – 2 årsværk. Bilag 4.2  Renovatørens samfundsansvar. Bilag 4.3 - separate bodsbestemmelser i de tre bilag. Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015 21

22 Skriftlige spørgsmål Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015 22 Skriftlige spørgsmål sendes til: COWI A/S Att.: Mette Norengaard meno@cowi.dk

23 Tilbud Tilbud fremsendes eller afleveres til: Cowi A/S, Receptionen Parallelvej 2 2800 Kongens Lyngby Att.: Mette Norengaard Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015 23

24 Evt. leje af faciliteter Tilbudsgiver vil evt. kunne leje sig ind på Kraftværksvej 25. Udkast til lejekontrakt er offentliggjort på www.kk.dk/udbud på siden for udbuddet ”Indsamling af husholdningsaffald”.www.kk.dk/udbud Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015 24

25 Spørgsmål Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015 25


Download ppt "Indre By Informations- og spørgemøde, 1. juli 2015."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google