Kommunikation Budget 4,5 mill. kr. årligt anvendes til:
Hvad anvendes pengene til?
Markedsføring for foreninger og forbund Kommunikationskonsulent, (Camilla) hjælper foreninger og forbund med alle tænkelige kommunikations- og markedsføringsopgaver, eksempelvis: Markedsføringsplaner og -strategier, informations- og reklamekampagner, målgruppebeskrivelser, foldere, plakater, annoncer, artikler, tekstbearbejdning m.m. Udvikler og gennemfører kommunikations- og markedsføringskurser for foreningernes frivillige ledere
Markedsføring af foreninger og forbund Kreativ desktopper, (Michael) hjælper foreninger og forbund med design af markedsføringsmaterialer Udvikler og vedligeholder Dansk Firmaidrætsforbunds designlinje, så materialerne har et ensartet og genkendeligt udtryk Sekretær, (Pia) anvender 50 % af sin tid på produktion af markedsføringsmaterialer for foreninger og forbund
Markedsføring af foreninger og forbund Afdelingsleder, (Jesper) er presseansvarlig for Dansk Firmaidrætsforbund Profilering af foreninger og forbund via kronikker, artikler, læserbreve og anden optræden i medierne Beløbet til markedsføring af foreninger og forbund dækker også driftsomkostninger til indkøb af markedsføringsmateriale og tryksager Hjælp til lokal kommunikation og markedsføring er en service foreningerne anvender meget – vi arbejder løbende for ca. 75 % af foreningerne
Bladet Firmaidræt Redaktør på Dansk Firmaidrætsforbunds medier, herunder ansvarlig for bladet Firmaidræt Ud af de 1,4 millioner kr. til Firmaidræt, anvendes kr. til trykning og porto af de seks årlige udgivelser Bladet udkommer 6 gange om året i eksemplarer Kommunikationskonsulenten, webjournalisten og afdelingslederen understøtter efter behov redaktøren med artikler til Firmaidræt
Hjemmeside og elektroniske udsendelser Webjournalist, (Peter) er ansvarlig for Dansk Firmaidrætsforbunds hjemmeside, herunder: Løbende udvikling af Dansk Firmaidrætsforbunds webkommunikation Synliggørelse af foreningsaktiviteter på hjemmesiden Understøttelse af foreningernes webkommunikation i det omfang de ønsker det Redaktøren producerer og udsender Foreningsservice, Nyhedsbreve og LederNyt elektronisk Afdelingslederen skriver klummer/nyheder til hjemmesiden
Diverse sekretæropgaver Sekretæren arbejder, udover markedsføringsopgaver for foreningerne, med: Hæderstegn, diplomer og registrering Redigering/korrekturlæsning generelt Udsendelse af referater, foreningsservice, nyhedsbreve, pressemeddelelser, Mail Motion Udtræk fra virksomhedsadressedatabase Arkivering Sekretær for historisk udvalg
Strategiske mål og mødeomkostninger Kommunikationsudvalget, kontoen dækker i mindre grad udgifter til møder, telefon m.m. Dækker i højere grad midler afsat til indfrielse af strategiske mål: eksempelvis udvikling af ny hjemmeside, effektmålinger m.m.
Fremadrettede udfordringer Understøtte foreninger og forbunds udvikling af aktiviteter, der har en bred folkelig appel Videreudvikle markedsføringsindsatsen for foreninger og forbund – fokus på uddannelse af foreningsledere og bevarelse af et højt serviceniveau fra forbund til forening Videreudvikle hjemmeside og samspillet mellem vore elektroniske og trykte medier Fokus på anvendelse af nye (sociale) medier Fokus på effektmålinger af indsatsen på kommunikationsområdet
Ordet er frit