Projekter over længer tid Årsager og virkning. Oplevelser, læring
Jord vand sol
Jeg tør ! Gør du ! Hvordan bliver børn mere modige i naturen. Hvem tør holde en frø ? Er snegle ulækker? Falder jeg ned ? Hjælper du mig ?
¨Når min ven tør, tør jeg også¨ Holde en frø, så den ikke dørHoppe højt ned
Hvem hjælper mig ? Kravle op og ned i muldvarpeskudet Kravle og balancere
Hvis vi hjælper hinanden Tillid- tro- mod -styrke
Skrammel
Skramlen udvikler sig
Høsterkøbhus Planlagte forløb med HanneVuggestue
De store vuggebørn i Høsterkøbhus en gang om ugen fra kl 9-15 Regelmæssigt siden 2012
Robin Hood Forløb over 2 ugerFørskolebørnene
Cykel uge Hold på tværs af grupperneTrafik regler – lyssignaler
Fart på sproget Efterår forår 2014 Organisering- selvvalgt matriale i små grupper
At arbejde sammen At lære at bruge andre i opgaveløsningen At tale sammen
Mio- Matematik individ og omgivelser
Naturskolen
Fællesbillede- fælleskab Alle kan male på billedeNye børn i gruppen
En skater rampe
Børn dokumenterer og tager billeder
Organisering af hverdagen
Organisering- Kerneopgaven Kerneopgaven At skabe et trygt miljø, hvori alle gensidige relationer i fælleskab, understøtter børnegruppen og det enkelte barns udvikling, trivsel og læring, gennem pædagogisk reflekterede rutiner, og didaktiske tilrettelagte aktiviteter. Kongebroen foråret 2014
Aktionslæring en del af projekter Samarbejde og sociale kompetencer Hvordan lærer vi børn at samarbejde ? Hvordan er vi voksne rolle- modeller ? Hvordan organisere vi hverdagen, så vi når det der er vigtigst Hvordan lære børnene bedst det de skal sammen ? Personlige kompetencer – selvtillid og selvværd Et godt hverdagssprog der kan bruges, hvad indeholder det og hvordan får vi fællessprog. Hvordan bryder vi børnenes komfortzone så de oplever at de kan mere.