1. Perorsaanikkut sulisoqarnikkullu aqutsineq / Bedre pædagogisk og personalemæssig ledelse 2. Modeller til kvalitetsvurderinger / Atuartitsinerup pitsaassusianik.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Introduktion til projekt ”Aktivt Liv”
Advertisements

Skoleledelse Atuarfinni aqutsineq Skoleledere i udvikling, som også udvikler kollegaer. ”Aqutsisut ineriartortut, suleqatinillu ineriartortitsisut”.
Kodeks præsentation Ledelsesbegrebet er omgærdet af en særlig interesse i disse år. Den måde ledelse udøves på identificeres ofte som den mest betydningsfulde.
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
Nuuk marts Atuartitsinermi tunngaviit Kommuneqarfik Sermersuumi ilinniaqqittut piginnaasaat. Kommuneqarfik Sermersuumi Ineriartortitsinermi.
Atuartitsinermi inerisaaneq Pædagogisk udviklingsarbejde Atuartitsissutit Ilikkarluarfiusuni tunngaviit aallaavigalugit atuartitsineq Undervisning ud fra.
PPR-Kujalleq Siunnersuisarfik PPR-Kujalleq Box 520 Tlf.:
Naliliinerit 2006 – 2011 Evalueringer 2006 – 2011 Nunaqarfinni atuarfiit pisortaat – Bygdeskoleledere – Hotel Arctic, Ilulissat Ilinniarnermik Ilisimatusarfik.
Skoleledelse Atuarfinni aqutsineq Skoleledere i udvikling, som også udvikler kollegaer. ”Aqutsisut ineriartortut, suleqatinillu ineriartortitsisut”.
Ledelses overvejelser i forbindelse med implementering af forbedringstavler.
Den danske regerings kvalitetsreform og de pædagogiske institutioner - et overblik over rammen og de nye initiativer Oplæg 25. august på LO-skolen i Helsingør.
Velfærdseksperimentarium, Odense Samarbejdsforum for frivilligt socialt arbejde Den 14. marts 2013.
HANDLING OG PLAN1 Kvalitetssystem – indsatser og selvevaluering Krav – ideer fra sidst: Kvalitetssystem udvikles i samarbejde mellem skoler og SIIP Systemet.
Skal lægerne prioritere? Mads Koch Hansen, Formand Lægeforeningen.
UPV i Horsens Kommune Naturlig forlængelse af ny lovgivning for UPV Ønske om – ensartet praksis i kommunen – italesættelse af vurderingsparametrene – bedre.
S perleder Sammen om sport Et 3-årigt projekt støttet af Ministeriet for Børn, Ligestilling, Integration og Sociale Forhold ʊ.
Bo Christensen professor praktiserende læge ph.d 2011 KVALITET I ET SAMMENHÆNGENDE SUNDHEDSVÆSEN – HVORDAN KAN DET LADE SIG GØRE?
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
Kommunalstyrelsesvedtægt og økonomisk styring. KANUKOKA Kalaallit Nunaanni Kommunit Kattuffiat Stiftet 24. juli 1972 ” Foreningens formål er at varetage.
Koncept for åbent værksted, materialebank og kompetence- pakke Tilbud om kursus for ledere i virksomheder om deres rolle i medarbejdernes uddannelse og.
Fakta om skilsmisse Ca. 1/3 af alle danske børn oplever, at deres mor og far går fra hinanden, inden de bliver 18 år Der er pt. ca delebørn i.
Er patienterne klar til telemedicin? Morten Freil Direktør
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
AULA.
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Hvor gør du af din bekymring for dit barns skolegang?
Efterskoleforeningen
DUBU Superbrugerrollen
Samarbejdskursus for tillidsrepræsentanter
Aqutsisunut nutaanut pikkorissaaneq, modul 1
Software Architecture in Practice
Skolernes kvalitetsrapport
Den gode læge Yngre Lægers politik
Grønlandske unge på efterskole i danmark
Aqqutissiuussisut ataatsimeersuarnerat april 2016
Bilag 1. Forandringsteori for projekt FVU fra A til Z
Ilinniartitaanermut Aqutsisoqarfik Uddannelsesstyrelsen
Qeqqata Kommunia A) Suleqatigiiffimmi sulinermi killiffik (suna iluatsippa, suna iluatsinngila?) B) Inuutissarsiortunik suleqateqarneq (suna iluatsippa,
Kommuneqarfik Sermersooq Misilitsinnerni angusat 2010
Udvaskningsmodeller Sammenligning af udvaskningens niveau og af respons ved driftsændringer Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri Danmarks JordbrugsForskning.
Det gode skolelederliv - vilkår for god skoleledelse
Etablering af en Socialstyrelse
Inddragelse af udsatte børn, unge og deres forældre i sager om frivillige og tvangsmæssige foranstaltninger efter servicelovens regler v/ ankechef Henrik.
Aqqutissiuisut isumasioqatigiinnerat Vejlederkonference
Fælles ledelsesgrundlag
Sundhed på 1. Hovedforløb 2013
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
Investeringsstrategien ”Flere i job og uddannelse”
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Undervisningspligten
Grønlandske unge på efterskole i Danmark
Vision Det skal være let at etablere og udvikle sin virksomhed på HR-området i Mariagerfjord Kommune Det gør vi på følgende måde: Du får hurtig og effektiv.
Uddannelsesområdet i Grønland
Akutberedskabet i Region Hovedstaden
Introduktion til kurset
Læreruddannelsens indretning i Danmark
SMTTE modellen Sammenhæng Tiltag Mål Evaluering Tegn
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Børne- og undervisningsudvalget den
Nyt fra ministeriet Billeddias
Det er en politiske bestilling!
Planerne for uddannelse i STADS
Skovbyskolen – den nye skole - formandsberetning
Piffissaq suliffiusoq pillugu isumaqatigiissut
Efteruddannelse af speciallæger i radiologi Struktureret kompetenceudvikling Oplæg til selskabsmøde
Pisortat pikkorissarnerat December 2014
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Mental sundhed Beskrivelse: Da Socialtilsynet var på tilsyn i august. 2017, blev begrebet ‘mental sundhed’ drøftet. Vi blev optaget af at identificere.
Aqqutissiuisut isumasioqatigiinnerat Vejlederkonference
Implementeringsplanen – hvad er den og hvad skal den bruges til?
Præsentationens transcript:

1. Perorsaanikkut sulisoqarnikkullu aqutsineq / Bedre pædagogisk og personalemæssig ledelse 2. Modeller til kvalitetsvurderinger / Atuartitsinerup pitsaassusianik nalileeriaatsinik pilersitsineq 3. Handleplaner/elevmapper Iliuusissanik pilersaarutit/atuartut mappii 4. Skole- og hjemsamarbejdet Atuarfiup angerlarsimaffiullu suleqatigiinerat 5. Styrkelse af fremmedsprog Allamiut oqaasiinik ilinniarluarnissaq Naalakkersuisup Nivi Olsenip suliniutissatut siunnersuutai Naalakkersuisoq Nivi Olsens indsatsområde

inatsisip tamarmi piviusunngortinneqar- nissaa pisariaqartutigullu naleqqussarnissaa atuartitsissutit pillugit siunnersuisarneq atuartitsinermi atortussanik inerisaaneq pikkorissanerit, ilinniartitseqqinneq ingerlaqqiffiusumillu ilinniartitseqqittarneq perorsaaneq inerisaanerlu pillugit ilisimatusarneq atuarfinnik naliliisarneq meeqqanut suli atualinngitsunnut suliniutit meeqqallu atuarfiata ataqatigiilernissaat Ilinniartitaanermut aqutsisoqarfik pilersinneqassaaq / Uddannelsesstyrelse etableres Anguniarneqarpoq nukittorsassallugu / Målet er, at styrke implementeringen af hele folkeskoleloven og tilpasse lovgivningen, hvor det er nødvendigt den faglige konsulenttjeneste udviklingen af undervisningsmaterialer kurser, efter- og videreuddannelser pædagogisk udrednings- og udviklingsarbejde evalueringen af og tilsynet med folkeskolen sammenhæng mellem før- og folkeskole

2. Modeller til kvalitetsvurderinger / Atuartitsinerup pitsaassusianik nalileeriaatsinik pilersitsineq 3. Handleplaner/elevmapper Iliuusissanik pilersaarutit/atuartut mappii 4. Skole- og hjemsamarbejdet Atuarfiup angerlarsimaffiullu suleqatigiinerat 5. Styrkelse af fremmedsprog Allamiut oqaasiinik ilinniarluarnissaq Naalakkersuisup Nivi Olsenip suliniutissatut siunnersuutai Naalakkersuisoq Nivi Olsens indsatsområde 1. Perorsaanikkut sulisoqarnikkullu aqutsineq / Bedre pædagogisk og personalemæssig ledelse

Lederne har ikke overskud til at arbejde systematisk med den pædagogiske ledelse Ledernes administrative pligter fylder for meget (71% under 25%) Ledernes evne til at kommunikere, vise retning, være inspirerende bør forbedres Derfor har Selvstyret, kommunerne og IMAK igangsat lederuddannelser Skabe ejerskab ved inddragelse af medarbejderne Pisortat perorsaanikkut aqutsineq ingerlaavartumik sammissallugu nukissaqanngillat. Pisortat allaffissornikkut pisussaaffii inissaqartinneqarpallaarput. (71% under 25%) Pisortat attaveqatigiittarnikkut, angunia- gassiornikkut isumassarsiullaqqissuunikkullu piginnaasaat annertusarneqartariaqarput. Namminersorlutik Oqartussat, kommunit aamma IMAK-ip suleqatigiillutik pisortanik ilinniartitsinerit aallartissimavaat. Peqataatitsinikkut sulisunik piginneqataalersitsineq 1. Bedre pædagogisk og personalemæssig ledelse 1. Perorsaanikkut sulisoqarnikkullu aqutsineq

Opgave: 1. Hvilke opgaver optager jeres tid mest som leder? 2. Til hvilke opgaver vil du ønske dig at bruge tiden som leder? a.Lav et forslag til funktionsbeskrivelse for en leder. Suliassaq: 1. Aqutsisutut suliassat suut piffissamik atuiffiginerpaasarpisigit? 2. Aqutsisutut piffissaq suliassanut sorlernut atorusussinnaaviuk? a.Pisortap suliassaanut allattuiffik sunik imaqassanersoq siunnersuuteqarfigisiuk. Eqimattat/Grupper Nassiussivissaq/Skal sendes til: Forvaltning, Skoleinspektør, Viceskoleinspektør, Bygdeskoleleder, Trinleder

Skal vi ha` en egentlig lederuddannelse? Emnekurser for ledere (Afdelingsleder) Kursus for bygdeskoleledere Støtte/rådgivning for ledere på enkelte skoler Standard opgave- og funktionsbeskrivelser for en leder Pisortanut iinniarfik pilersinneqassava? Pisortanut sammisaqarluni pikkorissaanerit (Immikkoortortanik aqutsisut?) Nunaqarfinni atuarfinni aqutsisunut pikkorissaanerit Atuarfinnut ornigulluni pisortanut ikorfatuinerit/siunnersuinerit Pisortatut atorfiup imarisassaanik suliassaanillu assigiissaarineq Tanker…Eqqarsaatersuutit…